Gå til innhold

Steriotyp lesbe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke det er et ufint spørsmål jeg.

En stereotypi er jo bare en gruppering av kjennetegn som mange tror passer på en gruppe mennesker. Lesbiske jenter som homofile gutter kan jo faktisk ha noen slike fellestrekk, uten at det betyr at det er genetisk.

Man kan jo f.eks tenke seg at en gruppe mennesker har hatt behov for å identifisere seg med hverandre. At man etterhvert som man oppdager hvem man er, bevisst eller ubevisst sørger for å få visse kjennetegn som man forbinder ved en gruppe, enten det er baggy bukser eller en hårsveis. Det skjer i de fleste miljøer fra korps til fotballlag.

Det har ikke vært enkelt å være hverken homofil eller lebsisk i Norge, og det er da ikke utenkelig at det i "det lesbiske miljøet" har utviklet seg en egenart fordi det muligens har vært et sterkere samhold enn i mange andre miljøer.

Nå er derimot det lesbiske miljøet blitt så stort at det utvikler seg flere undermiljøer, og mer mangfold. Det blir heldigvis mer og mer aksept for at homofili er en del av det naturlige mangfoldet. Og dermed utvannes også stereotypiene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den stereotypiske er:

Hun er bred, kraftig, kort hår, ikke sminke, bruker maskuline klær, aldri kjole eller skjørt, kun bukse og ikke kroppsnære plagg.

Oj, jeg er visst tilnærmet lesbisk jeg, da... :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...