Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Hvordan ser den typiske lesba ut i dine øyne? Mange forskjellige meninger ute og går. Hva er din mening?
Gjest Bellatrix Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Stereotypisk er hun maskulin, kort hår, ikke sminke og er litt røff. I realiteten vet jeg at lesber er like forkjellige fom heteroer.
Gjest Gjest_holly_* Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Den stereotypiske lesben er en som alle tror er heterofil...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Hvordan ser en typisk hetero ut? Ingen er like... For et dumt spørsmål. Det er farlig å lage stereotyper
Gjest Emera Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Hm, hvis jeg først skal hive meg på bølgen her, så må det vel være dem som ser ut som Ellen DeGeneres eller Brita Møystad Engseth. Men, man kan jo fremstå som dem og ikke være lesbisk også... Så det er ikke enten-eller.
Christiane Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Hun er bred og kraftig, med kort hår. Hun kler seg heller dårlig. I sommermånedene kan hun f.eks finne på å gå rundt ikledd en stor og grå t-skjorte, shorts (av den typen menn bruker) og sandaler. Favorittdagen er selvsagt 8.mars, hvor hun og "livspartneren" marsjerer med en banner der det står "Penis = vold". Jeg liker å generalisere.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Hvordan ser en typisk hetero ut? ← Ei stereotypisk heterojente har langt, blondt hår, gjerne stripet eller bleket. En god del sminke, høye hæler, lange negler. Har en jentete gange.
Cata Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Stereotypisk er hun maskulin, kort hår, ikke sminke og er litt røff. I realiteten vet jeg at lesber er like forkjellige fom heteroer. ← Ikke bruker jeg sminke og jeg har kort hår...... Om jeg er maskulin vet jeg ikke, men.....sammenliknet med noen av de gutta jeg jobber sammen med så er jeg det. Så mange år som lesbe og uten å vite det..... ....og for sikkerhets skyld :
Gjest Kvinne, 31 Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Hvordan ser den typiske lesba ut i dine øyne? Mange forskjellige meninger ute og går. Hva er din mening? ← Jeg synes ikke noe særlig om lesbiske...synes det er upassende og unaturlig. Den stereotype oppfatningen jeg har av dem/dere er: - Traktorsveis/kreftsveis - Sosialistiske - Runde briller - Runde og trinne - Radikale - Sære - Har mannlige trekk i ansiktet og er lite feminine Jeg liker dem ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Hun er bred og kraftig, med kort hår. Hun kler seg heller dårlig. I sommermånedene kan hun f.eks finne på å gå rundt ikledd en stor og grå t-skjorte, shorts (av den typen menn bruker) og sandaler. Favorittdagen er selvsagt 8.mars, hvor hun og "livspartneren" marsjerer med en banner der det står "Penis = vold". Jeg liker å generalisere. ←
Gjest Kaffomann Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 Sånn: http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...ficial%26sa%3DN
Gjest Alf Kaida Skrevet 5. november 2006 #12 Skrevet 5. november 2006 Har ikke peiling! Problemet er at de jeg kjenner er så vanvittig forskjellige, i tillegg til at ingen av dem passer inn i det mønsteret flere her tegner. Synes de skal skjerpe seg, lesbejævlene, sånn at vi får plassert dem i en standard bås. Trenger de være så utrolig forskjellige, liksom?
Rastafan Skrevet 5. november 2006 #13 Skrevet 5. november 2006 Jeg får fysisk vondt bare ved tanken. Ikke kom her med skrekktråder!
:-) anna Skrevet 5. november 2006 #14 Skrevet 5. november 2006 Tja... Stereotypien sier vel, kort hår, ikke sminke, fornuftige klær. Generelt sett veldig lite "styla". Men i praksis er det et mangfold av lesbiske damer rundt om kring. Mange unge lesbiske er for eksempel rimelig trendy damer, både i klesveien og når det gjelder hår og sminke.
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #15 Skrevet 5. november 2006 Tynn, sæggebukse, hvit singlet, halvkort år som står rett opp, bånd rund håndleddene og joggesko.
Infinity Skrevet 5. november 2006 #16 Skrevet 5. november 2006 Med stereotypen så tenker jeg vel på Brita.
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #17 Skrevet 5. november 2006 Stereotypen har kort, praktisk hår, barberer ikke legger etc., går i bekvemme og praktiske klær som ikke nødvendigvis sitter perfekt. De kjøper gjerne 3-packs med t-skjorter fra Henry Choice... Og de første lesbene jeg kjente var slik. Men etterhvert har jeg møtt andre lesber, jentete jenter med langt hår og klesdilla, som sminker seg og liker jente-ting, så som alle andre er jo de forskjellige også. Men stereotypen står jeg for, for den gjelder en god del.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. november 2006 #18 Skrevet 5. november 2006 Påvirka av the L-word, tenker jeg nå litt bredskuldra jenter, med oppknappet skjorte og ingen bh.
Gjest Sumiko Skrevet 5. november 2006 #19 Skrevet 5. november 2006 Den stereotypiske er: Hun er bred, kraftig, kort hår, ikke sminke, bruker maskuline klær, aldri kjole eller skjørt, kun bukse og ikke kroppsnære plagg.
Gjest Leya Skrevet 5. november 2006 #20 Skrevet 5. november 2006 Har ikke peiling! Problemet er at de jeg kjenner er så vanvittig forskjellige, i tillegg til at ingen av dem passer inn i det mønsteret flere her tegner. Synes de skal skjerpe seg, lesbejævlene, sånn at vi får plassert dem i en standard bås. Trenger de være så utrolig forskjellige, liksom? ← Ynnsjyll
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå