Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. blir det da søndag 26. november eller søndag 3. desember??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julaften på søndag = 4. søndag i advent 24. desember

Skrevet

3. desember er første søndag i advent. Så den fjerde blir nok på julaften.

Skrevet

Syns det er koselig når 4. søndag i advent er på julaften! :)

Skrevet

OK takk - da fikk jeg avklart det! Var litt usikker nemlig på om det skulle være fire søndager før julaften eller om julaften telte med når den 4. advent falt på en søndag.. Litt synd egentlig synes jeg - skulle gjerne begynt med adventslys og sånt allerede 26. november. :ler:

Skrevet

Advent er nedtellingen til 1. Juledag. Ikke Julaften.

Skrevet

Greit nok, men jeg synes det er rart likevel, Skrue.

Skrevet
Greit nok, men jeg synes det er rart likevel, Skrue.

Ja, det er jo ikke så ofte det skjer. Dette var oppe i en annen tråd for noen uker siden. Jeg skrev da at i min familie har vi pleid å flytte markeringen av 4. advent til lørdagen før Julaften.

Gjest gjesten over
Skrevet

Det var jo lurt, Skrue. Tror jeg skal gjøre det samme hos oss... Julaften er uansett "nok" i seg selv. :)

Skrevet
Syns det er koselig når 4. søndag i advent er på julaften!  :)

pøh, vi går jo glipp av en skikkelig kosedag jo.... :sur:

OK takk - da fikk jeg avklart det! Var litt usikker nemlig på om det skulle være fire søndager før julaften eller om julaften telte med når den 4. advent falt på en søndag.. Litt synd egentlig synes jeg - skulle gjerne begynt med adventslys og sånt allerede 26. november.  :ler:

Heeeeeelt enig!! :klappe::)

Ja, det er jo ikke så ofte det skjer. Dette var oppe i en annen tråd for noen uker siden. Jeg skrev da at i min familie har vi pleid å flytte markeringen av 4. advent til lørdagen før Julaften.

okay, så da var det deg, jeg trodde av en eller annen grunn at det var Frysepulver som hadde sagt det der....... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...