Gå til innhold

svigerfamilie.......

Anbefalte innlegg

Gjest samboer
Skrevet

Etter flere år alene, ble jeg for 1 1/2 år siden samboer med en mann som er helgepappa for 3 barn. (Selv har jeg 2 barn).

Jeg er i midten av 40 årene, og syntes det var litt trist da jeg i våres ikke ble invitert i konfirmasjon til min samboers nevø. Det ble derimot hans barn.

Da jeg tok dette opp med ham, sa han bare at jeg skulle være glad til.

Jeg hadde ikke hilst på disse menneskene, pga store avstander.

Men JEG syntes dette måtte da være en fin anledning til at jeg fikk hilst på dem, og de på meg.

Nå er mitt spørsmål; hvor vanlig er det at nye samboere eller ektefeller, som treffer hverandre midt i livet, ikke blir invitert i familieselskaper? Man blir liksom ikke regnet med.

Og hvor vanlig er det menn synes det er greit at hans nye samboer ikke blir invitert, bare hans barn blir det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg er veldig forskjellig fra familie til familie og hvor godt forhold man har. Men at hans barn ble invitert synes jeg ikke var rart. De er jo søskenbarn til konfirmanten...

Skrevet

Du kan jo se det fra deres side også: kanskje de hadde plassproblemer og synes du var en naturlig person å utelate siden de aldri hadde hilst på deg? Kanskje nettopp fordi de ikke hadde hilst på deg, synes de det var unaturlig å innlemme deg i en slik feiring?

Skrevet

I vår familie inkluderer vi den nye samboeren også, for oss er det naturlig at den kvinnen min bror har valgt å leve sammen med er en del av familien. (Og hennes barn også selvfølgelig).

Dette gjelder ikke bare oss (hans søster med familie og hans mor) men også tanter/onkler, fettere og kusiner osv... alle inkluderer min brors samboer med barn.

Og når det er sagt: vi blir også inkludert av hennes familie!

Gjest Gjest_Laila_*
Skrevet
Det tror jeg er veldig forskjellig fra familie til familie og hvor godt forhold man har. Men at hans barn ble invitert synes jeg ikke var rart. De er jo søskenbarn til konfirmanten...

Jeg er enig med dette svaret. Å gi han "skylda" for noe som angår veldig mange (alt ettersom hvor stor familie det er selvfølgelig) ville være feil. Men du gjør riktig i å ta det opp med ham. Snakk om det og fortell din side. Familiesammenkomster kommer det fler av.

Skrevet

Jeg syntes en skal se på familien som en når en inviterer. Å gi han skylda er ikke riktig, men han burde absolutt si ifra. Jeg hadde overholdet ikke likt å bli satt til side, og ikke være inkludert. Hva om du ikke hadde hatt barna, hadde du blitt invitert da...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...