Lenestol Skrevet 5. november 2006 #1 Skrevet 5. november 2006 Kaskje det bare er meg, men rundt meg har jeg den siste tiden merket at venners forhold går dårligere og dårligere. Mitt forhold med sambo har også skrantet litt den siste tiden. Og i går kveld gikk vi en lang tur hvor vi snakket sammen, og han fortalte at jeg er mer som en venn enn som en kjæreste. På grunn av dette har han heller prioritert festing og jobb enn meg (noe som har gjort meg veldig frustrert til tider.) Så nå er jeg altså singel. Nesten 4 års samboerskap VIPS - der var de borte. Vi har en hybelleilighet med ett rom som vi har sammen. Vi skal bo her fram til sommeren (p.g.a. at jeg studerer i denne byen), så skal jeg flytte til hjembyen min. Starte på nytt. Alene. Sovne om kvelden uten å holde rundt ham og høre på snorkingen hans. Skal jeg liksom klare det? Fy søren så skummelt. Jeg vet at å bryte forholdet er riktig... men... en del av meg sitter bare og skriker "NEEEEEEEIIIIIIIII!!!!". Singel. Det var bare 4 års forhold. .....hvorfor føler jeg meg så hjelpesløs? Jeg er da et individ, jeg klarer meg da selv?
Gjest Bertine Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Klart du er fortvilet nå... det er jo ett langt forhold som har tatt slutt.. Du har lov å sørge...
Gjest Gjest_AlmaCity_* Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Du greier det nok, men det er ikke lurt å bo sammen så lenge!!!
Susannah Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Uff, jeg blir alltid så deprimert når jeg hører slike historier. Og jeg vet, det er som en vegg som faller ut av livet ditt, plutselig er det "jeg" og ikke "vi" lenger. Jeg har hørt om par som har bodd sammen lenge etter bruddet p.g.a. praktiske forhold, men det kompliserer jo selvfølgelig ting veldig. Det er sikkert viktig hvis dere skal fortsette å bo sammen, å ha hver deres fristeder, siden hybelen er så liten, må vel dette nødvendigvis bli utenfor heimen. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Klart det er vanskelig og en kjempestor overgang å bli singel etter fire års samboerskap! Uansett om forholdet hanglet og det er det beste for begge at det blir slutt, så er det en kjempeforandring å bli alene Tror som gjest over at det vil være lettere å komme videre hvis dere ikke bor sammen, men folk er forskjellige så kanskje det fungerer best for dere.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Temmelig dumt å bo sammen så lenge etter at det er slutt. Hva når han finner en annen? Da vil du veldig lett finne ut av det siden dere bor sammen. Også er det lettere å gå videre hvis du ikke ser ham hver dag.
Ginen Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Å nei!!!! Min Venn, føler så med deg! Er helt fortvilet nå. (Ja, kjenner henne fra før, for de som måtte lure.) Men dette klarer du. Du har jo alle oss både her og IRL!
Gjest Gjest_Pialita_* Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Uff, det der er det verste som finnes. Ble slutt mellom meg og sambo etter 5 år i vår, og jeg trodde jeg skulle dø. Det føles som om noen drar vekk teppet under beina på deg, man skjønner ingenting og blir kjempeforvirret. En stund. Den gode nyheten er at det går seg til, og ofte mye fortere enn man skulle tro. Du sier at du vet det er riktig å avslutte forholdet, og selv om det er kjempeskummelt å plutselig være alene igjen, kan jeg love deg at det kommer til å gå helt fint. Man finner en styrke i seg selv som man kanskje ikke visste at man hadde. Man lærer og vokser på erfaringen. Og kommer ut i andre enden som litt klokere. Hold på den tanken, dyrk vennskap, jobb, studier etc. og ikke minst deg selv. Du har nå en enestående mulighet til å sette deg selv først. Bruk den! Jeg synes du bør tenke deg godt om i forhold til dette med å bo sammen så lenge etter bruddet. Tror nemlig ikke det er noen god ide... Lykke til! Dette kommer til å gå bra Klem fra Pia, som vet så utrolig godt hvordan du har det.
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Det var leit. Men - hvis dere begge er innstilt på det og ser at forholdet ikke går noen vei - er vel utgangpunktet ditt for å klare deg alene en stund fremover veldig bra. Du må selv tenke gjennom hva slags vennskapsforhold dere klarer å ha, og om det kan gå så greit at dere fremdeles kan bo sammen på samme måte som da dere var kjærester. På den ene siden kan det å bo sammen skape mye ugreie og konflikter hvis du treffer en ny - på den andre siden vil det være et slags bevis på at kjærlighetsforholdet mellom dere faktisk er helt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå