Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HILDE

Jeg er så enig med deg.

Det er menneskelig å feile, og det er menneskelig for foreldre og en eller annen gang skrike et svar til sine barn.Ingen må fortelle meg at de har gått i 5-16 år og ikke skreket til sine unger en eneste gang.Man kan bli så oppgitt av en trassig to eller 5 åring at man nesten føler for å kaste dem loddrett ut vinduet.Jeg tror mange her inne uttaler seg uten å ha 2-5 åringer selv.Jeg har en tre og en seks åring og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har følt det minst 100 ganger i året.Og når ungene er frekke,er det rett inn på rommet og der blir de til de kommer skikkelig bort til meg og sier unnskyld.Jeg synes det er sunt at ungene kan se at foreldrene er bare mennesker og at de sprekker de også når grensen er nådd.Derfor lærer ungene hvor grensen går.Selvfølgelig kan man forklare og forklare seg grønne.Men det er ikke lett å få unger til å høre på babbel.Reaksjoner hjelper men ikke ris eller bank.De må bli trygge på at når mamma eller pappa er sinte så slår de ihvertfall ikke dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fruenge. Jeg håper virkelig ikke at du eller en del av de andre som har skrevet her jobber i barnevernet. Det er vel ikke sundt og ønske seg en a4 verden. når man er foreldre har man en kjempe ansvar, og en del klarer kanskje ikke og takle dette i alle livssituasjoner, og da er det jo fint og kunne få hjelp av barnevernet.

Jeg synes det er enkeltpersoner som ikke bør få barn, men det er sikkert de som mener at det bør ikke jeg heller. heldigvis har vi ulike syn og meninger og jeg tror det er sundt at ikke alle er like. selvfølgelig mener jeg ikke at barn eller andre skal leve med misbruk og undertrykkelese, men jeg synes noen av disse listene som er kommet her er skremmende.

Hvis de eneste som kan få barn er de som er utdannet - har en godt betalt jobb, et stort nok hus, og penger til og kunne kjøpe det barna måtte ønske seg, pluss ikke røyker eller drikker og spiser feil, ser på alle som ikke passer inn i deres perfekte og trygge verden som uegnet til og leve, eller formere seg da blir verden så mye bedre og alle barn vil ha det så godt.

Hva gjør vi med de barna som blir født og ikke passer listene våre, de er ikke perfekte pga sykdom, skal vi ta vare på, sterilisere dem selvsagt, eller skal vi bare sende dem på en instiusjon og sørge for at de ikke blander seg med resten av verden.

Jeg vet at det ikke er obligatorisk og svare på denne tråden men noe av det som står her skremmer meg.

Skrevet

Linemor

Vil bare opplare en liten misforståelse.

Min liste over de som ikke bør få barn er ment som et spark for å få debatten i gang, og ikke nødvendigvis mine meninger. Selv om noen av de er mine.

Trodde det kom frem jeg, men det er lett å tro at en har sagt noe en kanskje ikke har.

Og nei ikke i barnevernet har jeg jobbet, men fordi jeg var lærer i mitt forrige liv var jeg i kontakt med de nokså ofte.

Skrevet
De aller aller fleste foreldre gjør feil og til dels grove. Jeg synes feks at det ikke er riktig å si " ta nå den der helsikes kjeksen da " men kan selv svare ganske tvert når ungene har mast mye. Barnepsykologer hevder at det ikke er de små glippene som skjer i hverdagen men det vi som foreldre gjør over tid som er viktig.

Derfor jeg skrev de som konsekvent.. :wink: (Var vel heller ikke så innmari alvorlig ment)

Jeg har en svigerinne (og bror...) som er litt av den typen. Det irriterer meg grenseløst. Når de er på besøk hos min mor er det HUN som til slutt reiser seg..

Digresjon: De syntes det var "sprøtt" at jeg pleide å ta sønnen min ut på badet/gangen for en liten prat (ikke skjenn) når han var vanskelig. De så ikke poenget. :roll: Vel, jeg har nå som resultat en sønn som kan snakkes til, de har en jente som stort sett bare "gaules" til og ikke hører etter uansett..

Gjest Hilde K S
Skrevet

Enig med Starya ; man driter ikke ut ungene med å hyle til dem når andre er til stede !

Når jeg blir max irritert på ungene er vi faktisk hjemme, utenfor hjemmet oppfører de seg som regel eksemplarisk. Dersom alt skjærer seg og det ikke nytter å si rolig i fra, tar jeg også dem ut av situasjonen for å snakke med dem.

Skrevet

:cry: Siden jeg er født av to røykende foreldre, hvorav ingen hadde høyere utdannelse eller gode lønninger og en egentlig ikke ville ha barn skulle jeg da ikke vært på jorden om dere fikk "velge" foreldre... :cry:

At mamma og pappa attpåtil skilte seg, og mamma av og til måtte ty til sosialstønad (minst mulig - og ikke i nærheten av hva hun kunne fått), måtte jobbe 2 jobber og ikke kunne være tilstrekkelig hjemme gjør det vel ikke bedre...?

Jeg ble til og med MOBBET på skolen fordi jeg ikke hadde råd til de kule klærne. Nei, jeg burde selvsagt ikke levet.

Og jeg burde ikke få egne barn, fordi jeg røyker 10 sigaretter om dagen :kul: . At jeg ville sluttet om jeg ble gravid, eller om jeg forsøkte å bli det er irrelevant.....

Det er ikke en menneskerett å få barn. Men heldigvis har vi ikke noen lover som forbyr noen å få det heller!

Mine tanker går til moren som er litt i fokus for tiden, som risikerer å bli fratatt barna fordi hun en gang i fremtiden kanskje ikke klarer å ta seg av dem.

For et fordømmende samfunn vi er del av!! Jeg blir helt trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...