fruenge Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Jeg har lyst til å ha en diskusjon rundt tema hvem bør ikke få barn. Gransk hjernen din og finn ut hvem du mener bør unngå å bli gravide. Så kan vi jo se når tråden er "slutt" om det i hele tatt bør fødes særlig mange barn i Norge. Her en min liste, som er en salig surr av oppgulp her inne og det jeg mener. Vær snill å heng på hvorfor disse menneskene ikke bør få barn. 1. De fete over 100kg, vi kan jo kvele vårt barn med fett, samt at det er fare for at vi ikke lever særlig lengre enn til vi blir 40. 2. De som røyker bør ikke bli gravide, iallefall hvis de røker under svangerskapet eller i samme rom som barn 3. De som har ekstremt dårlig råd. Det kan da ikke være særlig bra for et barn å ikke få det andre barn får av materielle goder. Han/hun kan bli mobbet. 3. De som er rike/og hvis de er snobbete. Det er for tøft for et barn av snobbete foreldre å klare seg der ute blant alle oss andre gribbene. 4. De som er så avstumpet i følelseslivet at de ikke klare å gi barna det livsviktige. (Har i min studietid jobbet på en spes skol og det er ikke hyggelig å se barn som er ødelagt av dette.) 5. Foreldre som ikke er spes kjærlige mot barna sine de først mnd av sitt levetid. Har hørt at det er her mye av disposisjonen for psykoser blir dannet. 6. De opplagte: Voldelige, alkholiserte og narkomane mennesker. 7. De som lever på sosialen, det kan da ikke være nødvendig å sette barn til verden når staten må fø de. Lar noen andre slippe til nå.
Gjest indiangranny Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 De som ikke er sitt ansvar bevist at de klarer å oppdra avkommet og stikker fra ansvaret.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #3 Skrevet 30. januar 2003 Her er min liste: 1)De som ikke er villig til å være flere år hjemme med ungene fra de er født 2)Narkomane/alkoholikere 3)De som er voldelige og slår ungene 4)Pedofile 5)kriminelle 6)De som har nettopp kommet ut av rusing og som bruker ungene som hjelp (det er mange av dem og som oftest virker det ikke) 7)Psykisk ustbile og agressive mennesker 8)De som ikke klarer eller som har problemer med å vise kjærlighet og tilgivelse 9)De som er bitre og egentlig aldri ville ha barn.Det går utover ungene senere i livet 10)De som hjernevasker ungene med sine egne problemer og bruker ungene til å trøste dem Dette var jeg ikke enig i: 1)Røykere-Min mor røykte da hun var gravid med meg.Og det er ikke livstruene om man røyker litt under graviditeten.Men man burde jo stoppe hvis man ammer for det er farlig. 2)Fete-De kverker jo ikke akkurat ungene da(de fete mødrene jeg kjenner, er som regel de beste mødrene)
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. januar 2003 #4 Skrevet 30. januar 2003 Slettet. Dette handler ikke om person. Hege (mod) Milla
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #5 Skrevet 30. januar 2003 Dette var jeg ikke enig i: 1)Røykere-Min mor røykte da hun var gravid med meg.Og det er ikke livstruene om man røyker litt under graviditeten.Men man burde jo stoppe hvis man ammer for det er farlig. Røyking under svangerskapet er minst like farlig som røyking under amming.. Dessuten er svangerskapet "obligatorisk" mens amming kan du som røyker velge bort. "livstruende" er det vel mye som ikke er.. det betyr vel ikke at det er spes lurt.. Jeg synes at grensene for hva man bør få lov til å utsette barn for ligger langt innenfor det som er "livstruende" og dersom det at du er frisk selv om moren din røykte er et forsøk på et argument, så er den type generalisering totalt usakelig (og usann) Og ja... Svært mange burde ikke få barn.. Men de mangler ofte selvinnsikten til å innse dette..
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #6 Skrevet 30. januar 2003 Ja men herregud.Skulle ikke røykere få barn hvis de trapper grundig ned? Feks:Fra 20 sig til 3 sig. Overreagering synes jeg.Man må jo være litt realistiske.Ta de som ødelegger ungenes liv. Og en ting til.Skulle ikke sosialklienter hatt barn? Hjelpes for en streng mening. Jeg kjenner mange unge som er midt i studiene og som blir gravide.De må ha hjelp de første årene til ungene blir store nok.Slik at de kan jobbe.Alle vil vel jobbe.Ellers er det noe galt med dem.(Psykiske lidelser.sosialangst etc) Man må jo ikke overdrive.
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #7 Skrevet 30. januar 2003 INGEN ER PERFEKT! Sånn er det bare.Små-feil har vi alle uten at vi mener noe med det.
fruenge Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2003 Nei, nå gir jeg meg rent over Milla. De får skrive de som vil og de som ikke vil holder seg jo bare unna.
Elefantina Skrevet 30. januar 2003 #9 Skrevet 30. januar 2003 De som får barn for å "redde forholdet" bør finne på noe annet i stedet! Ellers er jeg også uenig i at folk som røyker eller er overvektige ikke bør få barn (skjønner at det først innlegget er litt ironisk ment, men likevel...). Med måtehold under svangerskapet, både når det gjelder røyk, alkohol og sukker/fet mat, ser jeg ikke at en superslank helsekostfreak vil være noen bedre "rugemaskin" enn noen i de ovenfor nevnte grupper.
fruenge Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2003 Første gjest, flott liste. Enig med deg! (Skulle nesten tro du jobber i barnevernet) Andre gjest, som jeg sa så er det et oppgulp fra ting jeg har hørt/sett her inne og ikke nødvendigvis bare mine meninger.
aline Skrevet 30. januar 2003 #11 Skrevet 30. januar 2003 Selvfølgelig skal røykere kunne få barn, veldig mange røykere slutter faktisk å røyke under svangerskapet! Dersom røykere ikke burde få lov, så burde heller ikke mennesker som nyter alkohol få lov, alkohol er heller ikke bra for barnet! (og de drikker kanskje ikke under svangerskapet? vel, da står de vel i samme klasse som røykerne da vel?) Hvem jeg mener ikke burde få barn? bortsett fra de åpenbare, som voldelige, missbrukere, alkoholikere, narkomane, terrorister, onde, slemme etc - par der ikke begge ønsker barn, men blir "påtvunget" av partner! - dette kan gi omsorgssvikt i ettertid, fra den parten som ikke ønsket barnet. Helt klart mange andre også, men det er skrekkelig vanskelig å sette dem i grupper.
Gjest Starya Skrevet 30. januar 2003 #12 Skrevet 30. januar 2003 Folk som konsekvent sitter på rauva og gauler til ungene ("nå må du holde fred", "ikke rør", "jamen så ta den helsikes kjeksen da!!") for så å himle på øynene og sukke over hvor vanskelige barne de har....
fruenge Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2003 jeg er enig med deg aline, egentlig er det vanskelig å sette folk slik i grupper. Bortsett fra de helt opplagte som gir seg selv.
Gjest sexysadie Skrevet 30. januar 2003 #14 Skrevet 30. januar 2003 Slike kvinner som gang på gang bare setter bort ungen til bestemor og drar på en ukestur til elskeren på Møre bør ikke få flere... Deler slettet. Slike stikk er unødvendige. Hege (mod)
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #15 Skrevet 30. januar 2003 røykere står veldig høyt på min liste over kvaliteter som gjør deg mindre egnet som foreldre.. hvordan skal du kunne ta vare på et barn og gå forann som et godt eksempel når du ikke klarer å la være å holde på med noe så usunnt, ekkelt, plagsomt for omverdenen osv passiv røyking, påvirkning av tobakk under svangerskap og amming er dessuten noe av det du virkelig kan ødelegge et barns framtid med..
Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2003 #16 Skrevet 30. januar 2003 røykere står veldig høyt på min liste over kvaliteter som gjør deg mindre egnet som foreldre.. hvordan skal du kunne ta vare på et barn og gå forann som et godt eksempel når du ikke klarer å la være å holde på med noe så usunnt, ekkelt, plagsomt for omverdenen osv passiv røyking, påvirkning av tobakk under svangerskap og amming er dessuten noe av det du virkelig kan ødelegge et barns framtid med..
Nokså Skrevet 30. januar 2003 #17 Skrevet 30. januar 2003 I en perfekt verden kunne man ha kriterier for hvem som kunne få barn. Da vi ikke lever i en perfekt kan egentlig hvem som helst få - hvis de fysiske forutsetningene er tilstede. Dessuten er det vanskelig å avgjøre hva som er en perfekt mor/far - det avhenger av øynene som ser... Nokså 8)
Gjest tobarns mor Skrevet 30. januar 2003 #18 Skrevet 30. januar 2003 Du har absolutt rett.....Det er det mest voksent sagt her inne utenom gjest 1. :D -------------------------------------------------------------------------------- I en perfekt verden kunne man ha kriterier for hvem som kunne få barn. Da vi ikke lever i en perfekt kan egentlig hvem som helst få - hvis de fysiske forutsetningene er tilstede. Dessuten er det vanskelig å avgjøre hva som er en perfekt mor/far - det avhenger av øynene som ser... Nokså
fruenge Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #19 Skrevet 30. januar 2003 Nokså, et flott innlegg du skrev. Det er nettopp det som er mitt poeng, det som er bra for deg, er ikke sikkert bra for meg ol.
Gjest Hilde K S Skrevet 30. januar 2003 #20 Skrevet 30. januar 2003 De aller aller fleste foreldre gjør feil og til dels grove. Jeg synes feks at det ikke er riktig å si " ta nå den der helsikes kjeksen da " men kan selv svare ganske tvert når ungene har mast mye. Barnepsykologer hevder at det ikke er de små glippene som skjer i hverdagen men det vi som foreldre gjør over tid som er viktig. Mennesker med rusproblemer er svært ustabile og bør ikke bli foreldre, dette gjelder også mennesker med store psykiske problemer. ( Ikke en enkelt depresjon men massive problemer over lang tid ) Heldigvis får vi ikke velge ut de "ultimate foreldre", da hadde det sannelig blitt vanskelig å reprodusere seg selv..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå