Gjest Mzfire Skrevet 14. november 2006 #21 Skrevet 14. november 2006 Tja.. egentlig er det ikke noe vondt i mine svigerforeldre. Men syns da det er rart at ingen av dem gratulerte meg da sønnen deres fridde til meg. Eller er det for mye forlangt? Ellers prøvde faren til min forlovede å bestemme at vi skulle ha alle tantene og onklene men det ville han ikke. Ellers har de ikke snakket med oss om bryllupet selv om de skal bidra litt. De vil ha et budsjett da som vi må få se å få ordnet.. Men ellers kan jeg bare nevne at min kommende svigermor ble snurt da hun fikk vite av sønnen sin at jeg ikke syns kransekaken hun hadde fått en nabo til å bake ikke falt meg i smak. At jeg syns kransekake som er kjøpt og laget på konditori smaker best. Da sa hun til meg som jeg oppfattet var i en furten tone at da skulle jeg ikke forvente at noen slektninger som bor der hun bor, vi bor et stykke unna. Men overkommelig avstand da.. at jeg ikke skulle forvente at de kunne bake noen kaker for oss til bryllupet. Jeg måtte da skjønne det ble for mye bry. Enda de faktisk stilte frivillig opp da vi hadde barnedåp. Så kakebaking måtte jeg ordne med selv.. Kjenner jeg freser. Skal for svarte ikke hun bestemme om hvem som vil bake eller ikke. Men som vanlig holdt jeg kjeft. Det skal det bli slutt på, lei av å gremme meg i etterkant.
water1 Skrevet 14. november 2006 #22 Skrevet 14. november 2006 Ja, det er altfor lett å bite det i seg. Må si jeg er selv er litt lei av at svigermor kan si hva det måtte være. Hadde jeg sagt noe lignende hadde det blitt huskestue. Svigermor er vledig opptatt av at man må si meningen sin, men er strengt tatt bare interessert i å høre sin egen mening, da hun selvfølgelig har rett og vet best. Men...er glad i dem også da!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #23 Skrevet 15. november 2006 Sitter og priser meg lykkelig for at jeg skal ha bryllup i hjembyen min. Mamma og pappa hjelper til der det trengs, og selv om de har noen ideer så er vi helt på bølgelengde (Nå er de også i begynnelsen av 50 åra, det hadde vært verre med svigerforeldrene mine, som er i slutten av 70 åra... Man får litt andre preferanser) Jeg har fortalt dem at jeg ser på forskjellige ideer og er ganske bestemt på hvordan jeg vil ha det, så kan de heller hjelpe til underveis + komme med råd hvis de vil. Foreløpig har det gått veldig greit. Jeg har fortalt dem noen skremselshistorier, som f.eks. at en svigermor dro opp 12 lysestaker fra Hadeland da det var klart for å pynte bordene. På det tidspunktet hadde hun i grunnen blandet seg i absolutt alt tidligere, og brudeparet hadde ikke klart å si godt nok ifra. Men nå var det nok, og hun fikk beskjed om at de lysestakene kunne hun gå å bytte (evt stappe et visst sted... ;-)) Vi sa også ganske tidlig at vi dekker bryllupet selv og forventer ingen støtte. Siden vi har liten familie, så har det ikke blitt noen sak av hvem vi skal be heller. Og vi har bedt alle de vennene vi har lyst til å ha der. Hvis vi får noe "tilskudd" etterhvert så går det til bryllupsreise. Mitt råd er: Si ifra før det er klart for pynting av bord! Min svigermor er også av typen som synes det må være lov til å si meningen sin i alle sammenhenger. Det har hendt at samboeren min har sagt ifra, og da har det blitt litt tårer, men hun har forstått etterpå at hun kanskje kunne gjort noe annerledes. Så har det vart en ukes tid... :-) Neida. Men på et tidspunkt kan det være greit å si ifra! Når hun blander seg i bryllupet, så kommer hun til å blande seg i alle innkjøp og avgjørelser i framtida også, så det er bare å si i fra først som sist at man sjøl har en mening man stoler på, og tar i mot råd HVIS MAN SPØR OM RÅD! Lykke til!
Gjest Madam Felle Skrevet 15. november 2006 #24 Skrevet 15. november 2006 HAr nå fortalt min mor at vi skal gifte oss.....Og i løpet av en halvtime etterpå tror jeg at hun sa: Jeg må bare gi dere et råd...... og Jeg sier det bare... ca 367 ganger! HUn hadde iallefall utrolig mye forslag og ideer.... Hun: Hvilken fotograf skal dere ha da? Jeg: Nei, tror det blir venner. HUn: Jeg må bare komme med et råd. Bruk "fotografens navn" han er flink. Ja jeg sier det bare. Jeg: Nei, vi har vel ebstemt oss for å spare på det punktet, og heller bruke noen venner som har veldig bra kamera. Hun: Nei det går ikke. Nå må dere gi dere. JA jeg sier det bare. Ok forestill dere så at alle punktene som angår bryllupet blir gjennomgått på samme måte, hvor hun er uenig i det meste..... tjoho....tror tiden fram til august neste år gang bli lang!! ← Mitt ene spørsmål til henne ville da blitt, betaler du for fotografen? Så neste gang hun starter, spør du om hun vil betale for det hun foreslår
Gjest Madam Felle Skrevet 15. november 2006 #25 Skrevet 15. november 2006 Jeg gjorde faktisk det... Jeg avsluttet hele samtalen med å si: Betaler du da?? hun skiftet fort samtale emne... En veldig god ide som jeg skal bruke senere å, hvis hun protesterer over tig vi skal gjøre.... ← Fungerer sikkert perfekt der de ikke vil betale, men ikke der de vil betale
monikabrx Skrevet 16. november 2006 #26 Skrevet 16. november 2006 Jeg har dessverre ingen svigermor. Men min mor derrimot,brøy seg med det meste.. Mannen min sa klart ifra:det er vi som skall gifte oss! Det var han som ville ha et stort bryllup,så Han trua henne med att dersom ikke vi fikk bestemme,så var det jo fint i las vegas. Hun vet det hadde vert greit for meg,og hun vet att mannen min er sta som få. Da holdt hun kjeft! Om hun prøvde seg, så han stygt på henne og spurte om hun ville att vi skulle dra til vegas.
Gjest vimse Skrevet 18. november 2006 #27 Skrevet 18. november 2006 Tråden er ryddet, jmf reglene. vimse-mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå