Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvis huden din er litt sensitiv, ville jeg i hvertfall testet Exuviance før MD, pga. typen fruktsyrer. MD kan gjøre underverker, men kan også gjøre sensitiv hud mer irritert, og akkurat dét trengs ikke i disse vintertider.

Det finnes en linje i MD Formulations for sensitiv hud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prøv og bruk honning som ansiktsmaske hver kveld før leggetid. Påfør ren rud og gå med det i ca. 20 minutter..

Helt enig med det du skriver om melk og honning! Det er en grunn til at det Cleopatra gjorde, er blitt ført videre! ;)

Skrevet
Helt enig med det du skriver om melk og honning! Det er en grunn til at det Cleopatra gjorde, er blitt ført videre! ;)

Ja :)

Skrevet
Ja :)

Men du Lola, hvordan bruker du det? Blander du melk og honning, eller bruker du det ene først og det andre etterpå? Bruker du andre produkter i tillegg?

Jeg stiller meg i allefall åpen for slike alternative naturprodukt-løsninger, men greit å vite litt om det før man tester ut :)

Skrevet (endret)

Honning bruker jeg som en ansiktsmaske..tar den på etter rens og peeling.

Går med et ganske tykt lag i ca. 20 minutter..så skylder jeg med varmt vann og påfører en blanding av melk og vann (lager blandingen halvt og halvt oppi en tom sprayflaske jeg har) som jeg dusjer hele ansiktet/hals/bryst med.

Når jeg går rundt med honningen på pleier jeg og ha et hånkle rundt meg, rundt halsen eller på brystet, den har en tendens til og begynne og dryppe litt når den blir varmet opp av kroppstemeraturen. Honning og/eller melk i badevannet er også deilig.. Da får man behandlet hele kroppen :)

Jeg bruker produkter utenom ja..som rens til og ta bort make up, ansiktsvann, ansiktskrem, øyekrem osv... Varierer hvilke merker jeg bruker. Alt fra ting på apoteket til Babor, Chanel, Ysl, Estee Lauder..

Endret av Lola83
Skrevet
Men du Lola, hvordan bruker du det? Blander du melk og honning, eller bruker du det ene først og det andre etterpå? Bruker du andre produkter i tillegg?

Jeg stiller meg i allefall åpen for slike alternative naturprodukt-løsninger, men greit å vite litt om det før man tester ut  :)

Gi meg tilbakemelding når du har prøvd det da? Hehe..

Skrevet

Jeg prøvde honningmaske i går kveld. Og tok etterpå melk på bomullsdott i fjeset. Men jeg ble jo så tørr! Hele ansiktet kjentes ut som en maske! Så jeg tok på krem etterpå. Skulle jeg det? I dag er huden min veldig glatt og fin, altså! :)

Jeg trenger generelt tips om hudpleie. Jeg har fram til nå ikke brydd meg særlig - har holdt med å vaske ansiktet med vann og klædde på krem etterpå. Men huden min har forandret seg etter fyllte 25, og nå er huden min blitt veldig tørr, og jeg har begynt å få kviser ved hårfestet og en del hudormer. Noen tips til en nybegynner på 28 år? ;)

Skrevet
Gi meg tilbakemelding når du har prøvd det da? Hehe..

Lola :) Hvordan hudtype har du?

Skrevet
Jeg prøvde honningmaske i går kveld. Og tok etterpå melk på bomullsdott i fjeset. Men jeg ble jo så tørr! Hele ansiktet kjentes ut som en maske! Så jeg tok på krem etterpå. Skulle jeg det? I dag er huden min veldig glatt og fin, altså! :)

Jeg prøvde også honningmaske i gårkveld, og blandet matfløte(!) med litt varmt vann som jeg tok på med bomullspad etter at jeg hadde skylt av honningen. (tenkte at matfløte kanskje er enda bedre enn vanlig lettmelk :sjenert::ler: ).

Jeg renset og peelet huden før honning/fløte, skylte godt og tok på fuktighetsbooster og kremampulle fra Dermalogica etterpå. Huden kjennes glatt og fin i dag. Men det burde den jo strengt tatt uten honning/fløte med tanke på alle de Dermalogica-produktene jeg skjemte den bort med :sjenert::ler:

Skrevet
Pröver ingenting jeg er litt skeptisk til, du aner ikke hva min hud kan stelle istand  :)

Neffi, hvis du er redd for hva huden kan stelle i stand, ville jeg heller ha prøvd honning, som er et rent naturprodukt, enn tilvirkede hudkremer. Jeg bruker også honning innimellom. Ja, det er klissete, men huden blir myk en (en kort stund) etterpå. Nå har jeg heller aldri funnet noe som gjør min hud perfekt, tror arv og generell helse og kosthold spiller inn i tillegg til alt det vi smører i ansiktet.

Skrevet (endret)
Neffi, hvis du er redd for hva huden kan stelle i stand, ville jeg heller ha prøvd honning, som er et rent naturprodukt, enn tilvirkede hudkremer. Jeg bruker også honning innimellom. Ja, det er klissete, men huden blir myk en (en kort stund) etterpå. Nå har jeg heller aldri funnet noe som gjør min hud perfekt, tror arv og generell helse og kosthold spiller inn i tillegg til alt det vi smører i ansiktet.

MD Formulations inneholder glykolsyre - som betyr fruktsyre. Altså utvunnet fra frukter! Er ikke det naturlig nok?

Endret av Tanita
Skrevet
MD Formulations inneholder glykolsyre - som betyr fruktsyre. Altså utvunnet fra frukter! Er ikke det naturlig nok?

Samme gjest som du siterer Tanita.

Godt mulig at den inneholder noe som er utvunnet fra frukter. Hva annet inneholder den, bare det?

Jeg kjenner ikke til dette produktet. Det jeg ville få frem i innlegget mitt var at jeg ikke tror at honning kan skade så mye, i og med at dette er et rent naturprodukt. Men er jo kanskje MD Formulations også. Hensikten var ikke å rakke ned på MD, som jeg ikke kjenner til eller har pvøvd, men å slå et slag for honning. Jeg har forresten ingen vitenskaplig dekning for noe av dette. Beklager hvis jeg uttrykte meg uklart.

Skrevet

Jeg trenger generelt tips om hudpleie. Jeg har fram til nå ikke brydd meg særlig - har holdt med å vaske ansiktet med vann og klædde på krem etterpå. Men huden min har forandret seg etter fyllte 25, og nå er huden min blitt veldig tørr, og jeg har begynt å få kviser ved hårfestet og en del hudormer. Noen tips til en nybegynner på 28 år? ;)

Du må bruke honning regelmessig. Det er ok med en lett fuktighetskrem etterpå.

Skrevet

Jeg er såklart helt inneforståt med alt dette :) Min helse er topp; kosthold, trening, livsstil generellt, psykisk har jeg det aller tiders osv. Det er bare det at HUDEN MIN lever sitt helt egne liv. Og da snakker vi BARE ansiktshuden - det er til å bli lei av.

I perioder er den feilfri... Men jeg kan aldri dra konklusjonen om hva som bidrar til det. Det er nok arv, og en rekke andre faktorer som jeg ikke kan holde rede på som avgjör min hudtype, måned for måned - eller, uke for uke.

Jeg har nok mere tro på at det hudforskere har kommet fram til av ingredienser i diverse hudkremer har en mer helsebringende effekt på min hud enn hva et rent "naturemne" har. Det er ikke alt fra naturen som virker helende eller effektivt på en sart ansiktshud - bare fordi det det er "naturlig". Og hva er ikke "naturlig"? Det meste kommer vel fra naturen, ei?

Jeg har negative erfaringer med hjemmesnekrede behandlinger av denne typen. Men det er jo bare MIN erfaring. Godt mulig dette fungerer fint på mange, kanskje med annerledes hudtype enn min... :)

Jeg er av ovenstående grunner nysgjerrig på hva slags hydtype Lola opprinnelig har?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...