Gyda Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Har levd lykkelig i den tro at hele landet praktiserer konfirmasjon om våren - mai/juni. Nå har jeg hørt at i Bergen har man konfirmasjon om høsten? Stemmer dette?
Gjest Piper Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Borgelige konfirmasjoner er ofte på høsten
Gjest niomi Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Kommer an på menigheten, det, hvis det er kristen konfirmasjon du snakker om. I bydelen jeg bor i Oslo er det både vår- og høstkonfirmasjon, varierer fra menighet til menighet.
Litt Lost Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Det er både på vårpart og på høsten. Ungdommene får tildelt tid for sin konfirmasjon, foreldre kan komme med ønske.
wind-up bird Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Tror humanistisk konfirmasjon er på våren, for jeg har sett at har søkt etter gruppeledere i avisene for å ha gruppene fra januar. Kristen konfirmasjon har jeg hørt om både på vår og høst, så det tror jeg kommer helt an på menigheten. Den gang jeg konfirmerte meg hadde jeg aldri hørt om noen som konfirmerte seg på høsten, men det har blitt vanligere .
Gyda Skrevet 5. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2006 OK. Har som sagt ikke hørt om konfirmasjo om høsten før... Men da kan man altså velge - noen steder i landet. Tipper at det er mest populært om våren, i alle fall for ungdommene selv (med tanke på at pengegavene står høyt i kurs hos mange) Takk for svar, og ha en fin kveld alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå