Gå til innhold

Solariumshjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Navnløsa
Skrevet

Hei :-)

Jeg skal gifte meg til sommeren, og lurer på hvor lenge før, hvor ofte og hvor lenge av gangen jeg skal ta solarium før bryllupet.

Jeg har lys hud, så jeg må nok starte med 15-20 minutter. Hvor ofte må jeg ta det? 2-3 ganger i uka? Skal jeg starte 10 uker før bryllupet eller holder det med feks 6 uker? Jeg har som mål å bli litt brun (slik at jeg ikke går i ett med kjolen), ikke mørk :blunke:

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor lys hud du har, men med min lyse hud blir jeg solbrent av 10 minutt i solarium, også hvis jeg tar de svakeste solene. ville anbefalt deg å ta litt mindre enn 15 minutt den første gangen for å se hvordan huden takler det.

(eller satse på selvbruningskrem, så slipper du å springe til solstudioet i flere uker)

Skrevet

Da vi giftet oss begynte jeg å ta solarium 5 mnd før bryllupet og jeg tok solarium 2-3 ganger i uka. Til å begynne med lå jeg kun 15 minutter, men etter å ha fått litt underlag lå jeg ca 30 min hver gang,. Jeg har kjempelys hus og fikk faktisk ikke så veldig mye farge av dette, men jeg fikk iallfall mer farge enn jeg ville gjort ellers!

Skrevet

Skal ta litt solarium før sommeren som underlag, men er heldig som skal gifte meg 2. august. Men husk at mannen også tar litt sol, om dokke skal gifte dokke til våren. Har sett nok av dei brudebilda der bruda e kjempebrun og mannen en bleik... Lite pent rett og slett. Men kvar enkelt om det..

Vestlandstausa :D

Skrevet

Lurer litt på det samme... Jeg er ikke så veldig lys, og får relativt fort farge egentlig. Men det er det at når jeg er ute i sola, så orker jeg ikke bare å ligge der - jeg må GJØRE på noe! Derfor er jeg redd for at jeg vil bli full av hvite striper etter bikini/topper hvis jeg skal satse på 'naturlig' bruning... Samtidig er jeg ganske negativ til solarium...

Men i dag fikk jeg blad fra bokklubben min, og der fulgte det med tilbud på selvbruningstabletter - 'Vitalas Solbrun'... Noen som har vært borti dette? Høres jo genialt ut da - ingen skiller å ta hensyn til, ingen skadelig stråling, og ikke klisseri med kremer... !? :D

Gjest Navnløsa
Skrevet

Takker alle for svar!

Problemet vårt er ikke at mannen blir blek - han har et yrke der han er mye ute, og han blir veldig fort brun. Jeg derimot jobber innendørs og blir sjelden brun selv i sola. Blir ikke solbrent så fort heller, men blir ikke skikkelig brun.

Vi gifter oss i begynnelsen av juli, så da er mannen brun og fin, mens jeg må jukse litt. Har tatt solarium noen ganger før og tror jeg kan starte med ca 15-20 minutter. Spørsmålet er om jeg må starte hele 5 måneder før eller kan satse på å få litt farge på noen uker? Synes 5 måneder høres mye ut! Dessuten er det vel farlig å holde på så lenge?

Hvor fort kunne du øke solariumstida, Tjorven? Etter noen uker eller flere måneder?

Kjenner meg mye igjen i Pip - jeg er også typen som må gjøre noe, og klarer ikke å ligge stille i sola, og får derfor skille etter bikinioverdelen :-) Håper å unngå dette med solarium :blunke:

Takker alle for svar!

hilsen nyskjerrig og navnløs

Skrevet

Hvor fort kunne du øke solariumstida, Tjorven? Etter noen uker eller flere måneder?

Jeg økte tiden etter ca 1 mnd tror jeg. Man ser når man begynner å få litt underlag. Når jeg ikke lenger fikk rødfarge av sola, begynte jeg å ligge litt lenger. Dette gikk veldig fint.

Skrevet

IKKE TA SELVBRUNUINGSTABLETTER!!!

Det gjorde venninden min og hun ble helt gulrot i ansiktet og skjoldete over hele kroppen!!

Jeg vet ikke om det var det samme merket, men jeg ville ikke tatt den sjangsen!!! Jeg blir også " aldri" brun, men da jeg og Tommy "juksegiftet" oss i 30 årslaget hans i 2000 startet jeg forsiktig med solarium to måneder før.

Start med bare ti minutterog arbeid deg oppover. Og ligg unna ansiktssola, det er den som er sterk og gjør deg rød!

Lykke til !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...