Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Jeg var til frisøren for ca 3 uker siden, hadde langt blondt hår og skulle bare ta etterveksten og klippe av det slitte. Hos en lærling, har aldri hatt problemer med lærlinger før. Hun foreslo å legge i brune striper i håret, noe hun hadde gjort mange ganger før, og som var kjempefint! Noen striper ville sikkert bli stilig det tenkte jeg og stolte (dum som jeg var!) på henne... Da hun var ferdig og skulle tørke håret - var det grått - GRÅTT!!! Hele håret var helt ødelagt! Og selvfølgelig kunne hun ikke la meg gå ut sånn - selv om hun prøvde å påstå at det faktisk var jenter som strebet etter å få farvet håret i en slik farve også fordi de syns det var stilig... Så hun måtte klippe av mer av håret - sa hun... Så fra å ha langt hår til midt på ryggen ble det hår som når nesten til skuldrene.... *sukk* Pluss, for å ungå det gråe i håret, måtte hun legge i rød-pigmenter som jeg måtte sitte med, og etter det måtte håret mitt farves i en bruntone - som er rødbrun! (Er det noe jeg hater, så er det rødt hår - og jeg var blond - hadde ingen planer om å bli brunette!!!) Etter all gjennomgåingen med farving tre ganger den dagen, var hodebunnen min knallrød og sår over det hele - og jeg sliter idag tre uker etter med kløende og flassende hodebunn! Så her sitter jeg og ser helt for j**** ut på håret - iallefall føler jeg det nesten som en identitetskrise å ikke ivareta mitt utseende slik jeg ønsker det! Ingen blondiner klarer å gå ufrivillig fra å ha langt blondt hår til nesten kort hår og rødbrunt!!! Jeg er så sinna på henne - fikk avslag i prisen så jeg måtte betale bare 300,- men likevel! Håret mitt er borte - og det som er, er ødelagt! Hva kan jeg gjøre... Og nå må jeg sette i en minicolor for farven blir blass, og da blir det nok grått igjen... Når kan jeg stripe i lyse striper igjen? Og hva gjør jeg med den hodebunnen... Noen andre med slike fæle erfaringer? Hvorfor gir de så dårlige lærlinger så mye ansvar? Hun klipte altfor mye av håret, mer enn nødvendig! Heldigvis har jeg en snill samboer som syns jeg er pen uansett, men tro meg - jeg er ikke særlig lekker med dette stygge håret! Hjelp... Ikke bare fikk jeg hele dagen ødelagt fordi jeg måtte sitte til den dårlige lærlingefrisøren i tilsammen 6,5 timer, men håret mitt er ikke det samme og jeg er ikke som meg selv det hele tatt lengre! Flere som har opplevd dette?
Lola83 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Jeg har selv hatt dårlige erfaringer med dårlige frisører, men aldri noe så ille. Det høres helt grusomt ut ! Jeg hadde drept henne ! Du er bare nødt til og kontakte tv 2 hjelper deg, for dette må de gjøre opp for. Be de om og ta en avfarging på håret ditt, slik at den røde farven går bort, deretter ber du de om og bleke håret med sterkt blekemiddel slik at du får det lysest mulig, alt etter hvor blond du vil være/var. Deretter ber du de betale for exstension til deg, som kompensasjon for at du ble skamklipt. Great lenghts exstension kommer i lengder opp til 60 cm. Jeg bruker det selv, og det er det beste håret på markedet Husk til neste gang du går til frisøren at du må være veldig pirkete og hele tiden følge med på og kommentere det de gjør slik at DU blir fornøyd.
wondergirl Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Å nei, stakkars deg! Det er vel en mager trøst at håret vokser ut igjen, men så dårlig at du måtte betale for slik behandling!
Lola83 Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Til hodebunnen bør du forresten kjøpe deg en eksem shampo som de har på apoteket.. Husker ikke hva den heter, men det er en hvit med en oransje og brun etikett på.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 du burde ikke ha måttet betale 300 kr! sjokkert!! de burde jo lagt seg langflat og unnskyldt og gitt deg alt gratis! også videre behandling senere for å få håret slikt du EGENTLIG ville burde du fått gratis i salongen, hvis du i det hele tatt vil tilbake dit... det verste er jo at du skriver inn her og ber om råd og ikke vet hvordan du skal gjøre det videre, salongen burde jo informert deg om ALT. føler virkelig med deg!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Vel, jeg var bare "snill og grei" og sa ingenting, småspøkte med at kanskje det var best å klippe av alt det slitte osv... Litt sånn humor over det, mens jeg egentlig kokte innvendig. Jeg ville ikke miste ansikt liksom. Men hver dag jeg står opp, er håret helt forferdelig, og det er forferdelig å se seg selv i speilet... Min samboer har trøstet så godt han kan, men jeg vet at han forbanner hun h**** som ødela håret mitt så mye. Og han sa han vil at jeg skal farve det tilbake og prøve å få håret til å bli slik som før så fort som mulig, så det er klart at jeg ikke kler dette nye håret mitt særlig godt... Jeg som liksom sparte og ville ha så langt hår som mulig og nå må jeg begynne helt på nytt igjen - pluss at jeg har en forferdelig kjerringfarve som er helt unaturlig for meg - jeg har en slik farve som jeg før lo av når jeg så damer og jenter med en slik unaturlig farve... Nå sitter jeg her med samme drittfarven selv... Jeg har hatt blondt hår i alle år... Plutselig kjenner folk meg nesten ikke igjen, og jeg har mistet "meg selv" - det håret var en part av meg liksom. Nå har jeg tapt meg sånn. Føler meg som ei kjerring. Stygg og gammel liksom, med det håret. De fleste frisørene der, hadde samme frisyre som jeg har nå - kort, brunt og stygt! Om jeg kunne, hadde jeg skrevet navnet på salongen bare for å advare dere alle sammen! Hun jenta jeg var hos, burde absolutt aldri bli frisør. Ødelegge utseende til folk slik...
Lola83 Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Det var vel ikke CEC frisør i Bogstadveien vel? Haha. Der må dere IKKE GÅ !
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Det var Einstein frisør i trondheim...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Og dette har du BETALT for ?? Gå tilbake til frisørsalongen og klag. Sørg for at du får det retta opp igjen, UTEN kostnad. Dette er jo ille...
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Og klippingen var så dårlig. det ble ikke likt på begge sider engang. Angrer på at jeg ikke lagde et lite helvete der inne. Skulle nekta å betalt, forlangt kompensasjon osv. men neida... Jeg bare kunne liksom ikke TRO det som skjedde før jeg kom hjem liksom... Jeg tenkte på hun lærlingen, ville ikke at det skulle bli flaut for henne, men nå tenker jeg at jeg kanskje hadde gjort MANGE hoder en stor tjeneste ved å si fra til henne at hun kanskje burde gi opp å bli frisør... Noen bare passer ikke til det.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 Du burde dra tilbake og prate med dem, og fortelle hvordan du føler det nå i ettertid. De burde komme med et forslag til deg.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. november 2006 #12 Skrevet 4. november 2006 Og dette har du BETALT for ?? Gå tilbake til frisørsalongen og klag. Sørg for at du får det retta opp igjen, UTEN kostnad. Dette er jo ille... ← Men, kan jeg gå og klage nå etter å liksom ha ventet så lenge - 3 uker? Kan jeg forlange noe av de? Håret er jo uerstattelig, vil ta 7 år før det er vokst ut til samme lengde igjen...
Bustetroll Skrevet 4. november 2006 #13 Skrevet 4. november 2006 Selvfølgelig kan du gå tilbake og klage. Du MÅ jo gjøre det. Ta med deg samboeren din (eller noen andre du er trygg på) og lag et helvete der inne til de gjør opp for seg (en annen av frisørene enn lærlingen). Forslaget om å kontakte TV2 hjelper deg var også veldig godt. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #14 Skrevet 4. november 2006 Det dekkes av håndverkertjenesteloven. Vet ikke noe mer om hvilke krav du har etter den... Send en mail til forbrukerrådet. Mener du har en sterk sak på dette. Men først burde du jo snakke med dem, daglig leder feks.
Gjest Piper Skrevet 4. november 2006 #15 Skrevet 4. november 2006 De samme reglene gjelder ikke, når man vet at det er en lærling som utfører arbeidet. Og det er jo derfor de opplyser om at det er en lærling. Og nei jeg syns ikke du kan gå tilbake og klage etter tre uker, for du har da virkelig hatt god nok tid til å gå tilbake før. Men en kan jo alltids prøve seg Neste gang vet du hva du skal gjøre før du går ut av salongen, nemlig klage der og da. Du prøvde jo til og med å være morsom, så hvordan i all verden kan lærlingen da vite hva som foregår inne i hodet på deg. Enten så våger man å si i fra med en gang, eller så kan en faktisk tie stille.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #16 Skrevet 4. november 2006 http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1076323827.17
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 4. november 2006 #17 Skrevet 4. november 2006 De samme reglene gjelder ikke, når man vet at det er en lærling som utfører arbeidet. Og det er jo derfor de opplyser om at det er en lærling. Og nei jeg syns ikke du kan gå tilbake og klage etter tre uker, for du har da virkelig hatt god nok tid til å gå tilbake før. Men en kan jo alltids prøve seg Neste gang vet du hva du skal gjøre før du går ut av salongen, nemlig klage der og da. Du prøvde jo til og med å være morsom, så hvordan i all verden kan lærlingen da vite hva som foregår inne i hodet på deg. Enten så våger man å si i fra med en gang, eller så kan en faktisk tie stille. ← Vel, ikke å være morsom men å prøve å ta det med "godt humør" for egentlig hadde jeg lyst til å klikke! Jeg skulle få en minicolor, for de visste at farven skulle bli blass kort tid etter, og jeg bestilte time på det, men for det første vil jeg aldri mer gå dit, pluss at samboeren min nekter meg å gå dit igjen. Vil jo ikke utsettes for mer skade enn det som allerede er gjort. Det eneste jeg kan gjøre, er å advare alle andre mot den lærlingen der. Drittarbeid!
Bustetroll Skrevet 4. november 2006 #18 Skrevet 4. november 2006 Jeg er uenig i hva noen av de over her mener. Dette er såpass alvorlig at jeg synes virkelig du kan gå tilbake nå, selv om det er noen uker siden. Skaden er jo fortsatt veldig synlig, og jeg forstår deg (trådstarter) godt, jeg hadde heller ikke klart å si i fra med en gang hvis noe slikt hadde skjedd. Sjokket hadde vært for stort.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 4. november 2006 #19 Skrevet 4. november 2006 http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1076323827.17 ← Vel, håret mitt ble svidd av lysningen, slik at hun måtte klippe enda mere, pluss at hun skamklipte meg! Hun sa hun skulle klippe bare i tuppene, og foreslo å legge i litt brune striper i mellom, fordi det var såååååå stilig, og det hadde hun gjort såååååå mange ganger før!!! Jadda... Særlig... Jeg gikk til frisøren for å ta etterveksten av det blonde håret mitt, og å stusse/klippe de slitte tuppene. De var ikke så slitte at over halve lengden måtte kuttes av. Men etter "stripingen",var håret som tyggis, så hun måtte bare klippe mer. Skulle tro hun gikk på dop eller noe, slik som hun holdt på...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #20 Skrevet 4. november 2006 Jeg er uenig i hva noen av de over her mener. Dette er såpass alvorlig at jeg synes virkelig du kan gå tilbake nå, selv om det er noen uker siden. Skaden er jo fortsatt veldig synlig, og jeg forstår deg (trådstarter) godt, jeg hadde heller ikke klart å si i fra med en gang hvis noe slikt hadde skjedd. Sjokket hadde vært for stort. ← Takk for at du forstår meg, for det var slik - sjokket var for stort! Og nå sitter jeg her og angrer og angrer på at jeg gikk til frisøren... Da jeg ringte lærlingen for å avbestille timen igjen, sa hun "du blir jo blond igjen en gang, men nå er det vinter og da er det ikke så om å gjøre å være blond" - hva fan vet hun hva som er om å gjøre for meg? Hva om jeg hadde hatt en jobb der det var et must å se slik og slik ut - hadde jeg vært skuespiller, så hadde jeg fått sparken pga den store forandringen! Uansvarlig liten tankeløs lærling som burde hatt konstant assistanse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå