Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange år siden sist jeg var på julebord. Da hadde jeg alltid kjole. Ettersom det har sneket seg på noen kilo for mye de siste åra, føler jeg meg nå mer komfortabel i bukser.

Kan jeg gå i "dress", altså sort bukse og jakke i smokingstil med en fin topp under? Hvilken type topp bør jeg i så fall velge?

Andre forslag til klær som kunne passe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som bruker dress på julebord. Hva med en fin hvit skjorte i feminin stil innenfor jakken?

Skrevet

Jeg ville heller gått for den lille sorte, gjerne med lange armer.. Med pumps og hold in strømpebukser til. Har sett at de har slike strømpebukser i store str. på Lindex.

Skrevet (endret)

En feminin drakt med bukser og en partytopp til er mer enn pent nok til julebord. Gerne med stilletthæler til.

Endret av niomi
Skrevet

Dress kan være veldig sexy, og er et godt alternativ til kjole på julebord. Hvis du velger en topp som glitrer eller har paljetter, perler etc blir det litt glam også! Eller bare en helt enkel topp i sort eller hvitt sammen med et stort strasssmykke e.l.

(Må skyte inn at hvis tidens tann har satt sine spor på huden på brystet er det finest med et rolig stoff som ikke skinner).

Hvis man har fått en kilo eller to for mye kan man vinne på å ha figurnære klær (ikke nødvendigvis ettersittende, men klær som fremhever midje og figur). Mange faller for fristelsen til å ikle seg "telt" , som gjerne har motsatt virkning av det man vil oppnå.

Ellers er jeg ikke tilhenger av den stilen hvor jenter forsøker å etterlikne menn, med sleik men med knall rød lebestift til. Jeg føler det er de færreste som klarer å komme fra et slikt forsøk med særlig stil, så jeg har alltid tenkt det kanskje er bedre å la være. Til gjengjeld synes jeg man burde forsøke å sminke seg, og ordne håret mest mulig feminin måte for å veie opp for de strenge linjene på dressen. Resultatet kan bli knallfint!

Hvis det er lenge siden du har vært på julebord og kanskje gruer deg litt kan det jo hende du vil føle det som et lite løft å gå til frisøren den formiddagen å få satt opp håret? (Hvis du har langt nok hår da!)

Jeg er forøvrig sikker på at du kommer til å bli kjempefin!

Lykke til med shopping :)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende råd :) Flotte bilder, Tanita - var akkurat noe sånt jeg tenkte meg.

Tenker jeg går for dress, jeg, med en fin glam-topp og pumps. Skal nok styre unna den glatte sleiken! Det er uansett ikke helt meg.

Gjest Gjest_Karine_*
Skrevet (endret)

Innlegg slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er reklame for eget foretak ikke tillatt. Se gjerne her angående annonsemuligheter.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

Du må se på dresskoden på innbydelsen. Da kan du se om du kan bruke dress eller kjole :)

Jeg personlig synes man skal ha lang kjole på julebord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...