mocci Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Heioa! Min hubby har store problemer med å holde styr på sine sokker som alle er sorte, hvor finner man klyper som holder sokkene sammen?? takker og bukker for alle svar
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Er ikke det sånn typisk Jernia, Clas Olson eller "den postordrekatalogen som selger altmulig rart til hjemmet" - ting?
Elanor Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 På enklereliv.no har de noe som heter sokkelås
Amanlis Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Et annet alternativ er å brette sokkene sammen, med den delen av sokken som er leggen som brett, før man legger den i skittentøyskurven. Jeg gjør det og legger dem i vaskepose når de skal vaskes. Og sokkene blir rene.
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Jeg har sydd noen sting på innsiden av hvert sokkerpar med ulike farger. Da går det veldig greit å finne par.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Jeg gjør det samme som Persille, men merker alle sokker av samme "produksjon" med lik farge. Hvis en sokk får et hull, så kan den andre alltids vente på å matche en annen lik sokk som også mangler "partner".
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Egentlig kjøper jeg alltid sokker med et eller annet mønster på slik at det er lett å finne par. Dersom det går hull på en sokk så bruker jeg to forskjellige. Mønsteret sitter på vrangborden/oppe på ankelen og synes så og si ikke. Til sønnen min kjøper jeg gjerne 5-10 par i slengen som da har et eller annet mønster, f.eks. Nike nå sist. Da er det lett å lage par og det går helt fint dersom det går hull på en annen sokk. Har jo alltids en til I tillegg så har jeg en kurv for sokker hvor jeg legger de som jeg ikke umiddelbart kan parre. Kjapt at en sokk er på avveie. Av og til tar jeg en opprydning og kaster den sokken som aldri møtte sin motpart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå