Gjest Deception Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Har noen her inne erfaringer med våtfor i blokk fra Vom og hundemat? Hvordan er prisene, og hvor mye for skal hunden ha pr. dag?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Jeg foret min hund med Norwegian polar som er ganske likt. Der skal hunden ha 0,5 kilo pr dag pr 30 kg hund. Dette foret fås i leverposteilignende blokker. Jeg betalte 550,- for 24 kg hundemat.
Gjest Deception Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Vi får ikke tak i NP her hvor vi bor (uten store anstrengelser), mens det er to forhandlere av Vom og hundemat i nærheten. Så det er derfor jeg spør, rett og slett praktiske årsaker. Grunnen til at vi vurderer forbytte, er at hunden sliter med kløe og tørr hud. Selv om pelsen glinser, klør han seg konstant, og har noen flekker hvor han har fått lite pels. Vi gir omega 3 for hund, og forer nå Purina ProPlan med laks, men det har hittil ikke funket noe særlig. Stakkars gutten min! Andre tips til hvordan å minske kløe mottas også med takk, har for eksempel noen prøvd Optima Hudspray?
Gjest Kråkebolle Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 (endret) hvor mye for skal hunden ha pr. dag? ← Det kommer helt an på hunden. Det er stor forskjell på en husky og en Bichon Frisé. En arbeidshund trenger dessuten mye mer for enn en sofavarmer. Endret 4. november 2006 av Kråkebolle
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Vi har også plutselig fått en hund som sliter med noe av det samme du beskriver. I tillegg til å bytte för, bruker vi denne sjampoen, denne sprayen i tillegg til dette kosttilskuddet. Så langt er han mye bedre, og vi har trappet ned bruken av sprayen som virket klødempende den perioden han var verst.
Gjest Deception Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Det kommer helt an på hunden. Det er stor forskjell på en husky og en Bichon Frisé. En arbeidshund trenger dessuten mye mer for enn en sofavarmer. ← Selvsagt dumt av meg. Det er nok en gira arbeidsmaskin, type gordonsetter. Tror han veide 27 kilo ved siste veiing. Av tørrfor gir vi ham ca 2X200 gram pr. dag.
monikabrx Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Hjøp deg en luftvasker!! Gamlebikja mi klødde fælt, og drøss som et gammelt juletre. Vi kjøpte oss en venta luftvasker, og det hjalp betraktlig. Vi prøvde/brukte det utroligste,noe virka,noe virka ikke. Luftvasker'n virka bra, plantene ble fine også. Bra luft ble det jo også...
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Jeg som skrev om Norwegian polar, jeg bestilte det og fikk sendt med posten, sendes i isoporeske for at det skal holdes frossent. Jeg fikk som sagt 24 kg i slengen og det kostet 550,- inludert frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå