Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 På vårt halvannet år som såkalte pulevenner/elskere/kjøttstykker (kall det nå enn hva du vil, bare ikke heng deg opp i det), har vi ikke kysset en gang siden det ble slutt (vi var kjærester først). Dette "forholdet" har jeg jo skrevet om så mange ganger, så jeg gidder ikke jabbe ivei. Vi har iallfall pratet om at siden vi er bare venner, så er kyssing litt rart for oss, så det har vi som sagt ikke gjort. I går derimot, gjentok han så mange ganger hvor glad han er i meg og visste ikke hva han skulle gjort uten, og at jeg har gjort livet mye bedre for han, og da vi etterpå hadde sex begynte han plutselig å råkline med meg som da vi var sammen. De første tingene han sa mente jeg han mente alvorlig, pga enkelte episoder som han siktet til, men tror kyssingen var bare fyllevas. Er iallfall redd for at det skal være det hvis jeg nå begynner å hoie og tenke på at "hoho han kyssa meg, nå skal vi bli kjærester!" Vet ikke hva jeg føler for han, men merket at jeg savnet å kysse med han utrolig mye, og det var bedre sex en noen av de overorgasmiske gangene vi har gjort det på denne tida. Kanskje det bare er noe som må til en gang i halvåret, jeg vet ikke jeg Så; Hvis dere hadde rotet dere inn i noe slikt tull som jeg har nå greid over denne perioden, og dette hadde skjedd - hvordan hadde dere reagert? Jeg blir helt forvirret Dessuten er jeg for feig til å spørre han hva han mente med det, i tilfelle han ikke vil prate om det. Jaujau, håper dere kan gjøre meg klokere. Nå fyker jeg hen til han igjen for å se en film og forhåpentligvis ikke tenke mer på dette klisseriet. makan!
Gjest niomi Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Syns det høres ut som følelsene hans for deg har blomstret opp igjen, jeg... Så nå må du nok ta valget - tror du du vil ha han tilbake? Hvis ikke så er det kanskje greit å finne seg en annen PK....
Gjest Ylva Virvla Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 (endret) Hva jeg tror: Jeg tror du har mer enn vennefølelser for ham og alltid har hatt det. Og jeg tror han har følelser for deg. Jeg synes du bør kvinne deg opp og fortelle ham hva du føler. Så kan dere kanskje komme fram til om dere bør definere forholdet deres annerledes. Dersom du ikke tør å fortelle det ansikt til ansikt, kan du kanskje ta det over msn eller over en øl. - Bare det blir sagt. Skyt meg. Endret 4. november 2006 av Ylva Virvla
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Det er alltid letter å sitte på denne siden enn å være der selv...Men jeg er der selv også! Og jeg menre, for både min og din sin del, at vi bør holde oss unna til fyren vil si: "Vi er sammen"! Eller evt det er slutt. For det er så slitsomt å holde på sånn...Og innmari vanskelig å gå videre er det også!
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Veldig enig med de over. Jeg syns også det høres ut som om du egentlig vil noe mer og at du har følelser som overstiger de rammene dere har satt for forholdet dere har. Og det er skummelt for du risikerer å føle deg så utrolig brukt, såret og tråkket på hvis han en dag går videre. Da har du heller ikke "lov" til å ha kjærlighetssorg, siden dere "bare var elskere/kamerater". Men hva ville jeg gjort hvis jeg var i ditt sted? Det er ganske langt fra det å sitte utenfor og se hva som er lurt på andres vegne og å stå i situasjonen selv. Så kanskje jeg ville gjort som deg - fortsatt å ha deilig sex med han og håpet at han en dag virkelig skulle "våkne opp og luktet kaffen" ? (hvis det er slik du har det da). Tror uansett hva du gjør, at det er viktig at du er 100% ærlig med deg selv og at du tillater deg å kjenne på de følelsene du måtte ha for ham og at du unngår å lure deg selv i fht ham. Da vil du stå bedre rustet til å takle forholdet uansett hvilken vei det går. Tror jeg. Jeg tror det er generelle forskjeller på gutter og jenter, jeg tror jenter har lettere for å blande inn følelser og jeg tror det er vanskeligere for jenter å ha slike forhold som KUN er basert på at man har sex men at man ellers er bare kamerater. Men jeg tror også det er fullt mulig at han kan finne ut at du er noe mye mer enn en kamerat han har sex med. Kanskje tiden snart er inne til å fortelle ham at du egentlig vil noe mer og at du ønsker alt eller ingenting? Det kan hende at en tenkepause kan gi ham noen svar på hva han egentlig vil, og det kan hende at det på sikt er bedre for deg å være uten denne kameraten/elskeren enn å fortsette i det samme sporet. ? Uansett hva du gjør: Lykke til
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Det er alltid letter å sitte på denne siden enn å være der selv...Men jeg er der selv også! Og jeg menre, for både min og din sin del, at vi bør holde oss unna til fyren vil si: "Vi er sammen"! Eller evt det er slutt. For det er så slitsomt å holde på sånn...Og innmari vanskelig å gå videre er det også! ← Jeg mener dette er et godt tips.
Gjest beekeeper Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Synes også det er snakk om at dere begge (iverfall du) er forelsket i hverandre, og at du burde gjøre noe med det. Synes ikke forholdet deres høres ut som pulevenner jeg, men "pulevenner" som egentlig er forelsket i hverandre, men klarer ikke å innrømme for seg selv at dere hadde vært bra sammen og derfor bare forsetter å kline og pule i fylla! Tenk om han hadde funnet seg noen annen. Hvor lei deg hadde du blitt da? Hvis svaret er at du hadde blitt helt ødelagt, så synes jeg du skal få rævva i gir og dra til han og fortell han hvordan du har det.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Han vil at dere skal være mer enn pulevenner. Spørsmålet er bare hva du vil.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 6. november 2006 #9 Skrevet 6. november 2006 Hvis dere hadde tatt dere en rundtur oppe i huet mitt, hadde det ikke vært tvil om at jeg vil noe mer. Men jeg tør bare ikke å "leve på det" ennå, siden jeg er redd jeg vil bli såret. Så klart blusset følelsene opp igjen i forgårs, jeghar jo ikke kysset en gutt på halvannet år! Jeg tror jeg bør invitere han på noen øl neste helg Så snakker han om at han skal skaffe seg dobbeltseng, og jeg må bare gi et iskaldt "Mhm" tilbake, fordi jeg ikke skjønner noe, for all del kan det være ment for "den neste". Men sånt gidder jeg ikke tenke på Når det tar halvannet år før han tør å kysse meg, hvor lang tid tar det til vi eventuelt går lengre? to år til? :O
Gjest beekeeper Skrevet 6. november 2006 #10 Skrevet 6. november 2006 Jeg synes du skal sette han et ultimatum, enten blir vi kjærester, ellers så blir det ingenting. Du sårer bare deg selv ved å holde på sånn!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 Når det tar halvannet år før han tør å kysse meg, hvor lang tid tar det til vi eventuelt går lengre? to år til? :O ← Godt poeng. Dere har drevet på i åresvis. Snart har dere to skrikerunger og stasjonsvogn, men er fortsatt "bare pulevenner". På tide å få klarhet i ting.
Hobgoblin Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Jeg hadde en pulevenn i et halvt år før vi ble sammen. Da vi tok "samtalen" om hvor dette bar, dumpet han meg. Trodde jeg - det var bare han som uttrykte seg noe klønete... Nå vært sammen i over fem år. Når du føler for mye som pulevenn, må du få det frem. Det blir bare smertefullt for deg om du skal undertrykke følelsene dine ved å fortsette sånn. Du må finne ut om du vil deg selv så vondt... Bedre å lufte det for ham, og si at du ikke klarer å balansere på skillet mellom venn - kjæreste, eller hva?
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Jeg synes du skal sette han et ultimatum, enten blir vi kjærester, ellers så blir det ingenting. Du sårer bare deg selv ved å holde på sånn! ← Det gjør jeg ikke, føler meg ikke trist, jeg :-) Dessuten er vi jo bestevenner, og jeg ofrer ikke bestevenner foran noe romanseklissklass.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Jeg hadde en pulevenn i et halvt år før vi ble sammen. Da vi tok "samtalen" om hvor dette bar, dumpet han meg. Trodde jeg - det var bare han som uttrykte seg noe klønete... Nå vært sammen i over fem år. Når du føler for mye som pulevenn, må du få det frem. Det blir bare smertefullt for deg om du skal undertrykke følelsene dine ved å fortsette sånn. Du må finne ut om du vil deg selv så vondt... Bedre å lufte det for ham, og si at du ikke klarer å balansere på skillet mellom venn - kjæreste, eller hva? ← Det er ikke vondt, bare forvirrende. Har slått meg til ro for leeenge siden at vi bare er venner, men det er jo gøy å bli forelsket igjen i et mannfolk enten det blir noe eller ikke
Gjest d'Arc Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 Du kan jo bare se hva som skjer neste gang, og hvis han gjør det igjen så spør du bare "hvorfor". Så kanskje det utvikler seg til en opplysende samtale. Ikke vet jeg, men det er jo verdt et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå