Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hvordan finner jeg ut hvilken type ram-brikke jeg skal kjøpe til min pc..... Finne jeg det under enhetsbehandling??
SW20 Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Du må matche RAMen din opp mot hovedkortet ditt. Sjekk manualen til hovedkortet, evt. nettsidene til fabrikanten.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Har ingen manual.. må jeg åpne opp og se inni ?.. vil jeg ikke da og kunne lese det av på selve brikkene??
SW20 Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Spørs på hva slags brikker du har det. Står på noen, men typiske ferdigsydde pcer (Dell,Fujitsu,Compaq) har brikker som det sjeldent står noe brukbart på. Skal du bytte ut brikkene dine med nye? Skal du oppgradere? Kjøpe flere? Uansett, du må vite hva slags hovedkort du har. Du må finne ut hva slags minne det støtter (DDR, DDR2, SDRAM), hvor mye du kan installere og bussfrekvensen til kortet. Komplett har en finfin minnevelger som du kan prøve deg på: http://www.komplett.no/k/kc.asp?bn=10232
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Maskinen er ikke kjøpt "ferdig" men bygget for noen år siden... har en brikke inni nå (256 mb)... tenkte å kjøpe en ny i tillegg... kan man " se" hvilket hovedkort man har uten å opne opp maskinen??
SW20 Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Tror det er mye enklere å åpne opp maskinen og ta en titt istedet for å grave rundt med diagnoseverktøy i Windows osv... Prøv å se i BIOS, og hvis det ikke står noe der, så tar det bare 5 minutter og (maks) en skrutrekker å åpne pcen og se
abelille Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Komplett sin minnevelger er ganske god, ellers er en telefon til produsent eller selger ganske enkelt. Da trenger du pc type og serienummer, så kan de slå det opp for deg. Bare vær obs på at det kan være dyrt å kjøpe minne direkte fra produsent, så noter nøye hva det er du skal ha.
Kristin Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 (endret) ..... ups var ikke her jeg skulle poste... Endret 7. november 2006 av Titti73
Cronos Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 De greieste er vel å installere noe sånt som Everest Home Edition og der lese av hvilken type minne du har. Den forteller deg i detalj hva slags hastighet etc. det er i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå