Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Jeg har en del strekkmerker hovedsaklig på mage, bryst, litt på armer osv. Er det noen som har erfaring med behandling av dette, evt. gode kremer som faktisk fungerer?
Kayli Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Magen min ser ikke ut etter mine to svangerskap. Har prøvd mange kremer, både dyre parfymerikremer og billigmerker, men det hjelper fint lite. Var også flink til å smøre meg under graviditetene... Har hørt at grunnen til at noen får strekkmerker og andre ikke er genetisk. Dessuten er det underhuden som er "strekt", derfor hjelper ikke kremene. Løsningen for meg er å ikke vise fram magen for andre enn min kjære. Han synes forøvrig ikke dette er noen stor sak
Gjest Gjest_lion Queen_* Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Nå er det desverre slik at strekkmerker ikke kan forsvinne selv med de dyreste kremer. Noen ting kan kanskje "mildne" de,men borte blir de nok aldri. Ved graviditet kan en derimot prøve å forebygge. Kaldpressede organiske oljer er den mest naturlige og effektive behandlingen ...tror jeg da.. Anbefalte dette til en venninde under hennes svangerskap, og hun fikk ikke et eneste strekkmerke. Smurte magen 2 g om dagen med helt naturlig olivenolje (viktig at den er kaldpresset da..) tilsatt noen dråper eterisk olje av rose og mandarin. (Eteriske oljer kan en få tak i på div. nettbutikker som Natur og Helse,og Telemark urtebrænderi) Verdt et forsøk kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Aprikos olje hjelper til strekkmerker, den kan brukes fra magen er 4mnd på vei.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Nei, ingenting hjelper mot strekkmerker. Siden det er arr som oppstår i huden, så vil det ikke kunne la seg fjerne noe bedre enn andre typer arr. Mulig at laser kan hjelpe noe, men det er svært kostbart og resultatet er ikke garantert. Lær deg å leve med det, de viser jo bare at du har levd litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå