Gå til innhold

Litt kinkig situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Knutsen_*
Skrevet

Heisann.

Jeg kan jo starte med å innrømme at jeg har vært innom forumene her og sett hva dere skriver om stort og smått, virkelig mye hyggelig lesning!

Så har jeg en liten situasjon jeg tenkte dere jenter og damer kunne hjelpe meg med. Dere ser det at jeg har en venninne som er i et forhold med barn. Jeg jobber med hun, og vi har snakket om mye sammen.

Hun er en typisk sjarmjente, virkelig utadvendt og smiler og ler med alle hun treffer. Hun er også veldig attraktiv sett fra menns perspektiv, og med tanke på hennes sjarm og utstråling mot alle hun møter, har det et par ganger i fortiden vært et par situasjoner der menn har mistolket hennes naturlige sjarm og gått for langt, og lagt an på henne med kyss etc.

I disse situasjonene har hun nærmest fått sjokk over denne reaksjonen og ikke sett at det er hennes sjarm og det enkelte tydeligvis har oppfattet som flørting, som satt henne i den situasjonen.

Jeg har fortalt henne hvilke "signaler" hun sender, som lett kan mistolkes hos rette typen menn, men hun har vanskelig for å tro det, ettersom hun egentlig har rimelig dårlig selvbilde. Ikke tro at hun er noen bimbojente, det er hun ikke. Hun er bare virkelig fortryllende og sjarmerende, og har vanskelig for å tro at væremåten hennes kan framprovosere slike reaksjoner hos enkelte menn.

Så til problemet, en annen mann på jobben, av typen som alltid er på utkikk etter damer, har fattet interesse i henne, ettersom han har fått nyss i at hennes samliv med kjæresten ikke er helt på topp. Han henger på henne som en skygge når de er på jobb samtidig, vitser og virkelig "skrur på sjarmen". Hun har til nå sett på det som bare morsomt og koselig, enda jeg tidligere har påpekt at han har andre intensjoner (jeg kjenner han ganske godt for å si det slik).

Vi var på en jobbfest for en liten stund tilbake, der tvang han seg på (blant andre) henne da hun var skikkelig full, og satte i gang med klining. Hun sier hun ikke husker noe av det, men begynner jo å lure litt på han. Han har siden prøvd å få henne med på fest.

Slik jeg kjenner han så "prøver" han seg på "alle" pene damer som er i nærheten, og virker egentlig ganske desperat i sine forsøk på å sjarmere de (typen som endrer personlighet. Han er ikke den peneste, og er litt overvektig, og har fått sin del av avslag opp gjennom årene. Med tanke på nettopp dette, tenker han at så lenge hun ikke styrer unna han, og fortsetter å le og snakke med han når han henger etter henne, så tenker han at hun jo må ha litt interesse, og at han bare kan fortsette.

Denne karen sendte henne i natt en melding der han sa at han var glad i henne. Hun har ikke svart, og ringte meg i dag og sa at det var en ganske ubehagelig situasjon. Hun har ikke lyst å såre han og lurte på hva hun skulle foreta seg.

Hvordan ville dere håndtert dette? Hun vil jo snakke med han og prøve på en fin måte å si at hun ikke overhode er interessert i han, og spurte meg om råd. Hun hadde tenkt å spørre han om hva han lå i de ordene, om det var glad i som vennskap eller noe mer. Da vil han jo selvsagt skjønne at det ikke er gjensidig, og si det er vennskapelig, og fortsette å henge etter henne som en skygge når hun er på jobb.

Så hvordan og hva skal hun si til han så han forstår at hun ikke er interessert?

Det ble litt mye, men tenkte jeg skulle få med hele historien :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde først og fremst overhode ikke gitt tilbakemelding på personlige henvendelser.

Om det er lurt med klar tale er usikkert.

Har selv en eks hvor jeg har gitt det inn både med sugerør og teskje om at det kan aldir bli noe mer. Han skjønner fortsatt ikke.

Overse hele typen.

Skrevet

Hmmm... Å overse vil kanskje være en løsning, men kanskje det likevel er best å gå rett på sak og si at hun er glad i ham bare som en venn, ikke noe mer? Klart og direkte? Kanskje han blir såret men til syvende og sist var det jo han som misforstod kroppsspråket hennes! Menn og kvinner har lett for å misforstå hverandre...

Forresten, skal på date om en time, noen kjappe tips???

Skrevet
Hmmm... Å overse vil kanskje være en løsning, men kanskje det likevel er best å gå rett på sak og si at hun er glad i ham bare som en venn, ikke noe mer? Klart og direkte? Kanskje han blir såret men til syvende og sist var det jo han som misforstod kroppsspråket hennes! Menn og kvinner har lett for å misforstå hverandre...

Forresten, skal på date om en time, noen kjappe tips???

Prøv å slapp av, vær åpen og glad!

Lykke til! :klem:

Skrevet

Til TS' venninne vil jeg foreslå at hun bare sier det til ham at hun overhode ikke er interessert, og at han nok har misforstått vennligheten hennes.

Skjønner veldig godt hvordan hun har det, har det ofte sånn selv..det er ikke alltid like hyggelig, men noen ganger nødvendig å gi sånne tilbakemeldinger. Hun kan ikke forandre personlighet heller, så dette kommer til å skje flere ganger ja..

Si hun må lære seg å lese signalene litt tidligere, sånn at hun kan trekke seg unna før noen blir såret. :)

Gjest Gjest_Knutsen_*
Skrevet
Til TS' venninne vil jeg foreslå at hun bare sier det til ham at hun overhode ikke er interessert, og at han nok har misforstått vennligheten hennes.

Skjønner veldig godt hvordan hun har det, har det ofte sånn selv..det er ikke alltid like hyggelig, men noen ganger nødvendig å gi sånne tilbakemeldinger. Hun kan ikke forandre personlighet heller, så dette kommer til å skje flere ganger ja..

Si hun må lære seg å lese signalene litt tidligere, sånn at hun kan trekke seg unna før noen blir såret.  :)

Ja sant, hun skal ikke måtte endre væremåte bare fordi enkelte misforstår hun. Jeg har sagt til henne at hun kansje utstråler mer enn hun aner uten at hun helt forstår det... vel hun gjør vel det nå.

Men jeg tror direkte konfrontasjon er løsningen som må til, problemet er jo å si det på en slik måte at han forstår at hun aldri ville vært i lag med han, og helst så han ikke henger etter henne, også uten at det blir "dumt" mellom de...kansje mye å forlange?

Skrevet

Denne kvinnen burde holde seg innendørs, til hun har lært å oppføre seg.

Gjest Gjest_Ramboline_*
Skrevet

Jeg er nokså lik venninnen din, men jeg har skjønt det selv etterhvert ...heh

Har opplevd det samme, en fyr på jobben er skikkelig forelsket i meg og drev å kurtiserte meg ivrig.

Prøvde å være avvisende, men det er liksom ikke i meg å være det. Det toppet seg da han ga meg to gullringer! Da skrev jeg et lite brev der jeg forklarte pent at jeg ikke var interessert og ga han dette og ringene tilbake.

Siden har han vært like hyggelig, men har sluttet å overrøse meg gaver.

Så jeg tror det beste er hun gir ham beskjed på en høflig og tydelig måte. Ellers vil han nok tro at så lenge hun ikke avviser ham er det håp. ;)

Skrevet
Prøv å slapp av, vær åpen og glad!

Lykke til!  :klem:

Thanx. Daten gikk bedre enn jeg trodde. Og nå har jeg faktisk to som er interessert i meg: han fra daten (det er noe på gang og det skjedde noe i natt, men nei, ikke sex altså!) og han fra forrige lørdags fest, som plutselig dukka opp og sendte melding... :sjenert:

Skrevet

Til TS. Om jeg ikke missforstår innlegget ditt har hun kjæreste? Selv om forholdet skranter er hun jo i et forhold. Dette må da være den beste grunnen noen kan ha til å avvise noen :forvirret:

Ellers enig med det som ble skrevet over om å si at han nok har missforstått venligheten hennes. Kombinert med å påpeke at hun er i et forhold, får hun gitt bekjed om at hun ikke er interessert på en erlig måte som ikke "dukker" han som person.

Skrevet (endret)

Nå skal jeg være litt stygg, men dette er tanker som jeg fikk av TS sitt innlegg.

Først trodde jeg TS er mann, og da tenkte jeg at han er sjalu på at denne andre mannlige kollegaen får "lov" til å henge på den sjarmerende kvinnelige kollegaen, og at han selv ikke våger det på samme måten.

Så tenkte jeg at TS er kvinne, og sjalu sådan. På den oppmerksomheten hennes kvinnelige kollega får fra menn helt uten at hun "vet" det. Jeg lurer på om den sjarmerende er så helt uvitende om sin tiltrekning på menn, og jeg tror TS vet at hun vet, og hun stopper ikke. Fy søren, det kan sikkert være irriterende. I tillegg kommer hun til TS og ber om råd for hva hun skal gjøre... Mektig bra.

Mitt råd: La henne ordne opp selv i hva hun skal si til sin beiler. Hun gjør det hun vil, uavhening av hvilke råd du gir henne. Hun har bare sagt det til deg for å gjøre deg ennå mer sjalu.

(Flate så stygg jeg var nå....)

Kanskje jeg tar heeeeelt feil, og da må du ha meg tilgitt TS. Det var bare ei tolkning av ditt innlegg på bakgrunn av egne erfaringer.

Endret av Tiit
Skrevet
Nå skal jeg være litt stygg, men dette er tanker som jeg fikk av TS sitt innlegg.

Først trodde jeg TS er mann, og da tenkte jeg at han er sjalu på at denne andre mannlige kollegaen får "lov" til å henge på den sjarmerende kvinnelige kollegaen, og at han selv ikke våger det på samme måten.

Så tenkte jeg at TS er kvinne, og sjalu sådan. På den oppmerksomheten hennes kvinnelige kollega får fra menn helt uten at hun "vet" det. Jeg lurer på om den sjarmerende er så helt uvitende om sin tiltrekning på menn, og jeg tror TS vet at hun vet, og hun stopper ikke. Fy søren, det kan sikkert være irriterende. I tillegg kommer hun til TS og ber om råd for hva hun skal gjøre... Mektig bra.

Mitt råd: La henne ordne opp selv i hva hun skal si til sin beiler. Hun gjør det hun vil, uavhening av hvilke råd du gir henne. Hun har bare sagt det til deg for å gjøre deg ennå mer sjalu.

(Flate så stygg jeg var nå....)

Kanskje jeg tar heeeeelt feil, og da må du ha meg tilgitt TS. Det var bare ei tolkning av ditt innlegg på bakgrunn av egne erfaringer.

Hehe, jeg skjønner hva du mener. Men vi har full åpenhet, hun deler mye av sine "problemer" og gleder med meg, så vi er virkelig gode venner. Vi "henger" mye sammen på jobb, og har et utrolig flott forhold der vi snakker om alt (og da mener jeg alt). Så mtp at jeg kjenner denne beileren veldig godt skjønner jeg at hun føler det er ubehagelig, konstant skygge på jobb og så sender han meldinger til henne i fylla der han lurer på om han kan komme innom henne, og nå siste at han er glad i henne. Jeg ser jo hva han prøver på, og har nevnt dette tidligere, men hun kan være litt naiv i slike situasjoner, siden hun ikke har det sterkeste selvbildet (selv om hun stråler selvtillitt).

Nei det er en kinkig situasjon, og jeg har sagt at hun bare må være ærlig og bestemt når hun forteller det, selv om jeg vet at han kommer til å "spøke" det bort, og hun ikke vil kunne la være å le av det i den situasjonen, og hele praten og seriøsiteten vil forsvinne med det.

Forøvrig kan jeg nevne at denne mannen nettopp har "gått på en smell" da han mistolket en annen dames vennlighet. Plutselig en dag sa han at han var mer en glad i henne, og hun følte seg dum for at det tydeligvis hadde gått for langt, selv om hun bare godtok at han kom innom av og til på en røyk og en prat. :klappe:

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, man vil kanskje ikke være så innbilsk at man sier direkte fra at, det virker som din interesse for meg er langt mer enn min er for deg. Eller man er redd for å såre noen. Det tar mye energi å føle ubehag ovenfor noen man jobber med, så det er viktig å gjøre noe med det. Hun trenger sikkert å lære og si ifra. Så¨der kan han bli hennes beste læremester på akkurat det området. Om hun "tør" å stille opp for seg selv nå, å si ifra så blir det sikkert lettere neste gang.

Egentlig så skulle det være greit å si ifra til et menneske om en slik sak, for begge sin del. :)

Gjest Redd for hysterikere
Skrevet

Hun er en typisk sjarmjente, virkelig utadvendt og smiler og ler med alle hun treffer. Hun er også veldig attraktiv sett fra menns perspektiv, og med tanke på hennes sjarm og utstråling mot alle hun møter, har det et par ganger i fortiden vært et par situasjoner der menn har mistolket hennes naturlige sjarm og gått for langt, og lagt an på henne med kyss etc.

I disse situasjonene har hun nærmest fått sjokk over denne reaksjonen og ikke sett at det er hennes sjarm og det enkelte tydeligvis har oppfattet som flørting, som satt henne i den situasjonen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Histrionic_personality_disorder

Beiler beware :-).

RFH

Skrevet

TS: Jeg synes du skal fortelle henne at du liker henne! Det er jo åpenbart!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...