Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hei. Noen som har forslag til julesanger eller kanskje et lite juleskuespill som egner seg for en førsteklasse å framføre for foreldre?
Ottine Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Musevisa er jo ganske koselig! Den har som regel barna hør fra før, og den er forholdsvis grei å "dramatisere". Ellers er det jo trivelig med " Vi tenner våre lykter"...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 "På låven sitter nissen" er jo en slager! Dessuten sang vi "En stjerne skinner i natt" med min klasse. Det var så vakkert!
Gjest Madeline Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 "vi tenner våre lykter" er en fin sang som passer godt til en slik forestilling.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Takk for gode ideer. Det blir nok iallfall vi tenner våre lykter. Den er jo kjempefin. Og musevisa synes vel gjerne ungene er morsom, selv om jeg er en smule lei av den selv.... Tro om det finnes andre sanger som er litt futt og fart i og som også er greie å dramatisere litt?
Kayli Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 "Du og jeg og dompapen", "Vårres jul", "Julekveldsvise" er fine til dramatisering. Vi hadde "Musevisa" da jeg gikk i 1. klasse... Alle hadde brun eller svart strømpebukse og genser, ører av papp og hale av tau. Poteten var medisinball fra gymsalen, husker jeg. "Deilig er den himmel blå" er lett å lære noen vers av, men er kanskje ikke så egnet for dramatisering. Og så er jo "Det lyser i stille grender" nydelig, da.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Vi dramatiserte sangen "Maria gikk i torneskog" i 1. klasse. Rett og slett juleevangeliet på en lettfattelig måte.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #8 Skrevet 6. november 2006 Legg inn et innlegg her: Lærerforum Kanskje får du flere svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå