Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags make-up synes dere er stygg? Da tenker jeg på tabber dere ser vanlige kvinner gjøre, vi er forhåpentlig enige om at Tanja Hansen-lipliner ser grusomt ut ;)

Jeg liker ikke

-Hvit øyeskygge. Synes det ser utrolig teit ut. Lyse skygger er fint, men ikke hvite, det blir ikke flatterende.

-Andre farger på mascaraen enn brun og sort.

-Dårlige overganger på sminken fra ansikt til hals, gjerne brunt ansikt og hvit hals - grøss og gru ;)

-Hudfarget leppestift. Ok, jeg har sett noen veeeldig få som kler det, men det er sjelden.

Hva liker ikke dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Tykke lag foundation/krempudder med rosaskjær.

Tykke lag mascara, så mye at de knapt klarer å løfte øyelokkene, og gjerne klumpete i tillegg.

Skrevet

Masse masse rouge!

Det ser ut som om man har sitti ute et døgn i -30 og kommet inn i en glovarm stue midt på sommeren/våren/høsten :forvirret:

Skrevet

Enig med de punktene du nevnte, men jeg eeelsker hudfarget/veldig lys leppestift! Ikke alle som passer til det, dog.

* For mye foundation/pudder, sånn at du ser at det ligger utenpå huden.

* Skarpe overganger i øyesminken/øyenskyggen.

* Mørk lip-liner langt utenfor leppekantene.

* Påtegnede mørke øyebryn.

Skrevet

og vipper som er klemt sammen i store tykke vipper slik at man bare får noen få vipper

Skrevet

Eyeliner både over og under øynene. Det er det svært få som kler med mindre man er sminket av en profesjonell! Svært mange unge som bruker det og er så godt som ALDRI fint.

Skrevet

Dersom det er en foundation som ikke passer eller brunkrem. Der du tydelig ser at det er fake og klint på.

Mascara som er for tykk og klumpete og som drysser.

Rough som er intens i fargen og bare synes så veldig godt.

Skrevet
Enig med de punktene du nevnte, men jeg eeelsker hudfarget/veldig lys leppestift! Ikke alle som passer til det, dog.

* For mye foundation/pudder, sånn at du ser at det ligger utenpå huden.

* Skarpe overganger i øyesminken/øyenskyggen.

* Mørk lip-liner langt utenfor leppekantene.

Å grøss ja! øyenbryn som er nappet bort og streket opp med skarp linje, eller farge! :overrasket:

Skrevet

Tenker da på eyeliner som er tegnet som en strek helt rundt øynene. Ikke duset ut, bare en kraftig sort strek!

Skrevet

Hvordan kunne jeg glemme denne? :ler:

Skrevet

Noe av det verste jeg ser er fargeskille på de som ikke har greid å jevne ut skikkelig før de stakk hodet ut døra.

Ellers, påtegnede øyenbryn som ikke er tegnet i bue, men en rett, hard strek som regel altfor langt ned.

Skrevet

Eller dekkstift som er grusomt synlig! innimellom hender det at det er bedre å la kvisa synes ;)

Gjest Yoghurt
Skrevet

På morgen bussen min har vi ei jente med orange farvet hud, grunnet ekstremt feil valg av foundation :)

Egentlig foundation generelt, folk som ikke kan å ta det på burde holde seg unna. Og hva er det med 16 årige jenter og det å velge en slags orangebrun foundation som de legger på som ei maske? huff

Skrevet

Syltynne, opptegnede øyebryn - ser sjeldent bra ut

Veldig mørk eyeliner rundt hele øyet - gir de fleste små, stikkende øyne

Ymse forsøk på å dekke kviser og ujevnheter med produkter som flasser på huden

Rouge man legger merke til

Knall rød lebestift ser vulgært ut på mange

Og generelt; veldig mye sminke, sminke som gjør mye ut av seg (at man legger merke til at personen er veldig sminket). Det er fint på fest, men jeg stusser litt på mennesker som føler trang til å "maskere seg" til vanlig.

Skrevet

Foruten mye av det som allerede er nevnt; altfor lys og veldig skimrende skygge på brynsbeinet. Jeg synes det bare ser billig ut.

Skrevet

Det må bli øyenbryn tegnet skjevt opp med en kajal penn, feilnappede øyebryn med påfølgende feil markering, mascara og annet smuss som samler seg i øyekroken, leppestift uten lip liner og gloss, blusher lagt som en strek langs kinnbenet, hvit kajal penn på våtkanten, lipgloss o.l på tørre lepper, feil og urenheter som ikke er tilstrekkelig dekket til, selvbruningskrem lagt på uren hud, og JA det går ann og ta litt concealer på selve området der du har uren hud, det er SÅ smakløst med en liten dott her og der med concealer.. Æss.

Gjest Deception
Skrevet

Vet ikke helt om det sorterer i samme kategori, men jenter som er helt oransjebrune i ansiktet av selvbruner (gjerne koblet med hvitbleket hår) er heller ingen hit i mine øyne.

Skrevet

maskara som ikke er tatt nærme nok vipperoten..

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Påtegna eller veldig smale øyenbryn, synlig lipliner og overdrevent mye brunkrem i feil farge er det jeg syntes er minst vakkert. Generelt er det for mye sminke jeg reagerer på.

Ellers vil jeg ikke pirke på småting, folk må få sminke seg som de vil. Ting som "dårlig skjulte urenheter" og "tørre lepper" har jeg selv til tider, og jeg gidder ikke å bruker flere timer foran speilet for at sminken skal være perfekt nok for andre .

Skrevet

For mye og også for mørkt solpudder er aldri pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...