Gjest Svimle Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Har du anbefalinger på hotell i DC og omegn? Alle tips mottas med takk! :-D
Corine Skrevet 5. november 2006 #2 Skrevet 5. november 2006 Jeg ville ikke bodd i selve sentrum (altså områdene rundt Capitol osv), bare forretningsbygg osv her. Kan desverre ikke anbefale et spesifikt hotell, MEN finn et hotel i Georgetown, utrolig koselig bydel i gåavstand fra selve sentrum. Masse restauranter, barer, cafeer her. Corine
Gjest Svimle Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Takk for svar! Skal definitivt huske på dette tipset Vi lurer på å bo utenfor dc, kanskje Arlington, Alexandria eller så langt ut som Fairfax, Springfield eller Falls Church. Litt utenfor i alle fall, da prisene er endel lavere her. Spørsmålet er jo bare hvordan det er å benytte seg av transport - hvor mye koster det feks å ta metro eller buss fra disse stedene og inn til dc? Og hvor lang tid tar det? Noen som har en anelse?
Corine Skrevet 5. november 2006 #4 Skrevet 5. november 2006 Jo, du kan spare litt på å bo i Arlington- Alexandria området (ville ikke bodd lenger unna enn det.) Hvis du finner et hotell nærme en metro, så går det fort inn til sentrum (ca 20 min hvis jeg ikke husker feil.) Det er forholdsvis billig. Husk at dette er bostedsområder, og det finnes ikke så mye annet her. Så er det første gangen deres i DC, ville jeg betalt de ekstra kronene og bodd i Georgetown....
Gjest Svimle Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Vi har kikket litt på dette hotellet . Synes det ser flott ut! Er dyrt, men.. *host* Det ligger ikke i Georgetown, men forstår det slik at det ligger veldig sentralt? Virker som du er litt kjent i DC, hva tror du? Er det et veldig dårlig valg, eller et bra valg (selv om det ikke er i Georgetown ). Er liksom bryllupsreisen vår dette, ett for seint. Vår første tur til DC (min første tur til statene i det hele tatt, mannen har vært i Minnesota en gang). Så vi har litt lyst å legge litt i det (selv om vi også vurderer billigere alternativer).
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Anbefaler også å bo i Georgetown. Bodde noen netter et par kvartaler unna Embassy Suites Hotel, og det var rett og slett et kjedelig område. Store avstander og minimalt med shopping og restauranter. Georgetown gir deg litt småbyfølelse med tett i tett med hyggelige butikker, spisesteder og barer. Kanskje litt turist, men skal vi noen gang tilbake til DC vil vi definitivt bo der.
Gjest Svimle Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 Takk for tilbakemelding, Gjest! Vi kikker nå på hoteller i Gergetown!
Gjest gjesten Skrevet 7. november 2006 #8 Skrevet 7. november 2006 Dersom du skal være turist vil også jeg anbefale hotel i Georgetown- området. Fordi: 1. Det er koselig med litt grøntarealer, kafeer, restuaranter, shoppingmuligheter etc 2. Det er et område av WDC som det er mennesker ute om kvelden i og ikke helt folketomt som andre strøk (les: business delene av WDC). Litt tryggere område med andre ord. 3. Vær klar over at WDC er meget liberale mtp homoseksualitet og enkelte områder er nærmest "blåst" for andre legninger. Sambo oppdaget dette etter å ha bestilt hotel uten å få anbefalinger/ være kjent
Gjest Svimle Skrevet 7. november 2006 #9 Skrevet 7. november 2006 Tusen takk, gjesten! Hva tror dere om dette hotellet?
Leo Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Jeg har vært i DC mange ganger og anbefaler dere også å bo i Georgetown! Det finnes et hav av helt greie hoteller og jeg anbefaler dere å sjekke Expedia for priser. Da kan dere søke i ett bestemt område og ofte finne svært bra hoteller til en god pris. Jeg anbefaler dere imidlertid å bestille direkte på de forskjellige hotellenes hjemmesider. Da er dere sikre på at reservasjonen er gyldig og slipper at kredittkortet blir belastet med beløpet før dere faktisk har bodd på hotellet. Jeg har heller aldri opplevd at ikke prisen har blitt den samme eller t.o.m. lavere. Som søkeverktøy er imidlertid Expedia genialt! Anbefaler dere absolutt ikke å bo lenger ut i "provinsen". Der er dere nesten helt nødt til å ha leiebil og ikke er det spesielt mye billigere heller. Dere ender også fort opp i fullstendig intetsigende områder med nesten bare bolighus og kontorbygg. DC er en flott by og så lenge man holder seg unna de mer belastede områdene på østsiden av byen, er den også svært hyggelig. Museene langs "The Mall" har mye å by på, men hvis dere bare har noen få dager til rådighet anbefaler jeg dere å velge ut hvilke dere har lyst til å se på forhånd. De er nemlig alt for omfattende til at dere rekker over alt. "Air and Space" er imidlertid en sikker vinner blant gutter/menn som i utgangspunktet ikke er så museumsintressert. Området er dessuten så oversiktelig at det ikke er noe problem å gå på hvert sitt museum hvis man ønsker det. Dyreparken er også fantastisk og et "must". (Sjekk at de er ferdig med ombygningen og unngå helgene!) M.h.p. shopping er Tysons Corner fantastisk! Ikke utpreget billig etter amerikanske forhold, men et fantastisk utvalg! Sett av minst en dag! Ligger i Virginia og koster ca. 200 kroner med taxi fra indre by. I området rundt Tysons ligger det mange "Outlets" som har betydelig lavere priser. Anbefaler særlig "Marshalls" som er rimelig rotete, men hvor du kan finne merkeklær og -sko til fantasipriser hvis du orker å lete litt. Bokhandler er også hyggelig å besøke, f.eks. Barnes & Nobles. Masse fantastiske bøker og i amerikanske bokandler kan man bla og lese så mye man vil før man bestemmer seg. De har også cafè hvor man kan lese mens man tar en kaffe. Husk gode sko! Det blir fort noen kilometer å gå selv om det ikke ser så langt ut på kartet. En amerikansk "block" er myyye lenger enn det vi i Norge forbinder med et kvartal. Orker ikke å skrive mer, så egentlig må du bare spørre hvis det er noe du lurer på!
Gjest Svimle Skrevet 8. november 2006 #11 Skrevet 8. november 2006 Tusen takk for et utfyllende svar, Leo! Jeg skjønner jo at Georgetown er området vi bør bo - og det kommer vi til å rette oss etter. Foreløpig er hotellet jeg linket til ovenfor her favoritten, men jeg er på langt nær ferdig med letingen! Bruker også Expedia til å søke, men jeg er ikke imponert over prisene deres og ser at hotellene selv tilbyr i alle fall like gode priser. Vi skal være i to uker i DC, og vi vil besøke museer, zoo, og må selvfølgelig få med oss de "vanlige" turiststedene som Capitol, Pentagon etc. I tillegg har vi lyst til å dra på akvariet i Baltimore, samt ta en dagstur til NYC. Bare for å gjøre det liksom, det blir jo ikke lange oppholdet i the apple Takker nok en gang for svar! *løpe til forelesning*
Gjest gjesten Skrevet 8. november 2006 #12 Skrevet 8. november 2006 Selv har jeg alltid brukt hotels.com for hotelbestilling i USA og aldri opplevd noe kluss med bestilling, at de tar mer penger etc. Eneste er at vi har vært veldig heldige med pris Aberet med denne nettsiden er at du nesten må ha et kart foran deg og titte på gateadressen til hotellet om du ikke er kjent i området. Et lite tips angående mueseum: The Smithsonian er et must. Men siden det er så gigantisk, så velg ut hvilken del du er mest interessert i f. eks. fly/ romfart vs. dinosaurer.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Kanskje www.priceline.com kan være til hjelp? Litt nervepirrende, men vi og flere vi kjenner bruker de ofte, og har bestandig fått bedre hotell enn forventet. Ang. dagstur til NYC, tror jeg at jeg ville vurdert å ta med en overnatting siden dere er i DC ganske lenge. Vil også anbefale dere å gjøre litt research på forhånd når det gjelder amrikansk historie og politikk.
Leo Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Vi skal være i to uker i DC, og vi vil besøke museer, zoo, og må selvfølgelig få med oss de "vanlige" turiststedene som Capitol, Pentagon etc. I tillegg har vi lyst til å dra på akvariet i Baltimore, samt ta en dagstur til NYC. Bare for å gjøre det liksom, det blir jo ikke lange oppholdet i the apple ← Anbefaler ikke dagstur til NYC. Det blir rett og slett for langt på en dag og blir bare mas! Akvariet i Baltimore er flott, men ikke "outstanding". Har dere lyst på et par turer i nærområdet, kan jeg anbefale en tur opp til "Harpers Ferry" i West Virginia. Der møtes elvene Shenandoah og Potomac og det er et flott skue i tillegg til at stedet er litt morsomt. På veien kan dere evt. også få med dere noen minnesmerker fra borgerkrigen. I Hagerstown (Som også ligger "på veien") finnes det også en svær "Outlet Mall" for de shoppingglade. Hvis dere har et par dager, kan det også være fint å ta turen ut på Delmarwa. (Halvøya som danner Chesapeake Bay). Litt avhengig av årstiden (Kaldt og utrivelig om vinteren) selvfølgelig, men vår, sommer og høst er det fint der ute. Kjør ut på Delmarwa via Annapolis og tilbake via Norfolk og Richmond. Da får dere med "Chesapeake Bay Bridge Tunnel" og kan f.eks. stikke innom "Historiske Williamsburg". En turistfelle av de sjeldne, men ganske koselig, særlig ved juletider.
Gjest Svimle Skrevet 8. november 2006 #15 Skrevet 8. november 2006 Anbefaler ikke dagstur til NYC. Det blir rett og slett for langt på en dag og blir bare mas! Akvariet i Baltimore er flott, men ikke "outstanding". Har dere lyst på et par turer i nærområdet, kan jeg anbefale en tur opp til "Harpers Ferry" i West Virginia. Der møtes elvene Shenandoah og Potomac og det er et flott skue i tillegg til at stedet er litt morsomt. På veien kan dere evt. også få med dere noen minnesmerker fra borgerkrigen. I Hagerstown (Som også ligger "på veien") finnes det også en svær "Outlet Mall" for de shoppingglade. Hvis dere har et par dager, kan det også være fint å ta turen ut på Delmarwa. (Halvøya som danner Chesapeake Bay). Litt avhengig av årstiden (Kaldt og utrivelig om vinteren) selvfølgelig, men vår, sommer og høst er det fint der ute. Kjør ut på Delmarwa via Annapolis og tilbake via Norfolk og Richmond. Da får dere med "Chesapeake Bay Bridge Tunnel" og kan f.eks. stikke innom "Historiske Williamsburg". En turistfelle av de sjeldne, men ganske koselig, særlig ved juletider. ← Grunnen til at vi har lyst til å ta en dagstur til NYC er fordi vi har veldig lyst til å dra til Ground Zero. Og vi får jo sett mye på turen, vi tenker å ta buss. Har sjekket priser og tider, og reisemessig tar det ikke avskrekkende lang tid. Vi er vant til mye mer enn som så. Men takker så mye for innspill, setter veldig pris på det! Og takk for tipsene!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #16 Skrevet 9. november 2006 Dere bør absolutt være i NYC i et par dager- MINST! Dere rekker jo ingenting på en dag. NYC er en fantastisk by, med så mye å oppleve! Jeg hadde nok heller valgt flere dager i NYC, og færre i DC. I Washington tror jeg dere blir fort leie, om dere skal være der i 14 dager. Bare mitt råd.... Grunnen til at vi har lyst til å ta en dagstur til NYC er fordi vi har veldig lyst til å dra til Ground Zero. Og vi får jo sett mye på turen, vi tenker å ta buss. På den amerikanske Interstate ser man ikke så mye selv om man tar buss. Veiene går utenfor det meste av byer/tettsteder/bebyggelse, så dere får nok se mest vei og biler så langt øyet kan se...
Gjest Svimle Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Dere bør absolutt være i NYC i et par dager- MINST! Dere rekker jo ingenting på en dag. NYC er en fantastisk by, med så mye å oppleve! Jeg hadde nok heller valgt flere dager i NYC, og færre i DC. I Washington tror jeg dere blir fort leie, om dere skal være der i 14 dager. Bare mitt råd.... På den amerikanske Interstate ser man ikke så mye selv om man tar buss. Veiene går utenfor det meste av byer/tettsteder/bebyggelse, så dere får nok se mest vei og biler så langt øyet kan se... ← Takk for råd, gjest! Flere dager i NYC blir det ikke i denne omgangen. Vi kommer helt sikkert til å legge en ferie dit, og bare være der. Er fullstendig klar over at det ikke blir så innmari mye å se på bussturen, men har liksom lyst likevel.. Jeg tror de to ukene kommer til å gå fort, har en bekjent i Waldorf som vi skal besøke et par ganger. Og med alt det som er å se og gjøre i DC og områdene rundt, så tror jeg vi kan trenge et par dager hvor vi bare slapper av på også. Når folk klarer å være på Mallorca i to uker, så skal vi nok få dagene til å gå i DC! Noen som vet om det er badeland i nærheten der?
Pasha Skrevet 11. november 2006 #18 Skrevet 11. november 2006 Er mest bare motorvei og biler dere ser på bussturen ja. jeg personolig ville ha vært der flere dager,,, og i allefall tatt en natt der. så slipper dere å stresse. Det er mye man vil se når man først er der og dumt å gå glipp av noe bare pga av for liten tid
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #19 Skrevet 11. november 2006 Ja, hvorfor i alle dager ha det så travelt at dere MÅ rekke tilbake til DC samme dag? Tror dere kommer til å angre på dette.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2006 #20 Skrevet 11. november 2006 Hei! Washington er gøy, utrolig mye å se! Spionmuseet syns jeg var morsomt. Alle museene på the Mall, alle monumentene, det gamle fillete flagget, de gamle grunnlovspapirene, og Georgetown med koselige hus og bra shopping Bodde på Washington Suites Georgetown, strengt tatt ikke _i_ Georgetown, men i gangavstand. Også gangavstand til det hvite hus bl.a. Ok hotell som ikke sprengte budsjettet. Veldig gøy å gå rundt i byen og se alt som man tidligere har sett som kulisser i filmer og tvserier, og i nyhetsinnslag ikke minst. God tur og husk gode sko!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå