Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #21 Skrevet 5. november 2006 Hvis samboeren min og jeg skal i bryllup så bruker vi mellom 500-1000 kr på gave avhengig av hvor godt vi kjenner de vi skal til. Det skal godt gjøres å lage mat for tilsvarende - i tilfelle blir det fryktelig mye mat hvis alle bidrar. tingeling ← Ja, det var vel ikke helt det jeg mente. Men hvis et brudepar ber gjestene sine om å a med mat og drikke i tilegg til andre kostnader det er å være gjest i et brylupp så kan det bli slik at gjestene betaler mer for festen enn de som skal gifte seg, o det synes jeg er galt.
Gjest gjest trådstarter Skrevet 6. november 2006 #22 Skrevet 6. november 2006 tusen takk for mange innspill,syntes dere ar kreative jeg. det er ikke sikkert at det blir sånn,utgangspunktet mitt var å ha "standar" bryllup som mange har kirke,lokalet 3 retters osv. men så kom jeg på en tanke om hvorfor bruke så himla mye penger når det kan bli like fint på andre måter? jeg har tenkt litt på andre alternativer også 1:leie lokalet inkl kokk,serv osv til 3500 mat til ca 15.000 (50 pers).kjøpe inn drikke selv,men ta betalt for drikke i baren og gi pengene til en veldedighet,dette pga at vi ikke ønsker fri flyt,enkelte i familien som ikke bør ha det ja var det teit kankje?brus kaffe vann blir gratis. og da kan vi jo gjøre en del medm lokalet som blir billigere enn hva det kanksje ville blitt ellers og familien baker(det er ingen problem. men det er så mange lokaler som ikke er fine syntes jeg..mest klubbhus/fotball. alternativ 2:siden jeg ønsker kirke bryllup og min far som kan følge meg,så var ett tisp at vi giftet oss i kirke,gikk til fotografen etterpå og reiste vekk samme dag på bryllupsreise uten noe form for middag og fest,syntes egentlig det er noe som mangler der,men ett ok alternativ. det viktigste er at vi blir gift,men samtidig er det kjekt å feire sammen med familie og feire dagen. jeg skal sitte meg ned å studere litt
ashera Skrevet 6. november 2006 #23 Skrevet 6. november 2006 alternativ 2:siden jeg ønsker kirke bryllup og min far som kan følge meg,så var ett tisp at vi giftet oss i kirke,gikk til fotografen etterpå og reiste vekk samme dag på bryllupsreise uten noe form for middag og fest,syntes egentlig det er noe som mangler der,men ett ok alternativ. det viktigste er at vi blir gift,men samtidig er det kjekt å feire sammen med familie og feire dagen. jeg skal sitte meg ned å studere litt ← Hva med å ha formiddags-kirkebryllup med påfølgende mottakelse med champagne og snitter eller tapas? Da blir familien til stede og anledningen delt med mange, samtidig som dere kan reise bort om kvelden. Dette er ikke så uvanlig i utlandet.
Mrs. K Skrevet 6. november 2006 #24 Skrevet 6. november 2006 Da vi giftet oss ønsket vi oss fest og ikke gaver. Alle gjester bidro enten med mat, pynting, rydding, fotografering eller en eller annen form for underholdning. Alt ble koordinert av forloverne våre. Der var alt som seg hør og bør i et ordentlig bryllup. Taler, sanger, brudevals, kakespising o.s.v. Vi var mellom 120 og 150 og sistemann gikk hjem kl. 8 neste morgen. Vi giftet oss for snart 3 år siden og den dag i dag kan folk si til oss at brylluppet vårt var det fineste bryllup de noen gang har vært i. Det ble med andre ord en minneverdig dag/kveld/natt for både oss og gjestene våre.
Gjest lille my. Skrevet 8. november 2006 #25 Skrevet 8. november 2006 for å si det sånn. det er veldi muli å gjøre ting flott, men billigt. Vi var 90 stk, og det kosta oss ca 50.000kr vi holdt - hvitvin til vellkokmstdrink rødvin til middagen som bestod av yttrefilet,og grønnsaker i fløtesaus, cognac, bayleys, brus, kaffe og ellers drikkevarer fra "baren". kaker hadde slekt og venner med seg (og det ble mer en nokk ) en veninne tok bildene, en annen veninne stilte opp og lagde maten. vi hadde et kor til å servere, (men sjekk referangser før du bruker noen du ikkje kjenne, for vi var lit uheldige) leigde lokale. venner hjelpte til å lage til dagen før, og skrelle og kutte til middagen. kjeolen og dressen+ ringene ble kjøpt i tyrkia. buketten kostet meg ca 200 kr, og jeg lagde den sjøl på ca 10- 15 min (planla selfølgeli litt før da) jeg er absolutt ingen blomsterdekoratør, men ble veldi fornøgd. ver kreativ, og spørr dine nermeste om hjelp, om det er noe du vet di har kunnskaper om. alle monner drar. bilder kan ses på http://pic3.piczo.com/irenogfrode/
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #26 Skrevet 8. november 2006 må berre få lagt til at vi var litt uheldige med serveringen av middagen (som dere sikkert ser på bildet) sukkerkuløren skulle haes oppå maten til slutt i striper til dekorering. den ble hatt på til start, og derfor ble det faktisk sjåandes litt "gussjete"ut?? men men, det smakte ihvertfall helt himmelskt...... kjøttet ble kjøpt i Sverige i tillegg, så middagen kostet oss maks 5000kr til 90 stk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå