Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Hvor mange kjoler prøvde dere på prøvetimen? Hvis salongen har drømmekjolen, men i feil størrelse... hva gjør man da? får man prøve på seg kjolen likevel (hvis den ikke er for liten da selvfølgelig hihi) leste en plass at noen brukte nåler for å tilpasse... men er det ikke risiko for å bli stukket av nålene hvis di er påinnsiden? mye rart man skal lure på hihi
water1 Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Jeg prøvde mange kjoler....6-7 i allefall. Jeg gikk først en runde og plukket ut de jeg kunne tenke meg å prøve, også fant hun som hjalp meg et par kjoler også. De aller fleste var for store for meg, så da satte de på noen klyper bak for den ikke skulle skli av meg, funka greit det. Brukte ikke nåler på de kjolene jeg prøvde...
*Emma* Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Jeg hadde bestemt meg for Maggie Sottero kjole men den første butikken jeg var hadde ikke MS.Jeg prøvde likevel en 4-5 kjoler.....alle var for store så hun brukte nåler - ingen problem... I andre salong hang drømmekjolen i riktig str og farge og den satt som er skudd......prøvde likevel en til (som jeg hadde tittet på -på nett- før jeg fant min). Mere var det ingen vits å prøve.....som dama sa....jeg ser det er den du vil ha....ingn andre kommer til å komme i nærheten....det synes på hele deg... Har sett folk som har prøvd alt for små....da har de fått sett forran også har den vårt åpen bak men festet på et vis så den satt oppe....
puls Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Eg var innom alle fem brudesalongar i byen eg bur i, og prøvde mellom 5 og 10 kjolar i kvar butikk. Eg hadde eit ope sinn før eg begynte og ville prøva litt av alt. Etter kvart fann eg ut kva som var rett fasong og farge for meg. Det var ein del kjolar som var for små, men då festa dei ryggen saman med strikk og nåler. Då såg eg ganske godt korleis den ville sjå ut i rett størrelse. Den eg har bestilt prøvde eg i for liten størrelse, men dei hadde den i rett størrelse i ein annan farge. Det var likevel greit å få prøvd den i rett farge, sjølv om den var liten. Eg er veldig fornøgd med valget mitt, og gler meg til 11.08.2007!
Malama Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Jeg har prøvd MANGE kjoler i de fleste butikkene (den første prøvde jeg vel sikkert 15 kjoler...) men bare 3-4 i enkelte, særlig ettersom jeg ble mer klar over hva jeg likte. Jeg har vel ikke prøvd en eneste kjole som har vært i passe størrelse, men de har blitt strammet sammen bak med nåler (eller i et par av butikkene bare "hjelpedama" som sto bak og HOLDT den sammen (det var ikke like greit da, jeg likte bedre å få en "ryggfinne" med nåler, såpass jeg kunne snu meg, se bak (se bort fra "finnen") og bevege meg litt friere for å se hvordan kjolen oppførte seg)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #6 Skrevet 6. november 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Dere er helt supre! En ting jeg fortsatt lurer på er hvis kjolen snurpes sammen bak med strikk... går det an når det ikke er korsettsnøring da? Da bruker man vel nåler, vel? godt å høre at kjolen har nålene på utsiden da hihihi Ryggfinne!? hørtes ut som noen STORE nåler dette
Malama Skrevet 6. november 2006 #7 Skrevet 6. november 2006 Nei, ikke store nåler, bare veldig stor kjole (eller egentlig helt normal kjole, men litt lita brud) Så rett og slett det sto ut en "finne" på 5-10 cm fra ryggen min, men det var het vanlige knappenåler, på utsida, som var brukt. De som hadde brukt strikk hadde prøvd for SMÅ kjoler, og det blir jo annerledes enn for store. Jeg har prøvd for store kjoler med snøring som har vært så store at det ikke var mulig å snøre dem sammen heller, det gikk "over hverandre" i kantene. *Malama er for lita for alle butikkenes prøvekjoler* Men det ordner seg så jeg får se hvordan de ser ut likevel, også kan jeg få den bestilt i en liten størrelse til meg selv (Jeg er da ikke sååå lita, så at ingen butikker har hatt en eneste kjole i min størelse synes jeg egentlig er litt rart, men det er vel rett og slett fordi de kan "ta dem inn med nåler" til meg, og "ut med strikk" til de som trenger større, og derfor bare har en sånn "midt på treet størrelse" i butikken.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå