Gå til innhold

Hvor lenge etter du ble gravid bestilte du legetime ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bestilte du første legetime :o

En undrendre Nokså :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok kontakt med min lege et par dager etter hjemmetesten, og fikk komme og ta en test der nede sånn for sikkerhets skyld. Og da satte de meg opp på en time samtidig. Mener jeg var ca 6 uker på vei da jeg var til min første kontroll, tok div blodprøver og fylte ut helsekort :)

Skrevet

De fleste legene vil ikke at du kommer til første kontroll før du er 8-9 uker på vei.. Og det er jo egentlig greit. For det er jo mange som aborterer i de første ukene.

Skrevet

Jeg var ikke hos lege før i uke 9. For meg var det ikke viktig å få bektreftet svangerskapet annet enn testen(e) jeg tok hjemme, og dessuten så sa kroppen min klart i fra om at den var gravid...

Men jeg er faktisk ganske uenig med viwi om at det ikke er vits i å gå før for mange mister jo allikevel. For det første, så er det ikke så mange som mister, og har en passert uke fem er det 80% mulighet for at det skal gå bra. Men om en mister, så er det faktisk greit at legen vet om at en har vært gravid og har mistet, til info for senere graviditeter.

En velger selv hvor tidlig en vil gå, de fleste leger har dessuten litt venteliste, så det skader ikke å ringe legen tidlig. Og jeg tror det er få leger som vil nekte en å komme selv om en ikke er 9 uker på vei.

Skrevet

Adrienne: det er ikke jeg som sier det om 8-9 uke. Mange leger sier det!!

Og ja det ER mange som aborterer tidlig.

Og ja det ER leger som nekter ta deg inn før du er 8-9 uker på vei. Det har både jeg og flere av mine venninner opplevd!

Skrevet

Det er ikke mange som mister, det er noen. 4 av 5 svangerskap etter uke fem går bra. Det synes jeg er gode odds, og det som jeg mener det er viktig å fokusere på. :)

Og jeg mener fortsatt at det ikke skader å ringe legen sin å høre om mulig time, dersom en føler en trenger det. En trenger ikke ta for gitt at akkurat den legen er den som ikke vil se en før uke 8-9?

Skrevet

På det legekontoret jeg er tilknyttet tar man første kontroll rundt uke 10-12 hvis moren selv er sikker på graviditeten. Selvsagt drar man til legen før hvis man føler at noe er galt. Jeg var der i 7. uke fordi jeg hadde noen småblødninger, men den første kontrollen med utfylling av papirer, blodprøver osv hadde jeg i 11. uke.

Adrienne, det er faktisk sånn at leger ikke vil begynne kontrollene for tidlig fordi det er større fare for spontantabort de første ukene.

Skrevet

Når graviditets testen var positiv, ringte jeg legen med engang..

Der regnet de ut hvor langt jeg var på vei, så jeg fikk vite med engang at

jeg var 7-8 uker på vei..

Min første time til legen fikk jeg i uke 12.

Skrevet

Hei!

Jer er 7 uker på vei nå, når jeg var 5 uker kontaktet jeg lege/gynekolog, og jeg fikk time neste uke - da er jeg 8+0. (fikk bekreftet graviditeten dagen før forventet mens ved å levere en urinprøve på legekontoret, så derfor stresset jeg ikke med bestilling av time.)

Koz... :vinke:

Lucky 7+1 i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...