Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Mannen min og jeg har ikke hatt alenetid på et par-tre år. Bare det å komme seg på kino eller ut på middag, for ikke å snakke om å kunne overnatte borte en natt. Ders som ikke har familie i nærheten, eller venner og andre som dere stoler nok på til å overlate barna, hva har dere gjort for å løse situasjonen?
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Kjenner de ingen? Kva med kollegaers barn eller bekjente?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Har hørt at det enkelte steder finnes barnevaktformidling man kan ringe til. Har aldri forsøkt noe sånt selv. Høres kanskje litt på siden ut, men det går vel kanskje an å ringe et vikarbyrå eller tre? De har sikkert noen de kan ringe til for å spørre om de er interessert i en liten ekstrajobb. Vet at mange av de yngre som er tilknyttet vikarbyråer ofte kan gå lenge ledige. Det koster jo selvfølgelig litt mer da enn å be datteren til naboen f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Kjenner de ingen? Kva med kollegaers barn eller bekjente? ← Joda, har jo et par vennefamilier vi kjenner godt og gjerne kunne overlatt barna til, men de har mange barn selv, så det føles litt rart å spørre dem. De vet jo om situasjonen vår, men er selv "bortskjemt" med besteforeldre, tanter og onkler som passer barna, så de klarer vel ikke helt å sette seg inn i situasjonen. Har tenkt tanken på søke etter en student (f.eks. barne/omsorgsarbeider, førskole el.lign.) som kunne bli kjent med oss og ha barna i blandt, alt i fra et par timer til et døgn. Vet vi må betale litt mer da, men det viktigste er at vi får noen som er flinke til å passe barna. Hva er forresten vanlig å betale pr. time for "voksne" barnevakter?
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Sett opp en lapp på en oppslagstavle. Det er mange unge som ønsker å være barnevakt. Det er stor forskjell mellom 16-åringer. Har selv bodd i sammen med en veldig ansvarlig tenåring. (Samboers barn)
Jens Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 http://www.barnevaktformidling.no/ Vi har brukt dette masse, og er kjempefornøyd!!Du får en fast barnevakt som kommer.
Gjest prestekrage Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Ser linken over er rettet mot Oslo, og dermed ikke aktuellt for alle... Selv bor jeg i en mindre by på østlandet og har tenkt til å ta i bruk Frivillighetssentralen. Har jo foreldrene mine i samme by- men de er jo også travle med jobb og fritidsaktiviteter. Synes at de stiller opp i mange andre anledninger også og har ikke lyst til "å bruke de opp"... Ønsker meg en person som kan komme å passe vesla så jeg kan få trent en fast dag i uka. Og kanskje en kveld dann og vann så det kan være mulig å få sett en (voksen-) film på kino....
Jens Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Vi har også brukt barnehage tanten i barnehagen sønnen vår går i som barnevakt. Kan dette være en idè?
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Min datter svarte på en lapp hengt opp på butikken. Hun var 15 år og fikk en relativt fast jobb med å passe en 3-åring. Det gikk kjempebra. Fordi jeg selv har barn så var jeg litt backup for henne. Ikke alle situasjoner er like enkle å håndtere. 'For henne var det viktigste at det var på jevnlig basis enn at det ble betalt med så mange kroner.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 En kjempe idè er å ta kontakt med frivillighetssentralen! De kan forhåpentligvis hjelpe dere. Lykke til!
ashera Skrevet 4. november 2006 #11 Skrevet 4. november 2006 Vi har med stort hell brukt et formidlingsbyrå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå