Gå til innhold

Hun klinte med en annen

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert gutt...
Skrevet

EI jente jeg har vært sammen med i 2 år, fikk for ca. et år siden en ny (mannlig) venn i klassen hennes...

Jeg var sånn halvsjalu hele veien, helt til jeg en dag fortalte hennes rundt juletider i fjor, at jeg skulle slutte å være sjalu, og beklagde for oppførselen min..

Da fortalte hun meg at et par dager før hadde han sagt til henne at han var forelska i henne og fram til sommerferien så prøvde han å påvirke henne til å dumpe meg fordi jeg var "teit, og dum og slem" etc.

Selv om han slang dritt om meg konstant og var hypp på henne, forble de venner (til min store irritasjon)

ETter sommerferien, så slår hun en kveld opp med meg, og sier det er fordi vi krangler så mye, og ikke passer sammen lenger (men hun vil fortsatt være venner)

Jeg har den værste kvelden i mitt liv, helt til hun tilslutt ringer og forteller hvorfor hun egentlig slo opp med meg..

TIdligere den uken hadde hun og kameraten hennes sitti og flørta på msn.. Av sorten "jeg er så jævlig kåt på deg, har så lyst til å kjenne kuken din i musa mi"

Også forteller hun at tidligere den dagen hadde hun vært hos han, og de hadde klina i en 2-3 minutters tid.

Helt til hun dro derfra, og slo opp meg med..

Etter hun slo opp med meg, dro hun visstnok opp til han, og sa at hun angret på det hun hadde gjort, hun følte ikke noe for han, og ville bli sammen med meg igjen.

Da sa denne fyren at han ville ødelegge livet hennes, han håpte at hun drukna i blod etc etc etc..

DAgen etter møttes vi igjen, da ville hun bli sammen med meg igjen, og sa ting som "hvis du ikke vil jeg skal være sammen med han mer, så trenger jeg ikke det" etc etc.

Jeg hadde ikke hjerte til å be henne gjøre noe sånt, jeg håpte vel kanskje at hun kanskje ville gjøre det uten at jeg ba henne om det...

Men etter som tida går, sier hun mindre og mindre at hun ikke vil henge med han, og mer og mer at de må møtes for å gjøre et gruppeprosjekt etc etc.

Så finner jeg ut at ingenting er forskjellig, og at de er bestevenner igjen.

Jeg tar det opp med henne, og hun sier at jeg er egoistisk og har selvtillits- og sjalusi-problemer...

DEt gjør så sinnsykt vondt når jeg ser de sammen, og vil helst bare stille henne et ultimatum (men er redd for hva hun vil si...)

Er jeg egoistisk?

Burde jeg bare la de være venner, og heller søke profesjonell hjelp til sjalusien min, eller stille henne et ultimatum?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump hun, og finn deg ei jente som respekterer deg og dine følelser.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Om han er forelsket i henne, de har sendte hverandre sexmeldinger på msn og klina så skjønner jeg veldig godt at du ikke liker dette "vennskapet". Snakker dere noe om hvordan vennskapet er nå? Føler hun noe for han? Er han like forelsket? Hva du skal gjøre finnes det ikke noe fasitsvar på, men jeg tror du først og fremst må snakke med henne om hva du føler og spørre henne om hvordan ting ligger an dem imellom nå.

Skrevet

Hadde du ikke vært sjalu hadde det vært rart. Jeg hadde gitt henne et ultimatum.

Skrevet

jeg vil ærlig talt påstå at det er hun som har ett problem her, vingledame som prøver å utnytte mennesker rundt seg slik at hun kan få i både pose og sekk.

jeg skjønner at det er sårt når det blir slutt etter 2 år som kjærster, men hun har tydeligvis forandret seg, og ikke nødvendigvis til det bedre.

akkurat der hun er nå, ville jeg ikke satset på henne om du er ute etter ett seriøst og godt kjæresteforhold, for det virker det ikke som hun er klar for.

det kan virke som om dere er ganske unge, og da er det kanskje ikke så uvanlig at hun ønsker å "ha det litt gøy" eller hva jeg skal si. Mange er ikke klare til å binde seg når de er unge, det er ikke noe feil med det så lenge man gjør det klart hva man er ute etter og ikke leker med andres følelser.

Det virker jo som om hun og denne andre, er mer på like fot når det gjelder å ikke ønske noe seriøst og fast, mens det virker som du vil noe annet.

det vil gjøre vondt, men jeg vil vel egentlig råde deg til å sørge over tapet av det dere har hatt men komme deg videre. Det finnes andre jenter der ute som ønsker ett fast forhold og som vil være med deg og bare deg.

Bruk tiden til å bli kjent med deg selv også treffer du en som passer etterhvert.

men det er greit å være såret og lei når det blir brudd, og om du lurer på om du har ett sjalusi-problem, bruk litt tid til å bli litt kjent med deg selv og finn ut om det er noe idet eller om det er hun som leker med deg og prøver å gjøre deg usikker.

det er helt normalt å ikke like hennes type oppførsel, ingen aksepterer at kjæresten kliner med andre og mange vil være skeptisk til en kjæreste som krever å være bestevenn med en de har vært utro med også sammen med, DET betyr ikke at du har store problemer med sjalusi, det må være mer en det.

Gjest beekeeper
Skrevet

Herregud da mann, som denne dama holder på mot deg er det jo ikke noe rart du er sjalu.. Og det er da ikke noe galt med deg av den grunn. Sier som de andre, bli kvitt henne. Du fortjener bedre!

Gjest Frustrert gutt...
Skrevet

Det hun sier når jeg tar det opp med henne er, "tvinger du meg til å bryte kontakt med han, blir jeg ulykkelig. Vil du det?

Også sammenligner hun vennskapet med meg og mine kamerater... Hvis jeg da sier "Men jeg har da ikke klina med Ole" så blir hun bare sur og gidder ikke prate til meg..

De skal gå i klasse sammen halvannet år til, det er vel kanskje ikke annet å gjøre enn å gi henne et ultimatum da..

Det er bare det at jeg elsker henne så sinnsykt høyt!

Skrevet
Det hun sier når jeg tar det opp med henne er, "tvinger du meg til å bryte kontakt med han, blir jeg ulykkelig. Vil du det?

Også sammenligner hun vennskapet med meg og mine kamerater... Hvis jeg da sier "Men jeg har da ikke klina med Ole" så blir hun bare sur og gidder ikke prate til meg..

De skal gå i klasse sammen halvannet år til, det er vel kanskje ikke annet å gjøre enn å gi henne et ultimatum da..

Det er bare det at jeg elsker henne så sinnsykt høyt!

Hun respekterer deg ikke i det hele tatt. Han fyren er, eller har vært, forelsket i henne. Hun gjorde det slutt med deg for å være med han. Så snur hun på ti-øringen, skal være sammen med deg igjen, men forventer at hun fortsatt skal kunne være nøyaktig like mye sammen med han hun dumpet deg for. Hæh?

Javel, du elsker henne. Men hun gjør deg vel ikke lykkelig, gjør hun vel? Gjør det slutt, du, og hold deg helt unna henne i en periode (jeg er en av de som ikke har tro på at man kan gå rett fra et seriøst forhold til bestevenner uten å være fra hverandre for å tenke først). Vær singel, gå på byen med gutta, nyt følelsen av å være bare deg!

Lykke til, ts! :klem:

Gjest Frustrert gutt
Skrevet

ok, på søndag tok jeg det opp med henne, og vi hadde en laaang samtale om det. Til slutt sa hun at hun skulle gi han opp, jeg ble glad men var samtidig litt skeptisk fordi hun sa det på en sånn fornærma-måte. Nesten litt sånn "Greit! Som du vil. Men vit at det ikke kommer til å bli noe på deg en stund..."

Jeg møtte henne dagen etter, i begynnelsen var hun pottesur og ville ikke engang kysse meg, men etter hvert glemte vi hele saken og var "vanlige".

PÅ vei hjem fra butikken den dagen gikk vi tilfeldigvis forbi denne "vennen" hennes, og han ga henne en sur mine og sa "få igjen den filmen i morgen da".

Da sa hun "se hva jeg må takle nå!" på en halveis fornærma, halveis tullete måte.

Jeg visste ikke åssen jeg skulle reagere, om jeg skulle trøste henne, eller ignorere det, eller bli sur. Men jeg prøvde å snakke litt om det bare, da bare skiftet hun emne.

Så så henne i gangen på skolen sammen med han i går og da lata hun som ingenting. Etterpå på telefonen sa hun det var fordi hun måtte prate med en lærer om et prosjekt de begge var involvert i.

I dag etter vi har hatt det kjempefint i mange timer, sier hun plutselig: "Du veit jeg er sur på deg".

Så sier hun, "nå skal du slutte å være med Arne (den kompisen jeg henger mest med), og så er vi skuls. SÅ skjønner du åssen jeg har det."

Vi snakker lenge om at jeg ikke har klina med arne, hun mener at det ikke har noe å si, siden jeg tilga henne for hendelsen mellom henne og vennen hennes.

Hun mener at jeg har komplekser som ikke takler at de henger sammen og at jeg ikke er i stand til å sette meg inn i hennes situasjon.

Hun sier "hvis du stiller meg ultimatum, så velger jeg bort deg. Fordi jeg orker ikke være sammen med en som absolutt skal bestemme over meg." Hun kalte meg også for Hitler....

Nå er det snakk om å inngå et kompromiss. At de bare er sammen på skolen, men ikke ellers...

Burde jeg be henne dra til helvette, eller gå med på dette?

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
Burde jeg be henne dra til helvette, eller gå med på dette?

Det første.

Skrevet
Det første.

:Nikke: Får da være måte på hvordan du skal krype for det kvinneskarnet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis hun sammenligner det at hun må velge vekk en mannlig venn som hun har vært sammen med og delvis utro mot deg med med det å ha mannlige venner for deg så er det ikke mye den jenten skjønner.

Det er klart at ingen liker å bli stilt overfor ultimatum, men det er da utrolig umodent å hevne seg ved å be deg kutte ut kompisen din.

Jeg tror egentlig du er klar over selv at det er slutt så ja, be henne dra til he...

Hun respekterer deg overhodet ikke, og dere har heller ikke det som kalles et likeverdig forhold.

:klem:

Skrevet

Denne damen er rett og slett stygg mot deg. Gå fra henne! Og for all del, ikke la henne overtale deg til å fortsette å være sammen med deg. Det r høyst sannsynlig at hun ikke vil tåle å bli dumpet og vil gjøre alt for å få deg tilbake, love gull og grønne skoge, men jeg tror helt bestemt hun da etter kort tid vil gå tilbake til denne ufyselige værmåten hun har nå.

Helledussen, unge mann, for jeg regner med du er ung :) , ikke gidd å bli tråkka på på denne måten!

Skrevet

Gjør det slutt, har en mistanke om at hun tror at det kommer du ikke til å gjøre uansett, og at hun derfor fortsetter slik hun gjør. Kanskje du får opp øynene hennes da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...