Gå til innhold

Date

Gjest Franchesca

Anbefalte innlegg

Dersom det er en gutt jeg ikke hadde vært på stevnemøte med før, så antar jeg rett og slett at han spanderer. Det er ikke noe jeg spør om før vi bestiller.

Hvis det efter måltidet viser seg at han ikke har planer om å være en gentleman, så er jeg ikke direkte slem mot ham.

Det blir bare til avskjeden blir litt mindre hyggelig, og sannsynligvis går vi ikke ut igjen.

Det minner faktisk litt om prostitusjon.

Dere kvinner er jo så opptatt av å bli sett på som likeverdige/likestilte, menn samtidig insisterer dere på å beholde denne typen kutymer - som faktisk fungerer slik at dere fremstår som et kjøttstykke som kan kjøpes og betales for.

Nå ser jeg at det heldigvis er mange kvinner her som ikke forventer å bli spandert på.

Jeg spanderer gjerne - men ikke om dette er forventet/påkrevd bare fordi hun er kvinne og jeg er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kvinner er jo så opptatt av å bli sett på som likeverdige/likestilte, menn samtidig insisterer dere på å beholde denne typen kutymer - som faktisk fungerer slik at dere fremstår som et kjøttstykke som kan kjøpes og betales for.

Nå ser jeg at det heldigvis er mange kvinner her som ikke forventer å bli spandert på.

Jeg spanderer gjerne - men ikke om dette er forventet/påkrevd bare fordi hun er kvinne og jeg er mann.

Du høres skikkelig kjip ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konservativ, gammeldags kvinne,
En av de verre avslutningene på en hyggelig middag, må da være å krangle om regningen?

I utgangspunktet foretrekker jeg å betale for begge, noe som nok delvis skyldes en gammeldags oppdragelse. Men mer av grunnen er at det oftest er jeg som inviterer, og da synes jeg at det er naturlig at jeg også betaler. Inviterer jeg, og hun prøver på å betale for seg, smiler jeg og sier jeg at "jeg deler ikke regninger".

Og i samme ånd -- dersom damen så inviterer meg ut neste gang, antar jeg uten videre at det er hun som tar regningen.

Jeg liker gammeldags oppdragelse. Jeg er enig med deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en gutt jeg ikke hadde vært på stevnemøte med før, så antar jeg rett og slett at han spanderer. Det er ikke noe jeg spør om før vi bestiller.

Jeg antar aldri sånt. Dette er noe av det verste jeg vet og jeg ser på det som en skam.

Selvfølgelig får han lov til å spandere middagen på meg, men jeg forventer det aldri. Jeg har da virkelig mine egne penger også hvis det blir aktuelt at jeg må frem med lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva, hvor...er jeg alltid klar å betale, og spør alltid. Tar det aldri som en selvfølge og det følger bare med personlighten min generelt hadde jeg nesten sagt....Er ikke noe prinsesse prima-donna nei... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kvinner er jo så opptatt av å bli sett på som likeverdige/likestilte, menn samtidig insisterer dere på å beholde denne typen  kutymer- som faktisk fungerer slik at dere fremstår som et kjøttstykke som kan kjøpes og betales for.

Ærlig talt. Når du trekker prostitusjon inn i det hele blir det gidder jeg ikke å diskutere det med deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar aldri sånt. Dette er noe av det verste jeg vet og jeg ser på det som en skam.

Selvfølgelig får han lov til å spandere middagen på meg, men jeg forventer det aldri. Jeg har da virkelig mine egne penger også hvis det blir aktuelt at jeg må frem med lommeboka.

Jeg har vitterlig med mine egne kontanter selv, i tilfelle det viser seg han er en gjerrigknark. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vitterlig med mine egne kontanter selv, i tilfelle det viser seg han er en gjerrigknark.  ;)

Eller kanskje han ser på deg som likeverdig?

Hvem er forresten mest gjerrigknark av en dame som ikke takler å betale for seg, eller en mann som betaler halvparten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Når du trekker prostitusjon inn i det hele blir det gidder jeg ikke å diskutere det med deg.  ;)

Helt greit det - ingen som tvinger deg til å delta her.

Regner med at det var mangel på argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestillingen har kommet langt ser jeg..Like morsomt hver gang hvordan damer argumenterer for at Menn og Kvinner er SÅ forskjellig at gutta bare må spandere en bedre middag på de under en date..

Alle vil vel værne om sine privilegier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til siste gjest har jeg en kommentar. Det finnes også kvinner som ikke finner seg i å bli spandert på. Kommentarene det medfører kan tyde på at man da fremstår som litt sær?

For mitt vedkommende dreier det seg heller ikke om likestilling, men om selvstendighet. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke setter pris på en mann som er omtenksom nok til å trekke frem en stol eller holde opp døren for meg. Det koster så lite å være litt beleven. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det - ingen som tvinger deg til å delta her.

Regner med at det var mangel på argumenter.

Hvis du vil ha argumenter så ok. Da kan jeg spille med.

Vulgærretorikken din er uansett ikke så god.

Definisjon av prostitusjon, fra wikipedia.no

” Prostitusjon er salg av seksuelle tjenester mot betaling eller for andre gjentjenester. En person som selger seksuelle tjenester kalles en prostituert.”

Dersom en fyr spanderer middagen på meg betyr ikke det at jeg har meg sex med ham efterpå.

Ergo. Det har overhodet intet med prostitusjon å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han ser på deg som likeverdig?

Hvem er forresten mest gjerrigknark av en dame som ikke takler å betale for seg, eller en mann som betaler halvparten?

Det går ikke på det å være likeverdig eller ikke. At jeg forventer at mannen spanderer på en "date" medfører ikke automatisk at jeg ikke skal stemme, og holde meg hjemme med "ungene".

Det har snarere med tradisjon, kultur og hva man anser for dannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du vil ha argumenter så ok. Da kan jeg spille med.

Vulgærretorikken din er uansett ikke så god.

Definisjon av prostitusjon, fra wikipedia.no

” Prostitusjon er salg av seksuelle tjenester mot betaling eller for andre gjentjenester. En person som selger seksuelle tjenester kalles en prostituert.”

Dersom en fyr spanderer middagen på meg betyr ikke det at jeg har meg sex med ham efterpå.

Ergo. Det har overhodet intet med prostitusjon å gjøre.

Nei, ikke nødvendigvis sex

Men du forventer at han betaler? Tror du ikke han forventer en eller annen "gjentjeneste" igjen på ett eller annet tidspunkt?

Jeg sier ikke det nøvendigvis er prostitusjon, men det er en stor gråsone her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har snarere med tradisjon, kultur og hva man anser for dannelse.

I følge tradisjon, kultur og dannelse bør enhver god kvinne konversere godt om alle aktuelle tema, spille piano, føre seg i fine drakter og diske opp deilige retter for familien.

Så godt vi også har moderne, selvstendige damer der ute! Noe for enhver smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann INVITERER meg ut - på middag/kafe eller whatever, ja da forventer jeg at han betaler.

Er det omvendt, og jeg inviterer - ja da forventer jeg at jeg betaler......

Så enkelt er det i min verden!

Og jeg har ingen problemer verken med at en mann spanderer på meg, eller at jeg spanderer på en mann. Alt ettersom situasjonen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dette var en veldig sosialdemokratisk tråd...der mann og kvinne er fullstendig like.

Jeg er glad jeg bor i Napoli...

Og jeg er glad jeg bor i Norge.

Det er koselig å bli spandert på, men jeg ofrer ikke friheten til å kreve at husarbeidet skal deles likt til fordel for en gratis middag eller to. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke nødvendigvis sex

Men du forventer at han betaler? Tror du ikke han forventer en eller annen "gjentjeneste" igjen på ett eller annet tidspunkt?

Jeg sier ikke det nøvendigvis er prostitusjon, men det er en stor gråsone her

Jeg kan selvsagt ikke vite hva enhver person forestiller seg av ”gjengjeldelse” når vi er på et stevnemøte. Det er dog mindre relevant, siden jeg ikke gir noen form for seksuell gjengjeldelse.

Dersom man skal snakke om en ”gjengjeldelse” av noe slag så er den ikke seksuell. ”Gjengjeldelsen” det er snakk om fra min side er det at jeg gjør mit beste med konversasjon, utseende osv.

Det er altså ikke snakk om noe seksuelt.

Jeg er selvsagt klar over at det finnes gråsoner, men like fullt vil jeg hevde det ikke har noe med prostitusjon å gjøre. Det eneste fysiske som av og til efterfølger stevnemøtet er en klem, og det kan vanskelig sies å være en seksuell tjeneste. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tradisjon, kultur og dannelse bør enhver god kvinne konversere godt om alle aktuelle tema, spille piano, føre seg i fine drakter og diske opp deilige retter for familien.

Så godt vi også har moderne, selvstendige damer der ute! Noe for enhver smak.

Ja, veldig moro. Vi vet jo at "tradisjon, kultur og dannelse " er konstante faktorer.

Men det er ikke snakk om et valg mellom to ytterpunkter. Enten må jeg være den sosialdemokratiske kvinnen som aldri blir påspandert, ellers må jeg ta rollen til 1800-tallskvinnen, hvilket tilsier at jeg inntar rollen du beskriver.

Men, dessverre for din del, er ikke verden så sort-hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...