aline Skrevet 4. november 2006 #21 Del Skrevet 4. november 2006 .. det går jo an som kvinnen, og da den mindrespisende/drikkende part, å huske ca hva det en selv spiser og drikker sånn rundt regnet... også betale det. jeg er ikke for å dele regningen 50/50, fordi jeg vet jeg spiser og drikker mindre en mange andre, men jeg tar det som en selvfølge at jeg kan betale for det jeg selv spiser og drikker, også er det heller en hyggelig gest dersom mannen ønsker å spandere på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2006 #22 Del Skrevet 4. november 2006 jeg tar det som en selvfølge at jeg kan betale for det jeg selv spiser og drikker, også er det heller en hyggelig gest dersom mannen ønsker å spandere på meg. ← Det er jo forskjell på "dater" også. En øl på Tranen eller en kaffe og bolle på Tryvannstua er ikke det samme som en helaften på Bagatelle. Den klassiske daten forgår vel på en pen restaurant hvor man bestiller en treretters og snakker lavmælt mens man vurderer den andres bordmanérer Hvis mannen har pushet på dama for å få en slik date, har han også lagt opp løpet til å betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 4. november 2006 #23 Del Skrevet 4. november 2006 Det er jo forskjell på "dater" også. En øl på Tranen eller en kaffe og bolle på Tryvannstua er ikke det samme som en helaften på Bagatelle. Den klassiske daten forgår vel på en pen restaurant hvor man bestiller en treretters og snakker lavmælt mens man vurderer den andres bordmanérer Hvis mannen har pushet på dama for å få en slik date, har han også lagt opp løpet til å betale. ← helt klart, men personlig har den typen dater, altså klassiske dater på restaurant med tre retters middag, alltid tilhørt bedre kjente menn.. tar med meg penger så jeg har til både meg og litt ekstra også når jeg drar på date på øl eller kaffe jeg da... er ikke spanderinga som viser om han er en interessant mann eller ikke for min del, har helt andre verdier jeg ser etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 5. november 2006 #24 Del Skrevet 5. november 2006 En liten avsporing kanskje? Men det virker på meg som om kvinner (sikkert også menn) får hva de forventer å få? Med det mener jeg de kvinnene jeg kjenner som stiller med samme innstilling som Christiane har stort sett ektemenn som skjemmer dem bort. Tar del i husarbeidet og kjøper dyre gaver. Den type ting. ← Jeg skal ikke legge skjul på at det er kvaliteter jeg ville satt pris på i en mann. Men jeg bør nok si en ting, slik at min uttalelse ikke misforstås. Som sagt forventer jeg at mannen betaler for stevnemøtet, men til gjengjeld viser jeg meg fra mitt beste. Det vil si at jeg gjør meg flid med hvordan jeg ser ut, gjør mitt beste for at konversasjonen blir livlig og er vennlig og hengiven. Med andre ord, jeg sitter ikke og oppfører meg som en bitch, og forventer at mannen skal betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #25 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg skal ikke legge skjul på at det er kvaliteter jeg ville satt pris på i en mann. Men jeg bør nok si en ting, slik at min uttalelse ikke misforstås. Som sagt forventer jeg at mannen betaler for stevnemøtet, men til gjengjeld viser jeg meg fra mitt beste. Det vil si at jeg gjør meg flid med hvordan jeg ser ut, gjør mitt beste for at konversasjonen blir livlig og er vennlig og hengiven. Med andre ord, jeg sitter ikke og oppfører meg som en bitch, og forventer at mannen skal betale. ← Jeg er selv single kvinne, og enig med deg i svært mye av det du sier her i ulike forum på KG, Christiane. Jeg forventer i grunnen også at mannen spanderer i en del tilfeller, men ikke i alle naturligvis! PS! Man gjør seg vel forhåpentlig flid med hvordan man ser ut, og gjør sitt beste for at konversasjonen skal gå livlig og vennlig forseg og er hengiven i andre tilfeller også, der man ikke spiser treretters? Det man forventer, det får man ofte. Men hvis gapet mellom forventning og virkelighet blir for stort, da får man det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #26 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg kan gjerne spandere for å være hyggelig, men i det øyeblikket en dame forventer at jeg spanderer så er interessen min borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hercules Skrevet 5. november 2006 #27 Del Skrevet 5. november 2006 Forstår engstelsen din og den er berettiget,men jeg håper du treffer en mann. Jeg er Norsk og jeg må få betale. Du kan heller ikke sprette foran for å dører, de må jeg få lov å åpne. En mann må få lov å være en mann og en kvinne en kvinne. Liker godt innlegget til Christiane og svar fra gjest, en kvinne for meg er en kvinne som fiffer seg opp til hun er vakker / gjør seg flid (veldig bra). Det koster mer å være kvinne en den middagen, det er helt greit at en kvinne forventer at mannen betaler. Det handler ikke om penger, ikke for meg i det minste. Jeg håper ikke du må dra tilbake til Italia for å finne en mann, det er da noen her. Men det er vel flere kvinner i Italia også, kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #28 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg regner med å betale selv for første date, men da håper jeg du ikke skygger banen selv om jeg sier at jeg ønsker et billigere alternativ enn deg? I motsetning til Hercules så håper jeg gjerne at du åpner noen dører Jeg setter nemlig pris på sånt. Vel og merke mener jeg at kvinner og menn er likeverdige, men vi er dog forskjellige. Forskjeller som jeg faktisk setter pris på. (Nå har jeg ikke definert forskjeller da ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. november 2006 #29 Del Skrevet 5. november 2006 Vel og merke mener jeg at kvinner og menn er likeverdige, men vi er dog forskjellige. Forskjeller som jeg faktisk setter pris på. (Nå har jeg ikke definert forskjeller da ) ← helt enig, vi er likeverdige, men forskjellige og man kan godt ta vare på og sette pris på forskjellene og samtidig være likestilt og kunne betale for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 5. november 2006 #30 Del Skrevet 5. november 2006 Forstår engstelsen din og den er berettiget,men jeg håper du treffer en mann. Jeg er Norsk og jeg må få betale. Du kan heller ikke sprette foran for å dører, de må jeg få lov å åpne. En mann må få lov å være en mann og en kvinne en kvinne. Liker godt innlegget til Christiane og svar fra gjest, en kvinne for meg er en kvinne som fiffer seg opp til hun er vakker / gjør seg flid (veldig bra). Det koster mer å være kvinne en den middagen, det er helt greit at en kvinne forventer at mannen betaler. Det handler ikke om penger, ikke for meg i det minste. Jeg håper ikke du må dra tilbake til Italia for å finne en mann, det er da noen her. Men det er vel flere kvinner i Italia også, kanskje. ← Og her falt gjest pladask for den norske mannen som svarte her. Wow. Kan man bli forelsket i et svar? Finnes det flere som deg der ute? Jeg vil gifte meg med en slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 6. november 2006 #31 Del Skrevet 6. november 2006 Enig med Aline - jeg er alltid forberedt på å skulle betale for meg selv, men tar det som en hyggelig gest hvis han ønsker å spandere. Da krangler jeg ikke heller, det er ikke en prinsippsak. Det handler rett og slett bare om at jeg ikke FORVENTER å bli spandert på, og ikke synes det er et viktig poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 7. november 2006 #32 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg er selv single kvinne, og enig med deg i svært mye av det du sier her i ulike forum på KG, Christiane. Jeg forventer i grunnen også at mannen spanderer i en del tilfeller, men ikke i alle naturligvis! PS! Man gjør seg vel forhåpentlig flid med hvordan man ser ut, og gjør sitt beste for at konversasjonen skal gå livlig og vennlig forseg og er hengiven i andre tilfeller også, der man ikke spiser treretters? ← Ja. Det skal man naturligvis. Man skal være like trivelig og omgjengelig. Likevel, dersom vi bare skal på Bagel&Juice eller en lignende cafe, så gjør jeg meg ikke like mye flid med utseendet som hvis vi f.eks skulle på Theatercafeen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 7. november 2006 #33 Del Skrevet 7. november 2006 En mann må få lov å være en mann og en kvinne en kvinne. Liker godt innlegget til Christiane og svar fra gjest, en kvinne for meg er en kvinne som fiffer seg opp til hun er vakker / gjør seg flid (veldig bra). ← Det var veldig hyggelig sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gustenpus Skrevet 7. november 2006 #34 Del Skrevet 7. november 2006 På en første date synes jeg det er er hyggelig at hun spør om vi skal dele, men så sier jeg selvsagt "Nei, det kommer ikke på tale, jeg tar den" Dersom jeg får intrykket av at hun synes det er en selvfølge at jeg betaler, så jeg fint finne på å finne fram penger til halvparten av regningen (Vel å merke hvis jeg ikke vil ha en andre date Og det vil jeg sjelden dersom slike kjønnsroller er så selvsagte for henne.) Jeg spanderer gjerne øl og drinker på daten, men takker gladelig ja dersom hun spør om hun kan køpe neste runde. Har fått noen rare blikk tilbake når jeg sier "Ja takk, det hadde vært hyggelig!" Hehe Den siste som sendte meg et slikt blikk er jeg fortsatt sammen med idag ... Det må gå an å finne en balanse mellom flørtende belevenhet og ren bortskjemthet. Men jeg bør nok si en ting, slik at min uttalelse ikke misforstås. Som sagt forventer jeg at mannen betaler for stevnemøtet, men til gjengjeld viser jeg meg fra mitt beste. Det vil si at jeg gjør meg flid med hvordan jeg ser ut, gjør mitt beste for at konversasjonen blir livlig og er vennlig og hengiven. Med andre ord, jeg sitter ikke og oppfører meg som en bitch, og forventer at mannen skal betale. Hva betaler du for at han skal vise seg fra sitt beste? Er det ok at han ikke gjør seg flid eller er hyggelig, siden han betaler? Er det ok å være en bitch dersom han ikke betaler? Takk Gud for norske jenter, jeg hadde fått spader av det spillet der! Men det finnes nok noen for deg som tenker akkurat som deg, krake finner make Hvis vi er to voksne mennesker som begge tjener gode penger, hvorfor skal jeg som mann da alltid betale? Jeg har da andre måter å vise at jeg setter pris på en kvinne på en første date enn ca$h Jeg kan pynte meg for henne, vise henne en ukjent perle av en restaurant, få henne til å le så hun hikser, fortelle henne hvor vakker hun er, dele av meg selv og mine tanker og være oppriktig interessert i hvem denne til nå ukjente damen er. Hvis du trenger å spandere for å være interessant er du det sannsynligvis ikke i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ek_Erilar Skrevet 7. november 2006 #35 Del Skrevet 7. november 2006 En av de verre avslutningene på en hyggelig middag, må da være å krangle om regningen? I utgangspunktet foretrekker jeg å betale for begge, noe som nok delvis skyldes en gammeldags oppdragelse. Men mer av grunnen er at det oftest er jeg som inviterer, og da synes jeg at det er naturlig at jeg også betaler. Inviterer jeg, og hun prøver på å betale for seg, smiler jeg og sier jeg at "jeg deler ikke regninger". Og i samme ånd -- dersom damen så inviterer meg ut neste gang, antar jeg uten videre at det er hun som tar regningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gustenpus Skrevet 7. november 2006 #36 Del Skrevet 7. november 2006 En av de verre avslutningene på en hyggelig middag, må da være å krangle om regningen? I utgangspunktet foretrekker jeg å betale for begge, noe som nok delvis skyldes en gammeldags oppdragelse. Men mer av grunnen er at det oftest er jeg som inviterer, og da synes jeg at det er naturlig at jeg også betaler. Inviterer jeg, og hun prøver på å betale for seg, smiler jeg og sier jeg at "jeg deler ikke regninger". Og i samme ånd -- dersom damen så inviterer meg ut neste gang, antar jeg uten videre at det er hun som tar regningen. ← Det synes jeg hørtes fornuftig ut Men hva om det var hun som inviterte på første daten? Hender jo en gang hvert skuddår det og. har jeg hørt rykter om ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2006 #37 Del Skrevet 7. november 2006 På en første date synes jeg det er er hyggelig at hun spør om vi skal dele, men så sier jeg selvsagt "Nei, det kommer ikke på tale, jeg tar den" Dersom jeg får intrykket av at hun synes det er en selvfølge at jeg betaler, så jeg fint finne på å finne fram penger til halvparten av regningen (Vel å merke hvis jeg ikke vil ha en andre date Og det vil jeg sjelden dersom slike kjønnsroller er så selvsagte for henne.) Jeg spanderer gjerne øl og drinker på daten, men takker gladelig ja dersom hun spør om hun kan køpe neste runde. Godt innlegg, men jeg er nok enda litt mer krevende. Gitt at begge på alle mulige måter står likt i forhold til daten, forventer jeg at hun viser vilje til å betale. Likeså, hvis jeg betaler middagen og vi tar en drink etterpå, forventer jeg at hun viser vilje til å betale. Jeg likte alines insinuasjon om at vi er kommet så langt at vi burde kunne sette pris på kjønnsforskjellene uten at vi trenger vise det med penger. krake finner make Jepp, jeg synes selvstendige og handlekraftige damer er sexy, og det er hvis jeg dater en slik dame at jeg forventer det. Forresten tror jeg at jeg hadde fått så ørene flagret hvis jeg hadde insistert på å betale for min første ordentlige kjæreste... På den annen side, hvis jeg skulle datet en italiensk dame slik som trådstarter, ville jeg ikke forventet noen verdens ting og ville uansett insistert på å betale. Det er elementær respekt for den andres kulturbakgrunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagnepiken Skrevet 7. november 2006 #38 Del Skrevet 7. november 2006 Cephalus: Akkurat sånne menn som sånne jenter liker, med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. november 2006 #39 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Cephalus: Akkurat sånne menn som sånne jenter liker, med andre ord! ← Endret 7. november 2006 av Cephalus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 8. november 2006 #40 Del Skrevet 8. november 2006 Hva betaler du for at han skal vise seg fra sitt beste? Er det ok at han ikke gjør seg flid eller er hyggelig, siden han betaler? Er det ok å være en bitch dersom han ikke betaler? ← Dersom det er en gutt jeg ikke hadde vært på stevnemøte med før, så antar jeg rett og slett at han spanderer. Det er ikke noe jeg spør om før vi bestiller. Hvis det efter måltidet viser seg at han ikke har planer om å være en gentleman, så er jeg ikke direkte slem mot ham. Det blir bare til avskjeden blir litt mindre hyggelig, og sannsynligvis går vi ikke ut igjen. Men det finnes nok noen for deg som tenker akkurat som deg, krake finner make ← Jeg har faktisk funnet en for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå