Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Tenk på de damene som trer ringer over halsen sin, de som gjør fysiske ting fordi samfunnet krever det. Jeg har to ringer på høyrehanden min, forlovelsesringen og gifteringen. I dag når jeg satt her så fikk jeg sånn lyst å ta de bort, begge to. Føltes som en befrielse. Ikke fordi jeg har en eneste negativ tanke om min mann, men fordi noe sperrer. Har du følt noe lignende? Husker godt at en dame fra et alternativt miljø sa til meg en gang at, vi har baner som fører energi rundt omkring i kroppen. Når vi tar hull i ørene (eller andre plasser), når vi strammer et belte, eller noe, så ødelegger vi disse fine banene. Hun hadde sin egen teori om at vi kan få mindre lyst når ringene er satt på, fordi ringene blokkerer en bane i energien som handler om lyst. Hva sier du? Høres dette ut som svada?
Wildy Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 eh.... ja.... hva jeg har på meg av smykker/belter etc har pent lite med min selvoppfattelse, min energi eller selvfølelse å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 eh.... ja.... hva jeg har på meg av smykker/belter etc har pent lite med min selvoppfattelse, min energi eller selvfølelse å gjøre. ← Er det ikke litt lite reflektert da? Eller, det betyr sikkert ikke så mye
Wildy Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Muligens. Men så er jeg veldig lite alternativ av meg, synes det aller meste er pjatt.....
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 Muligens. Men så er jeg veldig lite alternativ av meg, synes det aller meste er pjatt..... ← Ja, det kan jeg se, fort
Gjest Gjest_Margrete_* Skrevet 4. november 2006 #6 Skrevet 4. november 2006 Klart en ring kan hemme, bare se på alle som legger ringen igjen på nattbordet på hotellrommet før de går ut på byen For å være litt seriøs sånn på morrakvisten: Energier vet jeg lite om, men arv og miljø har jeg mer sansen for. Klart ringen kan hemme deg og ditt selvbilde. Hvis du eller mannen din er oppdratt i et tradisjonelt kjønnsrollemønster der "Mor steller heime" - og nå er dette bare et løselig uttrykk for et tankesett som ikke må tas bokstavelig - vil du helt sikkert føle det frigjørende å ta av ringen. Du vil sikkert ikke bli mindre glad i mannen din eller føle deg mindre gift. Tipper at du vil oppleve deg selv som sterkere og mer selvstendig. Det er veldig lenge siden jeg og min mann har brukt gifteringene, men det har mer praktiske årsaker. Vi føler oss fremdeles veldig gift, men definerer ikke hvem vi er gjennom ekteskapet. Det gjør vi i jobb og karriere, måten vi er mor og far på, omgivelsene, holdninger og verdier og hvordan vi bryr oss om andre mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Jeg har noen ringer og smykker som jeg ikke kan/vil bruke, men det er vel heller fordi jeg har dårlige "vibber" ang de personene jeg fikk dem av, enn at de bryter en energistrøm. Jeg er alternativ i den betydning at jeg er åpen for alternative tanker og løsninger, men dette ble for høytsvevende for meg.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Gjest over her, innlegget ble lagt inn litt tidlig Jeg kan også ta av meg ringene fordi de hemmer meg i jobben, eller av en eller annen grunn som ikke har med mannen å gjøre, men da er det vanligvis praktiske årsaker, personlig føler jeg meg naken uten dem. Og mannen min får ikke lov til å bruke ringer på sin jobb, så han bruker stort sett aldri sin ring, men som sagt dette har praktiske årsaker, og har ingenting med energibaner å gjøre.
Gjest Jåla Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 For min del er jeg kjempestolt av å ha ring(er) på fingeren. Har hatt ring på fingeren i 12 år og finner den ikke begrensende på noe slags måte. Dette tror jeg henger mye sammen med at jeg og min mann har full tillit og ikke setter urimelige grenser til hverandre. Vi gir hverandre rom for å være seg selv i tråd med at vi respekterer hverandre. Når det gjelder de som tar av ringer før de går på byen så forstår jeg ikke det helt heller, for min erfaring er at man er mere attraktiv når man har (gifte)ring på fingeren, ihvertfall hvis man er mann.... . Henger vel sammen med jaktinnstinkt, erobrerbehov osv osv. Ringer symboliserer jo at man er "opptatt" og ikke tilgjengelig på "markedet" for å bruke en banal metafor, men ringen hemmer ikke meg i å ha det morro og flørte uskyldig med medmennesker. Det er jo en av livets gleder å kunne forholde seg til andre, uansett kjønn, på en god og behagelig måte. Men skulle mine behov for oppmerksomhet, medmenneskelige relasjoner, positiv tilbakemelding etc. gå på tvers av min manns følelser o.l, eller min samvittighet for den saks skyld, ville jeg tenkt meg nøye om....... Uansett, føler ikke at noen av ringene mine setter begrensninger i mitt liv på noe måte nei , men nå er ikke jeg så alternativ i tankesettet heller da..... Synes av og til det er godt å ta av ringene av fysiske årsaker og det føles litt "befriende" sånn sett, men de må fort på igjen for jeg er for jålete til å gå for lenge uten....
Rastafan Skrevet 4. november 2006 #10 Skrevet 4. november 2006 Om min kvinne hadde tatt av seg sin ring, da hadde jeg sørget for at hun ikke hadde noen finger å sette ringen tilbake på.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 Om min kvinne hadde tatt av seg sin ring, da hadde jeg sørget for at hun ikke hadde noen finger å sette ringen tilbake på. ← Godt sagt!
Gjest Gjest_Laila_* Skrevet 5. november 2006 #12 Skrevet 5. november 2006 Alternativt pjatt for oss andre eller ikke... Føler du at det hemmer deg så gjelder det for deg. Du kan bruke ringen på et kjede rundt halsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå