Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Terje Vigen kommer som forestilling til skolen jobber ved. Noen med ideer til hvordan jeg kan introduserer emnet i forkant? Gjelder ungdomsskolen.
Susannah Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Å lese diktet og fortelle litt om perioden det omhandler. Forklare vanskelige ord og uttrykk. Det er mine umiddelbare tanker.
TheHairyToothfairy Skrevet 4. november 2006 #3 Skrevet 4. november 2006 Eventuelt fortelle litt om verdenssituasjonen på denne tiden, og hvorfor norge var under blokkade.
Gjest Alf Kaida Skrevet 4. november 2006 #4 Skrevet 4. november 2006 Eller hva med å lage et tema rundt tilgivelse?
Champagnepiken Skrevet 6. november 2006 #5 Skrevet 6. november 2006 Eller hva med å lage et tema rundt tilgivelse? ← Enig! Kanskje trekke paralleller til norrøn litteratur, blodhevn - og for den del til æresdrap, mafia etc. i dag?
Tante T Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 (endret) Vi så på en forestillig om Terje Vigen på ungdomsskolen jeg går på for en stund siden. Vi leste diktet og lærte to valgfrie vers utenatt + lærte litt om perioden rundt diktet ble skrevet og skrev en biografi om Henrik Ibsen.. Endret 7. november 2006 av Tante T
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå