blomsterpiken Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Jeg prøver igjen... Vi har omsider bestemt menyen: Aspargeus m/smørsaus Breifflabb m/fløtesaus Varme bjørnebær og is ( ifølge kjøkkenet skulle ikke isen smelte før den ble servert) Nattmat: Betasuppe Dette betaler vi 550kr per person for, men da er lokalet inkl. Hva syns dere , høres dette godt ut ? Vi skal også ha barnemeny som vi betaler 1/2 pris for. Det føles godt å ha tatt en avgjørelse i fht til dette. En ting minde å tenke på . Vi gifter oss 24 mai 2003.
Pip Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 Syns dette høres godt ut, ja! Er veldig glad i fisk, men lurer litt på hvordan breiflabb smaker... (Når jeg er og fisker, kaster jeg den stort sett ut igjen... tror jeg har vokst opp med at det er en 'ufisk'. Men mange av disse er jo gode da...) Selv er vi litt i tvil om menyen enda. Lurer på noe med reker til forrett. Og så blir det enten reinsdyr- eller hjortestek til hovedrett - noen som vil anbefale en av delene? Til dessert vil vi også ha is og varme bjørnebær! :D
Liz Skrevet 30. januar 2003 #3 Skrevet 30. januar 2003 Høres veldig godt ut ja Vi skal ha: Forrett: Kylling og avokado salat med appelsin og basilikum dressing Hovedrett: Tornados av okse indrefilet med rødvins saus, fløtegratimerte poteter, brokkoli, blomkål, grill tomat, og champ. Mellomrett: Port salut med valnøtter og salat Dessert: Hjemmelaget Sitron pie med bringebær purre og krem Gleder meg :D
Tosca Skrevet 30. januar 2003 #4 Skrevet 30. januar 2003 Breiflabb er bare kjempegodt! Vi kan desverre ikke ha verken fisk eller skalldyr i menyen vår. Noen av gjestene våre er allergiske. Så derfor blir menyen som følger: Forrett: Skinke og melon Hovedrett: Kalvesteik m/rosmarinkremsaus Dessert: Iskake med tropiske frukter Får vann i munnen........
Gjest olse ikke innlogget Skrevet 31. januar 2003 #5 Skrevet 31. januar 2003 PIP; Vil anbefale deg hjortestek!
Gjest Tex Skrevet 31. januar 2003 #6 Skrevet 31. januar 2003 Er du sikker på det der m suppe...? Det hadde i hvertfall ikke gått m min gjesteliste! Ser for meg en gjeng halvt berusede duder i tredveåra som skal balansere suppeskåla til bordet og for ikke å snakke om å få skjea til munnen... Vi skal ha pølse og lompe vi ! Andre gode forslag?
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2003 #7 Skrevet 31. januar 2003 Her var det mye godt!! Er ikke sikker på om jeg har spist breiflabb, men er ikke den ganske lik torsk i farge og konsistens?!? Jeg tror den regnes for å være ganske eksklusiv (les: den dyreste på restaurant). Men jeg synes det høres litt sært ut med fløtesaus på!! Det høres altfor tjukt ut! Min mening i hvert fall. En liten kommentar til Pip; jeg synes hjortefilet er nydelig og jeg ville gjerne hatt det i vårt bryllup. Vi giftet oss i slutten av august og da har ikke hjortesesongene startet ennå, så det ble kalv på oss isteden. Ser dere gifter dere i juni, så da må dere regne med å få fjorårets dyr. En kommentar som jeg fikk når jeg nevnte ønsket mitt om hjort var at det ofte ble forbundet med høsten og tyttebærsyltetøy osv. "Moralen" er at det kan være lurt å tenke litt på hva som er sesong, selv om man selvfølgelig gjør som man vil og man velger det man har lyst på!! Hilsen Lille meg
RoadQueen Skrevet 31. januar 2003 #8 Skrevet 31. januar 2003 Angående balansering av suppe - vi har planlagt spekemat til nattmat - salt og deilig og minst like enkelt som suppe. Hjortestek står på middagsmenyen - det gir ikke meg assosiasjoner til høst - men tyttebærsyltetøyet ble sikret i høst - i tilleg skal vi ha Aquavit-gele - det er snadder til vilt.
Gjest WRC-brud Skrevet 3. februar 2003 #9 Skrevet 3. februar 2003 Vi er så pass heldige at forloveren til min kommende mann er kokk, så han skal lage maten nesten ferdig dagen føre.. Og på den store dagen tar en arbeidskolega av han over posjonering på tallerken.. det blir meget bra. Dette har vi på menyen: Forrett: skalldyrfristelser m/urtesaus Hovedrett: Kyllingfilet m/pommes Anna og friske wok-grønnsaker dessert: Lune skogsbær m/hjemmelaget iskrem Og selvfølgelig er det satt ut "saus skåler" med hjemmelaget saus av noe slag til hovedretten. Alt blir lagt ferdig på tallerken, og det blir kun en servering. men for dette betaler jeg 87,- kr pr.pers
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2003 #11 Skrevet 4. februar 2003 Breiflabb er kjempegodt, den er lys å fin i fargen, Det er mye mer "mat" i en bit breiflabb enn i en bit torsk hvis du skjønner hva jeg mener, nesten som kjøtt. Fløtesaus er helt passende til etter min smak, mmmm, det blir nok godt :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå