Gå til innhold

Slektning i NAV

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Jeg har slektning som jobber i Nav. En slektning på min side og en på samboeren sin side.

Han må min side er litt langt uti slekten, men kjenner han godt og har god kontakt med han.

På samboeren sin side så er det noe nærmere.

En dag fikk jeg høre i fra ei jeg kjenner, at jeg var heldig som hadde slektninger i Nav. For da var det lettere å få hjelp og lettere å få innfri sine ønsker.

Jeg snakker aldri om min sak hos NAV til noen av dem, dersom de ikke spør.

En gang har jeg spurt om en ting, men det var pga vi kom innpå emnet.

Jeg tar alltid kontakt med min saksbehandler, dersom det skal være noe.

Jeg føler jeg ikke får noe annerledes behandling, enn de som ikke har slektninger i NAV.

Synes du det er fordeler eller ulemper å ha slektninger i NAV?

Noen andre som har slektninger i NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste fordelen jeg kan se med å slekninger og venner i NAV, er at dere har noen som kan lovverket inn og ut (dersom det er det de jobber med). Ellers holder de seg nok langt unna saken din - inhabilitet og sånt, vettu. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Kaida
Eneste fordelen jeg kan se med å slekninger og venner i NAV, er at dere har noen som kan lovverket inn og ut (dersom det er det de jobber med). Ellers holder de seg nok langt unna saken din - inhabilitet og sånt, vettu. ;)

Korrekt.

Denne jenta du kjenner har sannsynligvis hørt litt for mye på taxirykter; der glemmer man at forvaltningslovens habilitetsbestemmelser faktisk skal overholdes for enhver vedtaksfør saksbehandler i offentlig sektor.

På samme måte som man i taxikretser også glemmer at trygdesvindel og skattesvindel ikke heller er å anbefale, men det er en annen sak.

Endret av Alf Kaida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i de over meg. Eneste fordelen du nok har er at du har noen som kjenner lovverket godt, og som du kan spørre om råd om du trenger det.

Har hatt samme "problem" med en nabo tidligere. Hun var for mange år siden satt som min saksbehandler, hun trakk seg da hun følte at det gikk utover habiliteringskravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...