Susannah Skrevet 3. november 2006 #1 Del Skrevet 3. november 2006 Har lyst til å lage noe kylling med karri. Blir det godt med vanlig hvit saus med karri, sånn som en har til fiskeboller eller blir det helt kræsj? Andre enkle oppskrifter på en enkel karrisaus bestående av ingredienser det er "normalt" å ha i hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2006 #2 Del Skrevet 3. november 2006 Karri er jo en samlebetegnelse på krydderblanding. Var jeg deg ville jeg droppet fiskebollesausen og fiskebolle-karriblandingen og heller kjøpt et ferdigglass fra Uncle Bens eller lignende, (Tika Masala eller hva de nå heter) eller en karry-pasta (da bruker du kun noen skjeer. Kjøper du Uncle Bens blanding bruker du hele glasset i retten) , og blandet med en boks kokosmelk. Lett og godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 3. november 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg liker veldig godt de ferdige sausene, men akkurat i dag ville jeg bare lage noe med det jeg stort sett hadde og tenkte på en enkel karrisaus. Skjønner at den fiskebollesausen blir helt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2006 #4 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg liker veldig godt de ferdige sausene, men akkurat i dag ville jeg bare lage noe med det jeg stort sett hadde og tenkte på en enkel karrisaus. Skjønner at den fiskebollesausen blir helt ut! ← Åh, skjønner. (men hvem vet, kanskje det e r godt?) Hva har du da? Rømme eller fløte kan fungere bra istedenfor kokosemelk, tomater (bokstomater?) og krydder du har? Hva er det i den gode gamle karriblandingen? (gurkemeje i allefall, det er vel den som gjør den gul?) koriander? Fant en nettside med ulike oppskrifter, se her om det er noe du kan bruke! Link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 3. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 3. november 2006 Thank you Kosemose, alltid behjelpelig, du! Blir nok middag i dag også, skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 3. november 2006 #6 Del Skrevet 3. november 2006 Hvis jeg bare har "sånn karrypulver fra butikken" så lager jeg saus ved å kutte en løk i småbiter, denne bruner jeg i melange sammen med karry. Så har jeg oppi hvetemel og lar det brunes som til vnlig brun saus. Sper med vann og buljongterning (eller kraft) og smakes til med salt og pepper. Godt til kylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå