Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Hvorfor skal man tilsette salt i vannet når man koker ris og pasta? Er det for smakens skyld så kan man vel salte selv etterpå? Eller er det en annen god grunn?
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Jeg aner ikke, men dropper som oftest salt. Har ingen problemer med det.
Gjest Gjest_holly_* Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 For at saltet skal koke i risen/spagettien i stedet for å bare ligge oppå.. Det er vel det samme som å tilsette salt i gryter o.l. før i stedet for å salte etter at den er ferdig. Jeg er ikke noe salt-menneske, men spagetti smaker så vassent uten godt saltet vann.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Jeg bruker det for å fjerne "vass-smak" som vi kaller det her.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Salt er et krydder, ikke noe obligatorisk. Men som noen nevner her, ris og pasta har en tendens til å smake ingenting uten litt salt. Og det smaker ulikt med pasta/ ris som er kokt i salt, og salt som er drysset oppå etterpå
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 Naturligvis smaker det annerledes om man koker risen/pastaen i saltet vann enn om man salter oppå etterpå. Har du forresten prøvd å ha salt oppå grøt som du har glemt å salte mens den kokte? Det funker ikke særlig bra....
Gjest Gjesta Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Jeg pleier å ha en buljongterning i vannet når jeg koker pasta jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå