Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 30. januar 2003 #1 Skrevet 30. januar 2003 Har ved en tilfeldighet oppdaget at kroppen min produserer for mye prolaktin.. Dette fører bl.a til nedsatt fertilitet, så det er ikke så veeeldig rart at uker og mnd går uten at det skjer noe her! Lurer bare på om det er noen her i samme båt (venter på en grundig undersøkelse og MR, behandling er ikke igangsatt), og hvordan det har gått med dere...
fruenge Skrevet 30. januar 2003 #2 Skrevet 30. januar 2003 Hvordan oppdaget du det og hvordan kan du merke det? Desverre har jeg ingen info å komme med.
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 30. januar 2003 #3 Skrevet 30. januar 2003 Svar til fruenge - og dere andre som lurer.. Dette ble oppdaget ved en ren tilfeldighet - jeg gikk til legen før jul fordi jeg følte meg veldig sliten og slapp, og ville finne ut om det var fysisk eller psykisk eller begge deler. Da ble det tatt en mengde blodprøver - alle vitaminer, hormoner, stoffskifte og hormoner ble sjekket. Prøvene viste usedvanlig høy hvilepuls (100...), høy senkning (men det betyr jo bare at man har en infeksjon i kroppen), og høyt prolaktinnivå. Legen forklarte meg at hun henviser meg til spesialist, og at dette er et hormon som påvirker eggløsning og melkeproduksjon... Har lest litt på nett - funnet diverse artikler, men finner ingenting om hvorvidt andre jenter i samme situasjon får eggløsning og blir gravide med behandling.. I det minste forklarer dette hvorfor vi har prøvd å lage barn i snart et år uten hell :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå