Gå til innhold

Hva er forskjellen på concealer og foundation?

Gjest Gjest_Susann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Susann_*

Hei!

Er ikke så bevandra i sminkeverdenen jeg, så da tenkte jeg å spørre dere kloke hoder om hjelp :)

Var på jakt etter concealer idag, men de hadde jo bare masse forskjellig foundation på H&M. Et par sånne concealer-stick, men de var så små og tynne. Det var tilbud på Nivea Beauté sin Matt refine with rice, så da kjøpte jeg en sånn. Men vel hjemme stusser jeg litt på om jeg kan bruke den som jeg hadde tenkt? Er det meninga at man skal ha det i hele ansiktet og så noe annet oppå? Og de mørke ringene ble ikke borte, vises fortsatt litt, som en skygge.

Noen som har gode råd til meg? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KATTAstrofe

Concealer skal du bare ha på områder du vil dekke litt ekstra. For eksempel over mørke partier under øyene eller dersom du vil dekke en kvise.

Foundation bruker man i hele eller deler av ansiktet. Hensikten med foundation er å jenve hudfargen og/eller dekke, alt etter hvilken foundation du velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

concealer bruker kun enkelte steder i ansiktet hvor du har noe du vil skjule, som mørke ringer under øynene evt kviser (pass på så huden ikek blir tørr).

Foundation bruker man i hele ansiktet for å gi en jevn hudfarge. Jeg synes det er finest med en krem med kun litt farge i, forundation kan bli hardt/se unaturlig ut. Har du flott hud trenger man eg ikke foundation bare litt pudder og rouge for å friske opp fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en must have concealer er YSL touche eclat, koster endel på parfymerier, men får den til ca 200 kr på strawberrynet.com! Har dårlig erfaring med billige concealere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Susann_*

Takk for svar! :)

Så egentlig har jeg bruk for begge deler?

Er ikke noe jeg har tenkt å bruke daglig, bare når jeg skal dolle meg opp og dra på fest :)

Har ikke kjempefin hud fra naturens side nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har bruk for begge deler ja:)

Når det gjelder mørke ringer så finnes det foundation som skal ta seg av det også, så da trenger man ikke concealer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

conseleren er av tykkere konsistens, og skal ikke brukes i hele ansiktet, jeg har alltid en på jobb liggende, OM mascaraen drysser og jeg må tørke vekk litt under øynene må jeg legge på litt fresh lys conseler, da ser jeg mere våken og opplagt ut med EN gang.

Er like avhengi av conceler som mascara!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...