Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Vi har lyst til å gifte oss, men har ikke så mye penger å rutte med. Er det noen her som har tips til et rimelig bryllup? Tar imot alle tips! vi skal kun invitere nærmeste familie, ca 10 stk
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Bestill vielse et sted (tinghus, kirke el) -gratis Finn frem en dress til mannen fra skapet -gratis (med mindre han tenger ny dress, da.. men da skulle han vel gjerne hatt seg en snart uansett?) Finn en fin kjole til deg. F.eks brudekjole som selges brukt eller en vanlig selskapskjole om du ønsker det.. Her kan du legge i alt fra 0 kr (dersom du bruker en kjole du har før) til flere tusen. Et budsjett på 2-3000 kr skulle holde i massevis Finn et sted dere vil ha festen. Har dere nok plass hjemme er jo det suverent, da kan dere bestille cateringmat og lage litt "kaldmat" selv dagene i forveien. Ellers kan faktisk det å ta med alle ut på restaurant bli ganske rimelig når dere er så få. (vi spiste på restaurant, totalt 11 personer og det kom på 8000 kr. inkludert tre retter og vin til alle) Kake: bak selv eller få noen andre til å bake (f.eks mødre, tanter ol) Husk det gerelle tipset om å ikke tenke for mye på ordet "bryllup".. Tenk "kjole" ikke "brudekjole" osv, da sparer dere mange penger.. Det er svært overkommelig å lage en stilful dag med de tingene som er viktig for dere om dere bare prioriterer og legger litt planlegging i det. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Ha bryllupet hjemme hos dere selv, eventuelt hos en venninde eller familie. pynt med det dere har, eller lån fra venner og familie Lag maten selv, få noen du kjenner til å stille opp selve dagen og være kjøkkenhjelp. met til ti er fullstendig overkommelig, trenger jo ikke forret og fancy bryllupsmat heller om dere ikke tør dere ut på de store matkrumspringene Drikke, reis til sverige om det er mulig. Eventuelt hopp over alkohol helt, mye annet å drikke som smaker godt også. Kjøp kjole i vanlig butikk, eventuelt brukt, eller lån en kjole eller bruk en du har fra før. Tenk litt over om du trenger alle de vanlige komponentene som slør og bukett og sånn, har du lyst på disse så er det fullt mulig å få til det også uten å vri opp lommeboka. Husk på at sko er dyrt, så prøv å se om du kan bruke noen du har. bil til og fra vielsen kan jo være en "vanlig" bil eller taxi eller buss. .. Husk på å tenke over hva som er viktig for dere. Ikke hva som "hører til" i en bryllupsfeiring. Prioriter det som er viktigest, og hopp over det som er uviktig. Fotografering. billigeste er å bruke en amatørfotograf meg godt digitalkamra og så ta det som det kommer. Drsom dere vil til proff fotograf så ring og sjekk hva de tar for vanlig portrett og bestill en slik time. Det er betraktlig billigere enn bryllupsfotografering med forhåndstimer og oppmøte på stedet osv. Noen fotografer kan bli sure når dere dukker opp i brudeutstyr, så dere kan jo si i fra om dere ønsker det, men si i såfall som sant er at dette er det eneste dere har råd til, og dere forventer ikke full bryllupsoppmerksomhet. Velg noen som er greie på prisene på å få tatt bilder, og så kan dere kjøpe bildene når dere får råd engang Lag brudebukketten selv, eller få noen til å gjøre det for deg. Tenk enkel bukett, og forvent ikke å få til de mest fantastiske løsninger. Eventuelt gå til en blomsterdekoratør og fortell at du har et budgett på xxx (feks 300-400 kr) og spør hva hun kan få til for det. Poengter at du ikke forventer full bryllupsperfeksjon. Jeg tenker du kan få noe ganske fint jeg, dersom du ikke forventer at det skal stiftes og styres, og dekoratøren kan bruke det hun har i butikken den dagen. Be ulike personer rund dere om hjelp/bidrag (ikke penger, men bidrag som kaker, eller hjelp til å pynte, eller hjelp til å orde håret ditt, eller hjelp på kjøkkenet, eller hjelp til å ta bilder) Det dyreste blir nok maten/drikke og tøy til deg (med mindre du låner/finner er superbillig kjole Flott blir nok dagen uansett :D
Gjest TS Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Tusen takk for bra svar folkens! Jeg har en kjole som jeg ikke har hatt på meg på mange år, er vel snart nede i en vekt at jeg kan få den på meg Samboer fikk ny fin dress i fjor. Har veldig lyst egentlig til å ta det på tinghuset, og så invitere familien hjem til oss på kvelden for å spise en god middag sammen. For oss er nok det det viktigste. Tar gjerne imot flere tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå