Gå til innhold

Vaske vinduer i solskinn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_holly_*
Skrevet

Vinduene MÅ vaskes før det virkelig blir vinter.

Men hvordan er dette med solskinn og vindusvask, er det bare en myte eller er det faktisk ikke bra?

Hilsen holly, som ikke er sikker på hun ønsker det er en myte eller ikke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, ble litt usikker nå. Jeg har alltid hørt at det er slik og derfor unngått å vaske dem i den verst solsteiken. Så kan jo ikke være sikker siden jeg aldri har prøvd med sol!

Gjest Gjest_holly_*
Skrevet
Hm, ble litt usikker nå. Jeg har alltid hørt at det er slik og derfor unngått å vaske dem i den verst solsteiken. Så kan jo ikke være sikker siden jeg aldri har prøvd med sol!

Jeg har også "alltid" hørt det..

Men er det kanskje heller det at man ikke skal vaske vinduer når det er varmt? Solskinn henger jo ofte sammen med det ;)

Gjest Gjest_holly_*
Skrevet

Nå kan jeg bekrefte at det med solskinn og skjolder bare er en myte :)

Oppdaget også at det var lettere å vaske vinduene ute (2 grader) enn inne (22 grader)....

Skrevet

Så nå har jeg ingen unnskyldning på solfylte dager lengre..... Men gi beskjed om de er like fine når solen går vekk også, har hørt at du ikke ser skiten like godt i sollys og oppdager senere hvor dårlig vasket det egentlig er. Sikkert bare en myte det også!

Gjest Gjest_holly_*
Skrevet
Så nå har jeg ingen unnskyldning på solfylte dager lengre..... Men gi beskjed om de er like fine når solen går vekk også, har hørt at du ikke ser skiten like godt i sollys og oppdager senere hvor dårlig vasket det egentlig er. Sikkert bare en myte det også!

Er jeg frøken motsatt jeg tro.. Jeg vasket vinduer på både solsiden og skyggesiden, og det var på solsiden jeg så om det var skjolder på vinduene. På skyggesiden måtte jeg se på vinduene i flere vinkler for å se de forbanna skjoldene.

Takk gud for nal og avispapir forresten.

Skrevet

Jeg har en tendens til å vaske vinduer når sola har gått ned og det er mørkt.

Nå har jeg vasket utallige vinduer da så jeg gjør som jeg alltid har gjort. Vasket og ferdig ;)

Skrevet

Skjolder synes mye bedre i sollys. Det er derfor det sies at man ikke skal vaske i sollys, for da blir man aldri ferdig. Men det er jo bare en spøk da... Det er jo da man BØR vaske, hvis man vil ha reine vinduer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...