Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Hm, jeg kjeder meg litt, driver og rydder og gikk og tenkte på bryllupet og hva jeg ville ha og hvordan. Og så kom jeg til å tenke, hva ville jeg ha valgt bort om jeg måtte velge bort ett av de elementene jeg egentlig hadde lyst på. (Dette gjaldt påkledningen atså) Så, ville du ha: valgt bort hvit til fordel for annen farge? kort i stedet for lang? ikke tiara eller annen hårpynt? Ikke ha noen smykker? Ikke slør? Ikke bukett? Dersom du i utgangspungtet ikke hadde tenkt til å ha et eller flere av disse alternativene så er det jo greit å se bort i fra de. Jeg skal ikke ha slør, men om jeg skulle ha valgt bort noe annet så måtte det blitt buketten Hva med dere andre?
Chica Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 (endret) Kunne valgt bort alt untatt lang kjole tror jeg. Edit: Kjole er ikke så viktig for meg heller, så kunne godt giftet meg i et annet antrekk, eller en kjole jeg har i skapet, men av "standard-utstyret" er det kjolen jeg ville hold igjen på lengst om jeg skulle kutte kostnadene. Endret 3. november 2006 av Chica
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg valgte bevist bort slør og bukett. Noe i håret fant jeg ikke noe jeg likte til så det ble det heller ikke. Lang ivory-farget kjole ble det.. Men jeg vurderte også andre farger. Men at kjolen skulle være lang var absolutt for meg.. Jeg kler nemlig ikke kortere skjørtelengder.. Så.. som du skjønner var jeg svært klar for å "velge bort" alt på listen din..
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 takk for svar Det er jo bare som et tankeeksperiment, ikke egentlig i forhold til å kutte kostnader, men for å se hva som egentlig er viktig for ulike bruder i hvordann de vil se ut. De aller fleste velger jo det meste i en slags standardpakke som består av det jeg listet opp, og det er morsomt å se hva de ulike velger bort/ville velge bort dersom de måtte det. Noen flere?
Chica Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Tiara og slør kommer jeg uansett ikke til å ha, kan godt være jeg dropper smykke også, kommer an på kjolen. Bukett kunne jeg veldig godt klart meg uten, men sambo er litt mer tradisjonell enn meg og vil helt at jeg skal ha det. Blir nok en del kompromisser regner jeg med
*Emma* Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Jeg kunne godt droppet smykker....har handlet inn alt enda men smykkene er nedprioritert og jeg har ikke tenkt sånn kjempe mye over det engang...må vel være tegn på at de ikke er så viktige som kjole,slør og tiara...
Malama Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Tiara vet jeg ikke om jeg vil ha. Smykker kunne jeg sikkert valgt bort, litt avhengig av kjolens utseende (eller altså, jeg har null problem med å velge et smykke jeg allerede har, men HELT bart er kanskje litt dumt, ettersom jeg stort sett ser etter en kjole som er ganske åpen i halsen/utrunging (eller stroppeløs) og NOE vil jeg gjene henge der, men det kan være sølvsmykket min kjære ga meg til jul for et par år siden) Lang kjole vil jeg ha. Det er ikke avgjørende om den er HVIT, men den skal være lys, ikke RØD eller BLÅ for å si det sånn, men ivory er greit det. Slør vil jeg ha, og blomster også. Vanskelig det der
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Jeg ville uansett ikke hatt slør eller tiara. Men syns fargen er viktig. Hvis du med lang kjole mener helt fotsid, så kunn jeg godt hatt kjole til midt på leggen. Bukett vil jeg ha. Men smykker kunne jeg evt. ha valgt bort.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Hm, prioritert så måtte det blitt noe slikt: Det jeg allerhelst vil ha øverst. 1. Hvit-aktig kjole 2. smykker (helt smykkebar blir rart) 3. lang 4. hårpynt slør og bukett dropper jeg.
Kara W Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Interesant tråd. Tror jeg gjør som gjest over meg og setter det i en liste over hva som er viktigst. 1. Lang kjole 2. Hvit-aktig 3. Bukett 4. Slør 5. Smykker (så lenge vi får beholde ringene da ) 6. Hårpynt Det eneste kravet jeg virkelig ikke ville ha endret på er nok lengden på kjolen. Alt annet kan diskuteres. Jeg har nettop bestemt for å ikke ha slep på kjolen, selv om det var noe jeg "selvfølgelig" skulle ha. Så nå er sløret blitt mye viktigere. Før det var jeg ikke helt bestemt på om jeg skulle ha det en gang.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #11 Skrevet 6. november 2006 For meg blir det slik: Kommer ikke til å gifte meg i hvit kjole. Slør vet jeg ikke, men jeg tviler. Tiara, nei, det passer neppe meg uansett. Blomster. Tja, ingen stor greie, men kan være pent. Kort kjole trives jeg ikke i til vanlig. Smykke. Har en amulett jeg SKAL ha med meg. Enten som smykke, eller i lommen.
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 #12 Skrevet 6. november 2006 Nå har jeg giftet meg, og hadde vel alt på denne lista, men min prioritetsliste var som følger: 1. Lang kjole 2. brudebukett 3. Hårpynt 4. Hvit-aktig kjole 5. Slør 6. smykker Tror jeg kunne fjernet alt bortsett fra de to første. Ville hatt en lang, brudeaktig kjole, og bukett. (Litt brud må man få være på bryllupsdagen.) Kunne gjerne hatt rød kjole, og hadde ikke trengt hverken slør eller hårpynt, dersom jeg fikk stt opp håret mitt pent uansett. Smykker hadde jeg egentlig ikke i orden før noen uker før. Kjøpte ikke noe nytt, men brukte lånte smykker og arvegods.
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Jeg hadde kort kjole, det vil si til kneet. Spesialsydd, og helt nydelig - stroppeløs og med vidt skjørt. Investerte i noen fantastiske sko. Anbefales til alle! Veldig glad jeg ikke hadde lang kjole, da ville det blitt en mye stivere fest, og jeg tror ikke det hadde vært like gøy. Ville følt meg mer på utstilling med lang kjole, det var fantastisk å svinse rundt i kort! Fikk utrolig mange komplimenter også
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 (endret) Jeg hadde kort kjole, det vil si til kneet. Spesialsydd, og helt nydelig - stroppeløs og med vidt skjørt. Investerte i noen fantastiske sko. Anbefales til alle! Veldig glad jeg ikke hadde lang kjole, da ville det blitt en mye stivere fest, og jeg tror ikke det hadde vært like gøy. Ville følt meg mer på utstilling med lang kjole, det var fantastisk å svinse rundt i kort! Fikk utrolig mange komplimenter også ← Jeg syns det kan være fint med en kortere kjole også. Kjolen hørtes veldig fin ut Jeg vet hvertfall at jeg ikke skal ha slep på når jeg en gang gifter meg. Skjønner ikke hvordan man skal klare å gå rundt med det. Syns egentlig ikke det er kjempefint heller. Endret 6. november 2006 av Frk Åberg
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 Jeg syns det kan være fint med en kortere kjole også. Kjolen hørtes veldig fin ut Jeg vet hvertfall at jeg ikke skal ha slep på når jeg en gang gifter meg. Skjønner ikke hvordan man skal klare å gå rundt med det. Syns egentlig ikke det er kjempefint heller. ← Jeg syntes slep var kjempefint. Det ser veldig fint ut under vielsen og på fotografbildene. (Men det er litt tungt og kronglete å gå med, for det må jo liksom løftes pent hele tiden. ) Var alikevel glad da jeg var ferdig hos fotografen, og bare kunne ta det av. (Mitt var avtagbart med borrelås, selv om ingen klarte å se det når det var på. Og kjolen var selvfølgelig fantastisk uten også.)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #16 Skrevet 6. november 2006 Jeg er nygift, og slapp å velge bort av økonomiske hensyn. Hadde ikke slør, pynt i håret eller smykker. Kunne helt fint ha klart meg uten kjolen(som ikke var hvit...) og uten bukett. Angrer egentlig på at jeg brukte penger på det i det hele tatt. Så dvs at jeg egentlig bare hadde trengt en eller annen kjole, gjerne kort og ikke hvit.
Drua Skrevet 6. november 2006 #17 Skrevet 6. november 2006 Jeg ønsker meg kort -knelang altså- brudekjole og det viktigste hadde vært at den var hvitaktig. Korte brudekjoler er dessverre vanskelig å finne
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 6. november 2006 #18 Skrevet 6. november 2006 Hm, jeg kjeder meg litt, driver og rydder og gikk og tenkte på bryllupet og hva jeg ville ha og hvordan. Og så kom jeg til å tenke, hva ville jeg ha valgt bort om jeg måtte velge bort ett av de elementene jeg egentlig hadde lyst på. (Dette gjaldt påkledningen atså) Så, ville du ha: valgt bort hvit til fordel for annen farge? kort i stedet for lang? ikke tiara eller annen hårpynt? Ikke ha noen smykker? Ikke slør? Ikke bukett? Dersom du i utgangspungtet ikke hadde tenkt til å ha et eller flere av disse alternativene så er det jo greit å se bort i fra de. Jeg skal ikke ha slør, men om jeg skulle ha valgt bort noe annet så måtte det blitt buketten Hva med dere andre? ← Finnes det virkelig folk som bruker tiara når de skal gifte seg..? skulle tro enkelte har undertrykte prinsessedrømmer som ikke har gått i oppfyllelse...? Selv ville jeg valgt bort slør, tiara(!) og annen hårpynt, lang kjole. Den hadde heller ikke trengt å vært hvit, men en lys kjole. Hadde feks aldri troppet opp i kirken med en rød kjole
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 7. november 2006 #19 Skrevet 7. november 2006 Jeg ønsker meg kort -knelang altså- brudekjole og det viktigste hadde vært at den var hvitaktig. Korte brudekjoler er dessverre vanskelig å finne ← Få sydd en! Det er ikke noe problem. Jeg hadde egentlig bestilt syerske (Cecilie Melli), men så foreslo en venninne at hun kunne sy kjolen. Den ble nyyydelig! Helt sikkert mange flinke syersker som kan hjelpe deg. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå