Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor blir 50 år snart og hun ønsker seg symaskin, vi svigerbarn og barn hadde tenkt til og spleise på det til henne. Men vi kan ingenting om symaskiner.

Lurer på om man får en bra symaskin til 2000 kr?

Og hvor bør man kjøpe det, noen som vet om salg noe sted?

Noen merker vi bør holde oss til og noe spesielt vi bør se etter?

Takknemlig for all hjelp jeg får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en Bernette for et par år siden. Det er en billigmaskin fra Bernina som er et anerkjent merke. Fugerer utmerket. Tror den kostet 2500,-, men vet det finnes billigere maskiner også. Min er kjøpt i en sybutikk, men har hørt her inne at man kan få billig symaskin på Clas Ohlsson.

Hilsen Lille meg

Skrevet

AEG maskin på elkjøp koster litt over tusen kroner : :):legrine:

Skrevet

Jeg ville nok prøvd å spytte i noen kroner til.

Du får helt greie maskiner fra 2500, men maskiner som koster rundt 3000 er gode (i hvert fall hvis hun ikke skal ha noen fancy funksjoner).

De billige maskinene er ofte veldig lette og vinglete.

Skrevet

Tror nok ikke vi klarer og komme noe særlig høyere i pris.

Jeg har prøvd og presse prisen opp til 2000, fra 500 kr som noen mente vi skulle få en bra symaskin for.

Skrevet
Tror nok ikke vi klarer og komme noe særlig høyere i pris. 

Jeg har prøvd og presse prisen opp til 2000, fra 500 kr som noen mente vi skulle få en bra symaskin for.

Hva tror du svigermor skal bruke maskinen til? En billig maskin er helt kurrant for å sy gardiner, legge opp bukser og slike enkle ting. Men utover det..

Jeg fikk en maskin i gave som kostet ca 3500, men selv hadde jeg antagelig kjøpt en til ca 4000.

Angående merker, tror ikke du får de mest kjente merkene til den prisen.

Skrevet

Tror nok ikke svigemor kommer til og bruke symaskinen til noe annet enn og sy gardiner og legge opp bukser og lignende.

Skrevet

Jeg kjøpte meg en Huskystar for rett under 2000 for en del mnd siden - er strålende fornøyd med den iforhold til mine behov. Sy gardiner, lappe klær og legge opp ei bukse i ny og ne.

Den kommer med 5 års garanti og jeg har også gratis service i samme periode. Greit å ta med seg, syntes jeg.

Skrevet

Kanskje dere kan kjøpe en brukt kvalitetsmaskin til et par tusen? Sikkert mange symaskiner som står på loftene og støver ned. Selv har jeg en Bernina og elsker den. Men den ligger godt over den prisen dere vil gi. Er det noe jeg hater er det å sy med drittmaskiner som ikke fungerer som de skal. Får fullstendig sammenbrudd.

Husmusa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...