miss Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Jeg pleier å kjøpe en kransekake til jul,ikke god på å bake det!!! Så en annonse nå: 18 ringer og ferdig pynta i eske 250 kr. Billig,dyrt eller midt på treet??
Gjest Shoreh Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Dyrt med tanke på at det ikke er ekte kransekake du betaler for. Kakene bakes med mel, melis og mandelessens, ikke ekte malte mandler. Ekte kransekake må du bake selv.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Jeg har kjøpt ekte kransekake de siste årene. Det er noen som baker privat. Den er på 18 ringer, bringes hjem på døra (er jeg ikke hjemme så gjør vi avtale om hvor de finner pengene og setter kaka fra seg). Jeg mener å huske at det koster 180 - 200 kr. Den er ikke pyntet eller satt sammen.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Dyrt med tanke på at det ikke er ekte kransekake du betaler for. Kakene bakes med mel, melis og mandelessens, ikke ekte malte mandler. Ekte kransekake må du bake selv. ← Og hvordan kan du dømme samtlige som baker kransekaker til jul for salg? Det her blir jo bare synsing, Shoreh! Hun jeg kjøper fra for eksempel bruker originale ingredienser. Har aldri hørt at noen i bekjentskapskretsen har fått "fake" kransekaker.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Jeg pleier å kjøpe en kransekake til jul,ikke god på å bake det!!! Så en annonse nå: 18 ringer og ferdig pynta i eske 250 kr. Billig,dyrt eller midt på treet?? ← Du får billige kransekaker på mega, coop, rema til jul. Det er ikke ekte varer. mange som baker hjemme for salg som er ekte varer. Her hos oss er det en vernet bedrift som lager/selger. Ligger på den prisen du nevner. Ingen her som baker/selger som ikke baker med ekte varer. De kommer umontert og uten pynt. Prisen hadde blitt annerledes om pynten skulle vert med. Det koster noen kroner. Også eskene til kakene koster. Så eg synes prisen du nevner er ok. Noe skal man jo ha igjen for jobben
Helen Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Å bake ei kransekake eller to er ingen kunst. Det kan de fleste få til, det bare ser vanskeligere ut enn det er. Så baker du selv kommer kaken på ca 50-60 kr pluss pynt. Du får da ca 3 kaker til prisen av en, puss formene som koster 99,- men det er en engangsinnvistering. Dette er en av de enkleste kakene jeg baker, fort gjort er det også.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 (endret) Å bake ei kransekake eller to er ingen kunst. Det kan de fleste få til, det bare ser vanskeligere ut enn det er. Så baker du selv kommer kaken på ca 50-60 kr pluss pynt. Du får da ca 3 kaker til prisen av en, puss formene som koster 99,- men det er en engangsinnvistering. Dette er en av de enkleste kakene jeg baker, fort gjort er det også. ← Jeg synes hovedproblemet er å få til stengene. Slik jeg er vant til det så brukes det en kjøttkvern til å få til stengene. Jeg har ingen kjøttkvern. Å rulle ut stenge virker som et sabla pes. Endret 3. november 2006 av Persille
Helen Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Jeg synes hovedproblemet er å få til stengene. Slik jeg er vant til det så brukes det en kjøttkvern til å få til stengene. Jeg har ingen kjøttkvern. Å rulle ut stenge virker som et sabla pes. ← Det er ikke så mye jobb å rulle de ut, bare passe på art de blir sånn noenlunde like tykke. Men det er klart det er mye lettere å bruke kvern, jeg bruker det nå så da går det fort å mixe i stand ei kake eller fem.
Kayli Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Jeg betaler 150 kr for ferdig pynta kransekake med 18 ringer. Det er ei dame i nabolaget som baker for privat salg. Synes dette er veldig billig og vel verdt pengene.
Kokken74 Skrevet 9. oktober 2014 #10 Skrevet 9. oktober 2014 Kan få tak i kransekaker ferdig pyntet basert på odense marsipan til under 200 kr om man kjøper 10 eller flere.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå