Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Skal klippe klørne på hunden min,men er redd for at hun skal få vondt! Så hvor langt inn skal jeg klippe?
Hu i Svingen Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Hvis du ser på undersiden av neglen er det et ovalt område med en strek eller prikk i midten. Du kan klippe av ca. midt i dette området - heller for langt ut enn for langt inn.
Gjest Gjest_iza'bella_* Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 Evt. få noen du kjenner eller veterinær til å lære deg? Lykke til
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Og om uhellet først skulle være ute, er det ingen krise. Hunden kjenner et stikk med det samme, men det er ikke så ille som det ser ut mtp alt blodet. Begynn for all del ikke å trøste og styre så hun virkelig blir overbevist om at dette var farlig. Potetmel er greit blodstoppemiddel. Nå er det selvfølgelig best at dette ikke skjer, så klipp litt og litt. Ofte har selv de hundene med sorte klør en eller flere lysere klør hvor du ser nerven gjennom kloa. Ta utgangspunkt i denne når du skal klippe de sorte også.
Ursa Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Hei! Hvis du føler deg veldig usikker, kan det være lurt å be dyrlegen vise deg hvordan du gjør det! Dessverre blir hunden også redd hvis du er redd, og det hjelper ikke noe særlig. Her er en link til deg: http://www.thepetcenter.com/gen/nailtrim.htm
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Kanskje jeg skal dra til dyrlegen....Har egentlig klipt klørne hennes mange ganger,men tror ikke får klipt nok!Hun er veldig urolig når jeg skal klippe og hyler for det minste....Så vet liksom ikke om hun får vondt eller hva det er,men hun har aldri begynt å blø da....
Hu i Svingen Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Kanskje jeg skal dra til dyrlegen....Har egentlig klipt klørne hennes mange ganger,men tror ikke får klipt nok!Hun er veldig urolig når jeg skal klippe og hyler for det minste....Så vet liksom ikke om hun får vondt eller hva det er,men hun har aldri begynt å blø da.... ← Muligens bare fordi du stresser. Hvis jeg klipper feil lager jeg ikke noe nummer av det, jeg bare fortsetter til neste negl. det må gjøres.
Gjest Gjesta Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Kanskje jeg skal dra til dyrlegen....Har egentlig klipt klørne hennes mange ganger,men tror ikke får klipt nok!Hun er veldig urolig når jeg skal klippe og hyler for det minste....Så vet liksom ikke om hun får vondt eller hva det er,men hun har aldri begynt å blø da.... ← Hun hyler sikkert fordi hun stresser/synes det er litt skummelt. Jeg har en som hyler hysterisk bare jeg holder labben hans når jeg har klosaksa i den andre hånden. Om det er slik at hun synes dette er en ubehagelig situasjon, risikerer du at hun opplever det som enda mer stressende å gjøre det på et veterinærkontor. Venn henne heller til å synes situasjonen er ok ved å bruke belønning og ros, og ta det i korte etapper. Det er ikke noen fare med lengden på klørne så lenge de ikke begynner å krumme seg e.l., det er da det kan bli ubehagelig og klørne kan lett sette seg fast utendørs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå