Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Inspirert av dagens nettaviser stiller jeg spørsmålet: Hvilke vælvære- og kosmetikkprodukter har gitt deg bivirkninger?
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Dusjsåpene fra Palmolive har lett for å gi kløe her i huset derfor har vi helt sluttet å bruke de.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg har opplevd reaksjoner av enkelte parfymer, mascaraer (Lancome, L'oreal, Max Factor) samt to ulike ansiktskremer fra L'oreal. Kraftigst reaksjon hadde jeg fra ansiktskremene, som gav et hissig ildrødt kløende utslett, samt hevelser. I perioder hvor jeg er stresset kan jeg også reagere på produkter jeg vanligvis ikke reagerer på. Endret 3. november 2006 av Sprilla
Gjest itla Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 (endret) Mange! Jeg kan ikke bruke produkter fra Helena Rubinstein (hudpleie og sminke), Max Factor (sminke), Maybelline (sminke), Nivea (hudpleie/kroppspleie og sminke), Dr. Hauschka (hudpleie)... Det var de jeg kom på i farten. Får tildels kraftige allergiske reaksjoner av produkter fra disse merkene, stort sett lett opphovning og sår, vond, kløende eksem. Edit: Forøvrig har jeg blitt veldig forsiktig med å prøve nye merker med mindre de er uten parfyme og hudvennlige. Holder meg til merker som jeg er trygg på, som I.D., Chanel, Bodyshop, Biotherm og REN. Med unntak av REN er dette merker jeg har brukt en stund om som jeg ikke har fått reaksjoner på etter litt tid (som jeg har fått av noen merker). Endret 3. november 2006 av itla
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Jeg får utslett av nesten alle kremer og rensemidler som inneholder parfyme hvis jeg bruker de i ansiktet. Det gjelder også sminke som inneholder parfyme. Så det er ganske mye jeg ikke kan bruke. Jeg får også kløe og tørr hud på resten av kroppen. Men jeg er heldigvis ikke så overfølsom som før, nå tåler jeg f.eks de fleste skyllemidler, selv om de har parfyme. Det rare er at jeg aldri har reagert på ren parfyme.
Gjest Lanyah Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 DEFINE! Klør sinnsykt i hodebunnen av de produktene. Ellers tåler jeg ikke babyolje og det som er i den serien, aner ikke hvorfor, skal jo være mildt. Men jeg får prikker og kløøøøøør meg til blods av de...!
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Det eneste jeg har reagert på er produkter fra Body Shop. Body lotionen tåler jeg, men stort sett alt annet får jeg knallrød og sviende hud av. Litt dumt, siden jeg synes det er bra at de ikke tester på dyr.
Gjest Deception Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 Jeg tåler dessverre ingen produkter med C-vitamin, fra det råttent dyre serumet jeg kjøpte i utlandet, til normale parfymerimerker. Jeg får vabler i huden og det er ikke så veldig gøy.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Jeg reagerer på Palmolive deodorant, og forøvrig deodoranter med høyt innhold av aluminiumsklorid.
Wildy Skrevet 3. november 2006 #10 Skrevet 3. november 2006 Billige dusj-såper, som Palmolive, dobbeldusj(?) ol, klør som en tulling....
Gjest Gjest_minne_* Skrevet 3. november 2006 #11 Skrevet 3. november 2006 Kajal fra Dior gjorde øynene mine knallrøde og sviende.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #12 Skrevet 3. november 2006 Hamp-serien til Body Shop, vet ikke om de har den lengre, men i hvert fall de produktene de solgte for seks-sju år siden. Fikk såre lepper av leppepomaden og utslett i ansiktet av å kline med en som brukte fuktighetskremen... Ellers tror jeg jeg tåler det meste.
Gjest gjesta Skrevet 3. november 2006 #13 Skrevet 3. november 2006 Det eneste jeg har reagert på er produkter fra Body Shop. Body lotionen tåler jeg, men stort sett alt annet får jeg knallrød og sviende hud av. Litt dumt, siden jeg synes det er bra at de ikke tester på dyr. ← Jeg er (som sagt) overfølsom mot det meste, men jeg har ikke reagert på noe fra Body Shop ennå, og jeg kjøper en del derfra. Men det er noen som reagerer på produktene deres, så jeg tror de må ha en spesiell ingrediens som en del ikke tåler.
Quirky Skrevet 3. november 2006 #14 Skrevet 3. november 2006 Enkelte shampoer fra Tigi har gitt meg tørr hodebunn. Billig håndsåpe gir meg tørre hender.
Gjest Deception Skrevet 3. november 2006 #15 Skrevet 3. november 2006 Håndkremer fra Dove, Atrix og Vaseline Intensive Care har vært bortkastet energi=>tørre, kløende hender. Overfete hudkremer fra apoteket har tørket ut huden på leggene mine (Apobase og co).
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. november 2006 #16 Skrevet 3. november 2006 Forresten så reagerer jeg på det meste av dusjsåper og. Det klør som f etter jeg har dusja. Jason dusjsåpe går bra.
Gjest Kanelia Skrevet 3. november 2006 #17 Skrevet 3. november 2006 Jeg har reagert på Isadora lebestift, H&M øyenskygge, dagkrem fra HR (lenge siden, husker ikke hvilken) og ellers såper etc. som har mye parfyme.
Hu i Svingen Skrevet 3. november 2006 #18 Skrevet 3. november 2006 Herbal Essences sjampo gir meg blødende sår i hodebunnen (ikke den grønne). Rart egentlig, siden jeg ikke er spesielt ømtålig for produkter. En annen ting jeg regerte på for mange år siden var en ansiktsskrubb med mandelskall fra bodyshop, den fikk jeg utslett av.
Chihiro Skrevet 4. november 2006 #19 Skrevet 4. november 2006 L'oreal Hydrafresh fuktighetskrem - den skulle gi huden glød - og det stemte jo forsåvidt. Jeg ble knallrød og varm i hele ansiktet, med hvite ringer rundt øynene (der jeg ikke hadde påført kremen) Biotherm aftersun - den viste seg å inneholde noe selvbruningskrem i tillegg, og jeg fikk eksem på beina midt i sydenferien. Kunne ikke sole beina på flere dager. Ellers er jeg lite begeistret for Palmolive dusjsåper og Define shampo, for å nevne noen. Mange "butikkprodukter" gir meg sterk kløe og tørr hud og hodebunn.
Ginen Skrevet 4. november 2006 #20 Skrevet 4. november 2006 Jeg tåler ikke Define produkter, bortsett fra Paste, Rimmel ødelegger huden min - spesielt øyesminke, prøver å styre unna parfymerte produkter, da de ofte er alt for sterke for meg. Bruker stort sett Body Shop sine produkter til rens og pleie, de er fine til min hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå