Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skrev en melding om dette for noen uker siden,men fikk ingen respons- kanskje er det ingen som vet. Men jeg prøver igjen:

Da jeg var hos gynekologen sist, bekreftet han det jeg egentlig lenge har visst- nemlig at livmortappen min er skeiv. Jeg var vel litt stressa da jeg var der, og glemte helt å spørre om dette gjør det vanskeligere for meg å bli gravid, evt å føde?

For å forklare litt nærmere: Livmortappen min henger ned på venstre side av skjeden. Stikker jeg fingrene inn, går disse forbi livmortappen og helt i "bunn". Jeg må presse fingrene mot venstre for å treffe tappen, og kan med forsiktighet "lirke" fingeren rundt tappen. Den ligger helt inne mot skjedeveggen, om dere forstår hva jeg mener. Jeg ser også for meg at under samleie så går penis forbi livmortappen, og at sædcellene derfor blir plassert mye lenger inn enn åpningen...

Nå sitter jeg her og undrer..... Kanskje livmorhalsen ligger skjult, slik at sædcellene ikke finner vegen inn i åpningen? Jeg klarer nemlig ikke å finne noe hull på den.

Noen flere som har en slik?

tristbla.gif

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizbet i.i
Skrevet

Hei -

jeg har også slik livmortapp. Legen min sa rett ut at hun viste ikke, men at det var mulig det ville bli problematisk å bli gravid.

Flotters! tenkte jeg - hadde den gang ikke rukket å begynne å prøve engang. Men har etter å ha pratet med endel andre innsett at dette ikke er så uvanlig, og ikke har nevneverdig innflytelse på dette med å bli gravid.

En venninne som er sykepleier og samme "problemet" gikk omtrent i lufta da jeg sa hva legen hadde sagt. Hun har nemlig fått tre ytterst oppegående og livlige barn uten noen problemer av noe slag.

Så mitt eneste problem med dette nå er at det ikke er fastleger med ledige plasser her, for jeg skal bytte lege!

Skrevet

Takk for svar Lisbeth. Godt å høre om dine positive erfaringer med andre som er skapt "slik." Det gjør meg fremdeles litt nervøs da..... Nå har jeg ikke prøvd så veldig lenge enda, siden april. Er vel inne i PP7 eller noe sånt, og begynner å bli nervøs for ikke å lykkes. Hva med deg Lisbeth?

Hører gjerne fra flere.

Corine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...