Gå til innhold

kombinasjon av farger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hilde_*
Skrevet

skal i neste uke begynne å pusse opp i stua. Jeg har nå endelig bestemt meg for å male veggene i caffe latte selv om mange andre også har den.........er ute etter noe nøytralt som jeg skal piffe opp med fargerike detaljer. Har sett på en sofa i mørkebrun hud, men så er spørsmålet: hva med de andre møblene? er i utgangspkt glad i mørke møbler ala mørk eik, men tror kanskje dette kan bli tungt. liker også mørk kirsebær,men frykter at dette er noe jeg vil bli fort lei av....så er det lys eik igjen.......med det er jeg redd skal bli for blast til veggene. nå treger jeg interiørtips fra dere! :) møblene det dreier seg om er sofabord, tv/videobenk, skjenk, spisestue og stort framskap. alt dette, med unntak av sofabord og skjenk, blir på den samme veggen. dvs. skjenken blir bare satt på den andre veggen inn mot spisestua...hjeeeeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Turkis er ganske fint som kontrastfarge til brunt.

Skrevet

Jeg har også vært litt på jakt etter fargekombinasjoner til noen rom jeg skal innrede. I det ene rommet er det allerede en farge som vi vil beholde. Tok da et bilde av rommet, åpnet bildet i et bildeprogram og brukte fargepaletten her til å se på mulige fargekombinasjoner. Det vil si, "malte" en klatt her og der for å se hva som passet.

I det andre rommet skal vi gjøre litt mer og jeg kunne ikke bruke bilde av slik det er i dag. Fant et bilde på nett som lignet noenlunde på slik jeg hadde tenkt og brukte dette til å finne ulike mulige fargesammensetninger.

Kanskje du kan gjøre det samme? Ta et bilde av sofaen og prøve deg litt frem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...