Gå til innhold

svigertreff - besøk hos meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min mamma (langveisfra) har kommet til besøk til byen for å treffe all øvrig familie, da inklusivt meg..

Jeg og min samboer, har akkurat kjøpt oss leilighet sammen. FLyttet inn nå de siste dagene :)

I kveld hadde da vi tenkt å innvitere min mamma, samt min svigermor hjem til oss. De har aldri møttes før og er vel i grunnen vidt forskjellige personer - spennende... hehe..

de kommer kl sju.. jeg jobber til fem og ikke hjemme før nærmere seks.. så nå altså:

Hva serverer man ( enkelt enkelt!)

og hva mer er vitkig her... hehe

Klem meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fyrstekake og kaffe synes jeg passer fint til slike anledninger.

Skrevet

Når du kommer fra jobb klokka seks, har du spist noe som helst siden lunsj da, eller har du behov for MAT? Kake of kaffe er lite til nytte dersom det er MIDDAGSSULTEN du er?

Skrevet

Dersom det er mat du er ute etter; hva med å servere reker med tilbehør? Da har man noe å holde på med en stund, samt noe å snakke om dersom samtalen skulle gå i stå ;)

Skrevet
Fyrstekake og kaffe synes jeg passer fint til slike anledninger.

Det er vel ikke vits i å gjøre det verre enn det er.

Skrevet
Det er vel ikke vits i å gjøre det verre enn det er.

Ikke noe blir verre med fystekake. Med fyrstekake kan det bare gå en vei og det er oppover.

Skrevet
Min mamma (langveisfra) har kommet til besøk til byen for å treffe all øvrig familie, da inklusivt meg..

Jeg og min samboer, har akkurat kjøpt oss leilighet sammen. FLyttet inn nå de siste dagene :)

I kveld hadde da vi tenkt å innvitere min mamma, samt min svigermor hjem til oss. De har aldri møttes før og er vel i grunnen vidt forskjellige personer - spennende... hehe..

de kommer kl sju.. jeg jobber til fem og ikke hjemme før nærmere seks.. så nå altså:

og hva mer er vitkig her... hehe

Klem meg

Kjøp noen rundstykker og godt pålegg. ha på pynt. fort gjort og passer alle anledninger. En god kaffekopp til.

Skrevet

Kjøp inn ingredienser til en middag som egner seg for flere å lage sammen, få svigermor og din mor til å hjelpe med maten. Praten kommer ofte greit i gang når man gjør noe sammen, omså det bare er å hakke grønnsaker eller å dekke bordet. Tonen blir mindre formell om man tar denne løsningen.

Skrevet

Lag en enkel pastarett, server godt brød og vin til.

F.eks denne super enkel, det somtar tid er å koke pasta.

sett pasta på kok.

20 sorte oliven

en liten håndfull kapers

2 fedd hvitløk

1-2 bokser à 200 g tunfisk i vann

en neve persille

4-5 ss olivenolje

salt og pepper.

Men s pastaen koker, grovhakker du oliven, kapers og persille og finhakker hvitløken.

Når pastaen er kokt helle av vannet og ha pastaen tilbake i gryta i lag med alt det andre rør rundt og la det bli varmt, tar ca 3 minutter.

Server med godt brød og gjerne vin til :)

Gjest Gjest_holly_*
Skrevet

Hvis jeg skal imponere noen, så lager jeg alltid en rett som jeg VET jeg kan lage og som er god. Eksperimentering er for dager det bare er jeg og kjæresten.

Ellers kan jeg berolige deg med at alle er nok innstilt på at dette skal gå bra. Husker jeg var litt nervøs når mine foreldre møtte foreldrene til kjæresten min, men alle viste seg frem fra sin absolutt beste side.

Ost og vin er forresten et alternativ etter middag? Ingenting slår an stemningen som et glass vin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...