Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Sluttet på p-pillene i januar og har etter det hatt 3 menstrasjoner, den siste i juli. Spurte legen min om dette og har fått p-piller for å gjøre syklusen stabil, skal gå på disse i 3 mnd.

1. Synst dette var rart. Kan dette hjelpe meg, slik at syklusen blir regelmessig når jeg slutter på p-pillene igjen, eller bare ødelegger det mer?

2. Om syklusen ikke vart stabil etter dette ville han ta ultralyd og skjekke om jeg kunne ha PCO. Hvordan er sjansene for å bli gravid med PCO(S)?

Setter pris på svar! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar normalt sett 3-6 måneder å få tilbake en stabil syklus etter p-pilleslutt.

Jeg synes også det er litt "rar" behaldning du nå får, og tror ikke egentlig det er så veldig sannsynlig at det løser problemet, men det ødelegger neppe så mye mer heller (utover at dersom du nå ønsker å bli gravid, så blir du neppe det de neste 3 månedene i alle fall)

Sjangsen for å bli gravid med PCO(S) er ikke noe jeg vet så mye om, men det avhenger vel av hvordan det pårvierker deg, f.eks om du har eggløsning, evt om du får det av å ta pergo, alternativet er vel prøverør.

Men jeg ville ikke bekymra meg altfor mye for det helt enda, ta det skritt for skritt, det er mange muligheter.

Skrevet

Jeg vet det er enkelte med PCO som er satt på slik behandling, og da med Diane. Hvordan (og om) det virker vet jeg ingenting om.

Spør litt på snartgravid.com el og se om de vet noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...