Gå til innhold

Oppkrav - men betalte ingenting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på posten og hentet en pakke i går. På nettsiden til de jeg kjøpte produktet fra, stod det at alle pakker over 300 kr ble sendt i oppkrav. Men da jeg hentet pakken på posten sa hun i kassen at det stod ingen oppkravslapp på den, slik at jeg betalte ingenting.

Når jeg kom hjem og åpnet pakken, så var nederste del av faktura revet vekk, og det var stemplet oppkrav øverst.

Så nå lurer jeg litt da....hvordan er dette mulig?Sløvt av posten eller sløvt fra firmaet jeg kjøpte pakken fra?

Hva skjer videre nå, får jeg faktura i posten istedet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vilja :-)
Skrevet

Når avsender ikke la ved oppkravsseddel på pakken, slik de jo må for at Posten skal kunne kreve betaling før utlevering, må ansvaret ligge hos avsender. Men det fratar ikke deg ansvaret om å betale. Du har mottat en vare du ikke har betalt for, og bør kontakte avsender for å få tilsendt faktura. Hvis du ikke gjør dette kan det jo tenkes at det tar lang tid før du får noe purring. Men når det blir oppdaget at varen ikke er betalt for, vil du få tilsendt regning. Jeg opplevde det samme en gang, bestilte malesaker over nett for omlag 1000 kr. Fikk utlever pakken på Posten uten å betale, tenkte jeg ville få tilsendt regning kort tid etterpå. Først ett år senere kom kravet. Da var malesakene oppbrukt og det føltes som å kaste tusen spenn ut vinduet.

Skrevet (endret)
Jeg var på posten og hentet en pakke i går. På nettsiden til de jeg kjøpte produktet fra, stod det at alle pakker over 300 kr ble sendt i oppkrav. Men da jeg hentet pakken på posten sa hun i kassen at det stod ingen oppkravslapp på den, slik at jeg betalte ingenting.

Når jeg kom hjem og åpnet pakken, så var nederste del av faktura revet vekk, og det var stemplet oppkrav øverst.

Så nå lurer jeg litt da....hvordan er dette mulig?Sløvt av posten eller sløvt fra firmaet jeg kjøpte pakken fra?

Hva skjer videre nå, får jeg faktura i posten istedet?

Posten glemte å ta betalt av meg en gang jeg fikk pakke i oppkrav. Jeg kom heller ikke på det, for jeg får nesten aldri noe sendt i oppkrav. Jeg spurte da en kjenning som jobber i posten hva som ville skje. Da fikk jeg beskjed om at posten merker det når bedriften kontakter dem fordi de ikke har fått pengene sine, og at posten ville sende meg en faktura. Det vil nok skje deg og

Endret av LadyInRed
Skrevet

Jepp, faktura kommer i posten. I mitt tilfelle tok det 5 mnd. før fakturaen kom..... Utrolig kjipt. Og da hadde jeg spurt mannen som kom på døra om han skulle ha penger av meg. Trodde pakken var sendt mot oppkrav. Han ville ikke ha penger....

Skrevet

Men hva om du sier at du betalte varen kontant?De sendte jo i oppkrav. du kan jo si at da må posten ha tullet det til?

Gjest Gjest_Englepus_*
Skrevet

Har opplevd det samme selv 3 ganger og aldri fått regning ... Første gangen var vel for 5-6 år siden.

Betalte ikke noe jeg, sleip som jeg er.

Skrevet
Men hva om du sier at du betalte varen kontant?De sendte jo i oppkrav. du kan jo si at da må posten ha tullet det til?

Det lurer jeg på også...noen som vet?

Skrevet
Det lurer jeg på også...noen som vet?

man må vel signere et sted..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...