Gå til innhold

Utdanning innen musikkbransjen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Aquariussss

Jeg kunne tenkt meg å bli noe innen musikk. Jeg ELSKER musikk, men kan uheldigvis ikke synge særlig bra. Derfor vil jeg gjerne bli f.eks musikkprodusent eller musikkagent o.l. Det jeg lurer på er hvilke studieretning jeg skal velge. Musikk,dans og drama eller media og kommunikasjon? Begge de retninger har vel noe med de yrkene å gjøre? Hvilke vei bør jeg gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, du bør nok velge musikklinje for å få en god bakgrunn innen musikk - men da må du spille et instrument eller synge! Jeg gikk selv musikklinje på videregående, og det var interessant, morsomt og mye jobb. Tror at du gjennom musikklinje få grunnleggende kjennskap til det du måtte trenge som produsent (musikkteori, instrumentkunnskap, arrangering osv), og du vil også lære om formidling; konsertorganisering osv som du trenger å vite noe om som agent. Men dette blir jo bare begynnelsen... Det går sikkert an å bli agent ved å gå media- og kommunikasjonslinje, men spørsmålet da blir om du stiller sterkt nok musikkfaglig. Jeg vil tro at markedsføring ol er like viktig for en agent, men på en eller annen måte MÅ du skaffe kontakter i musikkbransjen og overbevise dem om at du har "teft". Da er det kanskje enklere å ha musikkbakgrunn selv? Husk at om du går musikklinje først, så kan du fremdeles ta en markedsførings - og medieutdannelse senere i og med at du får studiekompetanse. Det blir MYE vanskeligere å gå andre veien!

Lykke til!

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...